Johtaminen uudessa toimintaympäristössä – Etäjohtaminen – livewebinaari (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Johtaminen uudessa toimintaympäristössä – Etäjohtaminen – livewebinaari (3 h)

09.06.2020, Webinaari , Webinaari 12 toukokuun, 2020 Sampo Korppoo

Työilmapiiri

Korona on mullistanut ajattelumme ja organisaatioiden toimintatavat. Mitä tahansa voi sattua ja eksponentiaalisella vauhdilla. Kaikki tämä on vaikuttanut yksittäiseen ihmiseen ja arjen työntekoon ja sitä kautta myös johtamiseen. On löydettävä uusi tapoja johtaa työtä, muokata johtamisen suunta tässä ja nyt kuntoon.

Etätyö on yleistynyt ja monessa yhteisössä tehdään nyt töitä vain etänä. Etätyötäkin tulee johtaa, jopa vahvemmin kuin lähityötä. Se ei kuitenkaan tarkoita tarkempaa kontrollia ja raportointia. Etätyö vaatii tarkkoja tavoitteita – suuntaa- ja yhdessä sovittuja toimintatapoja ja hyviä teknisiä valmiuksia.

Etätyön johtamiseen pätevät lähes kaikki samat periaatteet kuin normaaliin nykyaikaiseen lähijohtamiseenkin. Hyvä luottamuksen rakentaminen, innostuksen ja toiveikkuuden ilmapiirin ylläpitäminen, palautteen antaminen, välittämisen ilmapiiri ja esimerkin voima ovat jo hyviä peruslähtökohtia. Samalla hyvässä etäjohtamisessa huomioidaan työntekijän työhyvinvointi. On huomioitava, että ahkerat ja tunnolliset työntekijät osaavat irtaantua työstään riittävän usein ja lopettavat työpäivänsä sovituissa raameissa.

Koulutuksen tavoitteena on:

– Antaa kokonaiskuva etäjohtamisesta
– Käytännön vinkkejä etäjohtamiseen ja esimiestyöhön
– Opastaa esimiehet työhyvinvointi ajatteluun

Kenelle:
Kaikille esimiehille, tiimivetäjille ja lähiesimiehille

Koulutus on pienryhmämuotoinen, 5-18 osallistujaa.

Kouluttaja:
Valmennuskonsultti, ryhmätyönohjaaja, tietokirjailija Jukka Kataja, Easy Living Oy

Etätyön johtamisen haasteita
– Lähtökohtia etätyöhön
– Ihmisen psykologiset perustarpeet antavat hyvän pohjan
– Työkaluja etätyöhön – ovatko ne kunnossa?
– Joustavuuden mukanaolo -ajattelussa ja toiminnassa

Etätyön mahdollisuudet
– Itsensä johtaminen avaa mahdollisuuden
– Tehokkaan tiimin perusedellytykset
– Tehokkaat etäkokoukset

Etätyön johtaminen
– Palautteen antaminen
– Kuuntelu
– Ilmapiirin luominen – miten osallistuttaa tiimi, vaikka ollaan etänä?
– Valmennus ja coutsaaminen
– Hajautetun tiimin yhteistyö

Työhyvinvointi
– Miten pidän päivän vireystilan hyvänä?
– Miten palaudun työstä?
– Miten irtaannun psykologisesti työstä?
– Stressin purun keinoja -miten välttää stressiä

Webinaari

tiistai 09.06.2020, klo 09.00–12.00

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.