Johdon vastuut tiedonhallinnassa (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Johdon vastuut tiedonhallinnassa (3 h)

15.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto

Tieto on yrityksille, julkiselle kuin kolmannelle sektorille elintärkeä resurssi. Miten tiedonhallintaa oikeasti johdetaan, minkälaiset vastuut johdolla pitäisi olla? Tiedolla johtaminen ei ole pelkästään taloushallintoa ja johtoa koskevaa asiaa.

Tämän koulutuksen tarkoituksena on opastaa johtoa tiedonhallinnan järjestämisessä mm lainsäädännön edellyttämällä tavalla. Mistä esim julkisten tiedonhallintalaissa ja lain vaatimusten mukaan johdon on huolehdittava? Entä yksityinen ja kolmas sektori?

Koulutus on tarkoitettu johdolle, esimiehille ja päättäjille, tiedonhallinnan ja kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja -asiantuntijoille.

Kouluttaja
Jarkko Koivuniemi
, tieto- ja teknologia-arkkitehti, Suomen Ammattipuhujat Oy / Mediabot Oy
Jarkon tausta on vahvasti teknologiassa ja koulutuksessa. Hän on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut erikokoisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä on monialaosaaja mm. yritysarkkitehtuurin puolella, tietoturva ja -suoja-asiantuntijuudessa. Jarkolla on yli 20 vuoden kokemus toimitusjohtajuudesta ja teknologiasta, kumppaneinaan mm. Microsoft ja Adobe.

Jarkko omin sanoin pitää uusista toimintamalleista ja teknologian tuomista innovaatioista, mutta ihmiset ja yleisö ensin. Yrittäjä isolla yyllä. Intohimona erityisesti golf, amerikkalainen jalkapallo, perhe ja kokkaus.

Jarkko toimii kouluttajana YritysAkatemian koulutuksissa: Tiedonhallinnan perusteet, Sähköisen arkistoinnin perusteet, Tietosuoja update, Strategian kuvaaminen, Taloushallinnon prosessien kehittäminen, Saavutettavat dokumentit käytännössä, sekä Tiedonohjaussuunnitelman laatiminen, käyttöönotto ja ylläpito.

Koulutuksen sisältö:

– Johdon vastuiden toteuttaminen lainsäädännössä
– Lainsäädäntö, määräykset ja suositukset
– Tiedonhallinnan ymmärtäminen
– Tiedonhallintamallin ylläpito
– Tiedonhallinnan kuvaaminen ja suunnittelu
– Tiedonhallintayksikön johto
– Koulutuksesta huolehtiminen
– Tiedonhallinnan vastuiden määrittely
– Ajantasaiset ohjeet ja tarkastuspisteet
– tiedonhallintamalli ja muutokset

Asianmukaiset työvälineet ja ympäristö
– päätelaitteet ja ohjelmistot
– hankinnat ja tietoturvallisuusvaatimukset
– testaus ja käytettävyys
– rajapinnat

Valvonta
– määräykset ja ohjeet
– tietosuojalainsäädäntö
– yleinen valvonta ja esimiehet
– sisäinen tarkastus
– valvontasuunnitelma

Etäkoulutus

15.11.2022, klo 09.00-12.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus, materiaalit ja lähikoulutuksen aamukahvit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.