Jari Parantainen: Miten asiantuntijat ja myyjät voisivat raivata yhdeksän yleisintä ostamisen estettä (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

03.05.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 16 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti

Näin raivaat 9 salaista ostamisen estettä

Menetätkö tilauksia niin, ettet keksi siihen mitään järkevää selitystä? Raivostuttavaa, eikö totta? Asiakas kertoo, että hänellä on ongelma. Hän haluaa tehdä asialle jotain. Tarjoat mielestäsi täydellistä ratkaisua. Silti asiakas ei osta. Mikä meni pieleen?

Yleisimmät selitykset ovat kiire, liian kova hinta tai jokin epämääräinen ”sopimattomuus”. Näin ostaja ainakin väittää. Todellisuudessa taustalla vaikuttaa paljon muita syitä, joita asiakas ei a) itsekään aina tiedosta tai b) ei halua sanoa ääneen.

Tässä koulutuksessa käymme läpi yhdeksän yleistä, mutta yleensä salaisuudeksi jäävää ostamisen estettä. Ne ajavat tuhansia sinisilmäisiä myyjiä raivon partaalle joka vuosi. Jotkin ostajien hätävalheet saattavat vaikuttaa yritykseesi tavalla, joka maksaa vuosien mittaan miljoonia.

Koulutus etänä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija:
Jari Parantainen, Tuotteistaja, Noste Oy

11.45 Yhteyden avaus

12.00 Koulutus alkaa

– Miksi niin iso osa ostamisen esteistä jää helposti arvoitukseksi?
– Mitä asiakkaiden yleisimmät selitykset todellisuudessa tarkoittavat?
– Miksi asiakas saattaa itsekin uskoa selitykseensä?
– Millaiset yksityiset motiivit vaikuttavat myös sinun asiakkaasi päätöksiin?
– Mitkä ovat sellaisia ostamisen esteitä, että voisit raivata ne koska tahansa?

Kaupan päälle saat tarkistuslistan, joka sisältää yli 60 yleisintä (ostajan) pelonpoistajaa.

16.00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus Zoomilla.

3.5.2022

Jäsenetuhinta 430 euroa /hlö + alv 24 % Kauppakamarin jäsenille.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.