fbpx
Jari Parantainen: Copywritereiden salainen veljeskunta paljastaa (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Copywritereiden salainen veljeskunta paljastaa (1 pv)

597 euroa /hlö + alv 24 %

597 EUR

18.09.2018, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 4 syyskuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Markkinointi , Viestintä

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Sain mitä hainkin: näkemystä tehokkaaseen markkinointiin.” - ”Erotu. Ole rohkea. Älä pelkää. Ajattele.” - ”Omien näkemysten ravistelu ja silmien avaaminen omien urautuneiden tekstintuoton tyhmyyksien suhteen.” - ”Innostava koulutus, josta sai paljon uutta omaan työhön.” - ”Hienosti käsitelty psykologian kannalta ihmisen käyttäytymistä ja sen ilmenemistä.” - ”Myyvän tekstin tekoon apuja. Niitä tuli :)” - ”Jari on hauska ja osaa puhua nasevasti + tuntee selvästi aiheen erinomaisesti.” - ”Kokemuksen syvä rintaääni kuului.”

    Copywritereiden salainen veljeskunta paljastaa:
    Näin vaikutat ostajaan tekstin avulla

    Kirjoititko ällän äidinkielestä? Pänttäsitkö suomea yliopistossakin? Ikävä kyllä opintosi eivät takaa, että osaisit kirjoittaa myyvää tekstiä. Kielioppi on jopa haitaksi. Siisti ja sileä sanailu on kuolettavan tylsää.

    Tuotteistaja Jari Parantainen rikkoo Omertan lakia henkensä kaupalla. Hän aikoo paljastaa copywritereiden salaisen veljeskunnan varjeltuja oppeja. Kaiken kukkuraksi hän lavertelee niistä estoitta myös naisille.

    Tiesithän, ettei kirjoittaminen ole kirjoittamista? Se on ajattelemista. Useimmat tekstinikkarit eivät tiedä, mitä he ovat tekemässä. Tuloksena on tyhjänpäiväistä tekstimassaa, josta on asiakkaille vain haittaa.

    Päivän aikana kuulet vastaukset seuraaviin tärkeisiin kysymyksiin:
    – Mikä on copywriterin määritelmä? Mikä se ei todellakaan ole?
    – Miksi kunnon copywriter vihaa dromedaareja?
    – Mitkä ovat kirjoittavan asiantuntijan viisi kuolemansyntiä?
    – Mitä Disneyn dalmatialaiset opettavat tehokkaasta kirjoittamisesta?
    – Miten rakennat ja monistat hyväksi havaittuja kampanjamalleja?
    – Kuinka manipuloit asiakastasi ovelasti niin, että saat haluamasi viestiversion läpi?

    Päivän aikana ei tuhlata aikaa kirjoitusharjoituksiin. Ne saat hoitaa omalla ajallasi. Sen sijaan tutkimme roppakaupalla esimerkkejä. Metsästämme ajattelua, joka erottaa menestyvät kirjoittajat luusereista ja taviksista.

    Kenelle kurssi on tarkoitettu?
    Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa. Eikä hän vielä silloinkaan ymmärrä tehneensä hienosti aivan vääriä töitä.

    Kenelle kurssi ei sovi?
    Vaikka vihaisit kielenraiskaajia, päivän tarkoitus ei ole saivarrella pilkun paikasta. Ilmoittaudu mieluummin kesä yliopiston oikein kirjoitus kurssille.


    Takuu: Ei laulua, ei leikkiä
    Tällä kurssilla et joudu vääntämään väkinäisiä ryhmätöitä tai pariharjoituksia. Vältät tylsät esittäytymiskierrokset ja nolot rentoutusharjoitukset. Jopa perinteinen esittäytymiskierros jääköön väliin. Päivä siis sopii myös umpimielisille introverteille ja epäsosiaalisille nörteille.



    Vuotaja Jari Parantainen
    Jari Parantainen on Suomen kokeneimpia b2b-copywritereita. Hän on naputellut uransa aikana yhteensä tuhansia myyntipuheita, mainoksia, suorakirjeitä, esitteitä, tuotekuvauksia, referenssejä, pikaoppaita, tietokirjoja, videokäsikirjoituksia, blogipostauksia – ja vielä kahdeksantuhatta twiittiä päälle.
    Taloussanomat on valinnut Jarin Pölli tästä -blogin Suomen parhaaksi bisnesblogiksi. Lisäksi Jari on organisoinut kirjoitusprojekteja. Yhden sellaisen tuloksena syntyi Kultasulka-palkinnon voittaja, eli vuoden parhaaksi valittu markkinointikirja vuonna 2007.





    OHJELMA

    09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

    09:30 Mikä on copywriterin ainoa tehtävä?

    09:40 Viisi vaarallista väärinkäsitystä copywriterin työstä
    1. Hyvä copy osaa kehua tuotteita
    2. Hyvä copy keksii uusia ideoita
    3. Hyvä copy rakastaa dromedaareja
    4. Hyvä copy välttelee ensimmäistä ämmää
    5. Hyvä copy vihaa minttujäätelöä

    11:00 Tauko

    11:10 Copywriterin motivaatiomalli
    – Mihin tässä muka mitään keittiöpsykologiaa tarvitaan?
    – Miksi nobelisti Daniel Kahneman on copywriterin paras ystävä?
    – Millaisia piilomotiiveja asiakkaillasi on? Miksi ne jäävät käsittelemättä?
    – Miten suuntaat viestisi P*SKA-mallin avulla?

    12:30 Lounas

    13:20 Kirjoittajan keittiöpsykologiaa
    – Mitkä ovat neljä tehokkainta sosiaalisen paineen sovellusta?
    – Miten johdonmukaisuuden periaate auttaa sinua saamaan ideasi läpi?
    – Miten maailman (ehkä) tehokkain myyntipuhe hyödyntää papiston oppeja?
    – Kuinka kymmenkertaistat viestisi tehon kolmiodraaman avulla?

    14:40 Kahvitauko

    14:50 Esimerkkejä käytännössä toimivista formaateista
    – Millaiset kuusi mainonnan näkökulmaa toimivat aina?
    – Mitkä kymmenen vaihetta tarvitset tehokkaaseen myyntipuheeseen?
    – Tunnista toimittajan henkilöhampurilainen
    – Miten maailman parhaat stand-up-koomikot rakentavat vitsinsä?

    16:00 Päivä päättyy


    Kysymyksiä & vastauksia

    • Olen asiantuntija. Miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani johonkin copywriter-soopaan?
    Kaikkia parhaiten palkattuja asiantuntijoita yhdistää se, että he osaavat oman erikoisalansa lisäksi viestiä tehokkaasti. Muuten vain sinä ja sinun äitisi tietävät, miten taitava olet.

    • Haluaisin hioa kirjallista ilmaisuani. Eikö sen pitäisi kuulua juuri copywriter-kurssin ohjelmaan?
    Suomi on täynnä hyviä kirjoituskursseja. Osta sellainen, jos haluat tietää, miten kirjoitat moitteettomasti. Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, mitä asiakkaalle kannattaisi sanoa, jotta hän ostaisi tuotteesi, palvelusi tai ideasi. Lisäksi kuulet perustelut, miksi sinun kannattaisi kirjoittaa toisin kuin nykyisin.

    • Miksi päivän aikana ei harjoitella kirjoittamista lainkaan?
    Tehokasta peliaikaa on vain kuusi tuntia. Kaikki eivät pysty keskittymään edes niin kauan. Säheltäminen ryhmäharjoitusten parissa on tehotonta teeskentelyä. Tehtäväsi on pyydystää ideoita, kirjoittaa muistiinpanoja, kysyä lisää ja keskustella. Tulet huomaamaan, että siinä on työtä aivan tarpeeksi.

    • Mikä epeli tuo Parantainen on? Miksi häntä pitäisi muka uskoa?
    Jari Parantainen on korjannut huonojen copywritereiden mitättömiä turauksia työkseen jo viisitoista vuotta. Päivän opit tiivistävät, miten tekstiä ei todellakaan kannattaisi sössiä.

    • Miksi tämä kurssi alkaa näin outoon aikaan?
    Päivä alkaa klo 9:30 siksi, että a) muilta paikkakunnilta saapuvien ei tarvitse nousta aamuyöstä ja b) pääkaupunkiseudulta osallistuvat välttävät pahimman aamuruuhkan.

    • Onko tätä kurssia vedetty koskaan aikaisemmin? Millaista palautetta osallistujat antoivat?
    Kyllä, kouluttajasi Jari Parantainen rikkoi Omertan lakia ensimmäisen kerran jo syksyllä 2017. Aikaisempien kurssien palautteet löydät sensuroimattomina täältä:
    – Lokakuu 2017: ”Enemmän vinkkejä tekstien tekemiseen, nyt fokus myynnissä”

    – Marraskuu 2017: ”Mihin jäi kirjoitustekniikka?”
    – Huhtikuu 2018: ”Kouluttajan omaa markkinointia.”



    Koulutuspaikka:
    Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

    Ajankohta:
    tiistai 18.9.2018

    Hinta:
    597 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

    Alennushinta ryhmille:
    Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 557 euroa /hlö + alv 24 %.
    Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekoulutus.fi, p. 041 5106466

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja