Johdon laskentatoimi käytännössä (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

Johdon laskentatoimi käytännössä (1 pv)

16.04.2019, Taloushallintoliiton koulutustilat, Helsinki Salomonkatu 17 A, Helsinki 15 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Johdon laskentatoimi käytännössä kuuluu KLT-treeni -koulutuskokonaisuuteen, johon olemme koonneet koulutuspäiviä KLT:lle ja KLT:ksi tähtäävälle.

Koulutus sopii erinomaisesti:
– Jo KLT:n suorittaneelle, joka haluaa vahvistusta osaamiseensa alueilta, jotka KLT:n tulee hallita.
– KLT-tenttiin tähtäävälle koulutus helpottaa KLT-tentin luku-urakkaa ja vahvistaa osaamista.
– Taloushallinnon ammattilaisille.

KLT-treenin koulutuskokonaisuus on koottu aihealueista, jotka KLT:n odotetaan hallitsevan, vaikka niihin kuuluvia kysymyksiä ei joka päivä joutuisikaan ratkomaan. Voit valita koko KLT-treenikokonaisuuden tai yksittäisiä koulutuksia.

Vaativuustaso: ++ Ammattilaistaso

Miksi?
Kurssi antaa sinulle eväät ottaa johdon laskentatoimi haltuun käytännönläheisesti ja toimialan tarpeiden näkökulmasta. Koulutus tukee ja syventää konsultoivan työotteen osaamistasi, koulutuspäivän aikana käydään läpi tärkeimmät johdon laskennan työkalut. Opit miten ja missä tilanteissa niitä voidaan asiakastyössä hyödyntää.

Koulutus toimii myös loistavana kertauksena, jos työtehtäväsi ovat omien opintojen jälkeen painottuneet ulkoisen laskennan tehtäviin.

Miten?
Koulutus toteutetaan prosessina, joka alkaa käytännönläheiseen koulutuspäivään sisältyvällä ennakkotehtävällä ja/tai esikartoituskyselyllä koulutuspäivän painotusten tarkistamiseksi. Koulutuspäivä on case-painotteinen, jolloin myös käytännön ratkaisuja voi olla useita.

Kouluttaja:
Kari Alhola
, KTM, Alhola Consulting Oy.
Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonta- ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

08.45 – 09.00 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
09.00 Koulutus alkaa
12.00 – 13.00 Lounas
14.20 – 14.40 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

09.00 – 16.00 Luennot
– Kustannus- ja kannattavuuslaskenta – haasteet ja ratkaisut käytännössä
– Päätöksentekoa tukevat laskelmat
– Investointien kannattavuuslaskenta
– Hinnoittelu
– Tuloksellinen budjetointi käytännössä
– Suorituksen mittaus ja tavoitteet
– Strategian ja johdon laskennan yhteys – miten saadaan toimimaan?

Taloushallintoliitto, TAL-tila
Salomonkatu 17 A, 11. krs
00100 Helsinki

tiistai 16.04.2019

Hinta sisältää luentoaineiston, lounaat sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
425 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT-hinta:
– KLT-tenttiin ilmoittautuneen hinta 350 euroa + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
01.04.2019