Johdatus tehdasfysiikkaan (2 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Johdatus tehdasfysiikkaan (2 pv)

1 150 euroa /hlö + alv 24 %

29.-30.05.2023, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 15 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Miten varmistaa suuri liikevaihto, matalat kustannukset ja erinomainen asiakaspalvelu samaan aikaan? Pitääkö varaston määrää kasvattaa vai pienentää? Onko nopeampi läpimenoaika aina parempi? Onko resurssien käyttöaste maksimoitava kaikkialla? Kurssilla tutustut tehdasfysiikan perusteisiin ja etuihin.

Yritysten pääasiallinen tavoite on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa pitkällä aikajänteellä ja samaan aikaan toimia valitsemiensa arvojen mukaisesti. Tehdasfysiikkana ja Operaatiotieteenä tunnetuksi tullut lähestymistapa tarjoaa keinot täyttää asiakkaan vaatimukset ja odotukset.

Yritykset yrittävät jatkuvasti löytää uusia tapoja parantaa tuottavuuttaan. Samaan aikaan tuottavuuteen vaikuttavat tekijät ovat riippuvaisia luonnon laeista, jotka eivät muutu. Yritykset pyrkivät jatkuvasti keksimään pyörää uudestaan ja toisaalta yrittävät löytää hopealuotia, helppoa ratkaisua kaikkiin ongelmiin.

Tehdasfysiikka ei korvaa Leania, Six Sigmaa eikä muita parannusmenetelmiä, vaan tukee kaikkia ja auttaa varmistamaan parannusprojektien oikean kohdistuksen ja taloudellisen vaikuttavuuden.

Tehdasfysiikka ja operaatioiden talous on tarkoitettu toimintojen taloudesta vastaaville ja muista asiasta kiinnostuneille, titteliin katsomatta. Kurssilla pyritään sitomaan parannustoimenpiteet yrityksen tulokseen ja löytämään malleja toiminnan optimoinnille.

Tehdasfysiikan yhteys talouteen
Tutustu, miten tehdasfysiikka on yhteydessä tulokseen ja tilinpäätökseen?

Hyödyt kurssista ovat moninaiset

Monimuotoinen osallistumistapa
Valitse itsellesi sopivin toteutustapa. Koulutuksen voi käydä lähiopetuksena, etänä tai hybridinä. Postitamme koulutusmateriaalit sekä striimaamme koulutuspäivät etänä osallistuville.

Elämyksellinen koulutuspaikka
Koulutus järjestetään ainutlaatuisissa kokouspuitteissa Sibeliustalossa, Vesijärven rantamaisemissa.

Laadukkaat tarjoilut
Food & Events huolehtii nautinnollisista koulutuspäivän tarjoiluista tarjoten varmasti jotakin jokaisen makuun.

Kouluttaja
Kimmo Liuksiala
, diplomi-insinööri (tehoelektroniikka)
Kimmo on valmistunut tehoelektroniikan diplomi-insinööriksi Tampereen teknillisestä yliopistosta. Kimmolla on monipuolinen kokemus teollisuudesta, logistiikasta sekä huolto-/palvelusektorilta.

Merkittävät työtehtävät
– Quality Knowhow Karjalainen Oy 2021-, kouluttaja ja konsultti
– Posti Oy 2018-2021, Operational Excellence Manager
– SEW-Eurodrive Oy 2007-2018, Projektipäällikkö (jatkuva parantaminen ja laatu)

Kokemus
– Lean / TPS
– Tilastolliset menetelmät / Minitab / Six Sigma
– SPC
– Theory of Constraints
– Systeemiajattelu / kompleksisuus

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely, ohjelma
Teollisesta vallankumouksesta ketteryyteen
Mikä meni pieleen ja mitä siitä voisi oppia?
Operaatioiden toiminnan tarkoitus
Tehdasfysiikan yhteys tulokseen ja tilinpäätökseen

12:00 Lounas

13:00 Tehdasfysiikan lainalaisuudet

14:30 Kahvi

15:00 Vaihtelun merkitys toiminnalle

16:00 Ensimmäinen päivä päättyy

Päivä 2

08:15 Päivän aloitus
Tuotanto- / palvelusysteemin tuottavuuden maksimointi
Kehityshankkeiden vaikutus kustannuksiin

11:30 Lounas

12:30 Varastojen optimointi
Puskureiden tehokas käyttö

14:00 Kahvi

14:30 Strategisen ja taktisen tason valinnat
Operaatioiden mittaaminen

16:00 Toinen päivä päättyy

Sibeliustalo, Ankkurikatu 7, 15140 Lahti, tai etäosallistuminen

29.-30.05.2023

1 150 euroa
Hintaan sisältyy koulutusmateriaalit, lähikoulutus sisältää kahvit ja lounaat.

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Peruutus on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.