fbpx
Juristin ja asianajajan vakuuttava vuorovaikutus (1 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Juristin ja asianajajan vakuuttava vuorovaikutus (1 pv)

790 euroa /hlö + alv 24 %

EUR

28.09.2023, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 11 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Lakitieto , Viestintä ja vuorovaikutus

Mistä juristin ja asianajajan vakuuttavuus ja vaikuttavuus syntyvät? Voiko omaa karismaa kehittää? Miten omaa persoonaa voi tuoda peliin? Millä keinoilla luodaan hyvä tunnelma asiakastapaamisiin? Miten asiakastapaaminen sujuu erilaisissa ympäristöissä, esimerkiksi jos ensitapaaminen on poliisivankilassa?

Koulutuspäivä syventyy juristien ja asianajajien työn menestymisen reseptin olennaiseen ainesosaan – vuorovaikutustaitoihin. Yrityksiä konsultoivien juristien tulee pystyä vakuuttamaan potentiaalinen asiakas jo mielellään ensi tapaamisessa, ja luottamusta luova vuorovaikutus on tärkeässä roolissa koko asiakassuhteen ajan.

Asianajajat kohtaavat työssään asiakkaita, jotka ovat kriisin keskellä ja oikeusprosessin edessä ensimmäistä kertaa. Miten tällainen asiakas kohdataan oikein? Asiakassuhteen aikana voi huolien kirjo olla laaja, ja osa huolista menee ohi juridiikan. Miten näihin huoliin tulisi suhtautua?

Tässä koulutuspäivässä pääset syventymään vuorovaikutustaitojen ja oman karisman kehittämiseen kokeneen vuorovaikutusvalmentajan ja kokeneiden juristien johdolla. Koulutuspäivän aikana teemme myös harjoituksia pienryhmissä. Koulutuspäivään voit osallistua paikan päällä tai etänä, mutta parhaat opit saat tulemalla seuraamme paikan päälle Scandic Simonkentälle.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mistä juristin ja asianajajan vakuuttavuus ja vaikuttavuus syntyy?
– Miten kehitän omaa juristikarismaani?
– Miten luottamus asiakkaan ja juristin välille luodaan?
– Hyvä tunnelma – onko tällä merkitystä, miten tällainen saadaan aikaiseksi asiakastapaamisessa?
– Asiantuntijasta esihenkilöksi – Pitääkö vuorovaikutuksen muuttua roolin mukana?
– Miten siirtää focus itsensä johtamisesta tiimin johtamiseen?
– Miten kohdata asiakas, joka on kriisin keskellä?
– Miten kohdata rikoksen uhri tai rikoksesta syytetty?
– Miten suhtautua huoliin, jotka menevät juridiikan ohi?
– Miten tuoda omaa persoonaa mukaan vuorovaikutukseen?


Kenelle?
Juristeille ja asianajajille, jotka haluavat kehittää omia vuorovaikutustaitojaan ja karismaansa, sekä kykyään kohdata asiakas.


Kouluttajat:
Markus Majava
, vuorovaikutusvalmentaja
Vuorovaikutusvalmentaja yli kahdenkymmenen vuoden kokemuksella. Markus on toiminut valmentajana yli sadassa eri organisaatioissa ja useilla eri toimialoilla. Valmennettavat sanovat Markuksesta mm. ”…kannustava, vahva ammattilainen, helposti lähestyttävä, osaa kyllä asiansa, 5/5, aito, rauhallinen”.

Jouni Weckström, asianajaja, osakas, Weckström Asianajotoimisto Oy
Jouni Weckström on toiminut vero-oikeuden parissa noin 25 vuotta, keskittyen erityisesti verotukseen ja tulliasioihin liittyviin erilaisiin riitoihin, sekä yrityskauppojen verokysymyksiin. Jouni on toiminut asiamiehenä lukuisissa erilaisissa konflikteissa, joissa on tullut huomioida useitten eri intressitahojen osallisuus, ja samalla kuitenkin edistää oman päämiehen asiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä puolestaan edellyttää strategista neuvontaa sen suhteen, mitä riitatilanteessa kannattaa tehdä ja toisaalta, mitä siinä ei kannata tehdä. Jouni pyrkii aina mahdollisuuksien mukaan edistämään tällaista konfliktinhallinta-ajattelua hoitamissaan asioissa, mikä edellyttää asiamiehen ja päämiehen välistä saumatonta vuorovaikutusta.

Johanna Rantanen, asianajaja, toimitusjohtaja, Dottir Asianajotoimisto Oy
Johanna Rantanen on teknologiajuridiikkaan erikoistunut asianajaja. Hän avustaa säännöllisesti asiakkaitaan digitalisaatioon liittyvissä kysymyksissä. Johanna toimii Dottir Asianajotoimiston toimitusjohtajana ja on myös yksi yrityksen perustajista. Johanna on valittu asianajotoimistojen 7 innovatiivisimman johtajan joukkoon FT Innovative Lawyers Europe 2022 -palkintogaalassa. Dottir on teknologiaan keskittynyt asianajotoimisto ja on perustettu palvelemaan nykyajan liike-elämää, joka nopeasti kehittyvän teknologian vuoksi on jatkuvassa murroksessa.

Riitta Leppiniemi, asianajaja, laamanni, varatuomari, osakas, Asianajotoimisto Susiluoto Oy



OHJELMA

8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala lähiosallistujille

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Miten vakuuttavuus ja vaikuttavuus syntyy?

– Mikä on läsnäolon merkitys vakuuttavuudessa ja vaikuttavuudessa?
– Mistä elementeistä rakentuu luottamus, uskottavuus ja jatkuvuus vuorovaikutussuhteessa ?
– Miten kehitän kohtaamiskykyäni?
– ”peilisolut ja tunnejälki”
– Mitä ovat statukset arjen sosiaalisissa tilanteissa ja vuorovaikutuksessa?
– Miten statusilmaisun tunnistaminen ja hallitseminen auttaa onnistuneessa vuorovaikutuksessa?

10.30 Päivän harjoitukset pienryhmissä: Miten kehitän omaa karismaani? Markus Majava, vuorovaikutusvalmentaja
– Mitkä ovat minun vahvuuteni vakuuttavassa ja vaikuttavassa vuorovaikutuksessa?
– Miten teen hyvän ensivaikutelman?
– Minun karismani
– Läsnäolo ja karisma
– Statukset
– Sanoma ja sisältö

11.45 Lounas

12.45 Vakuuttavuus juristin työssä
– Miten olla vakuuttava asiakaskohtaamisessa?
– Miten luottamus asiakkaan ja juristin välille luodaan?
– Hyvä tunnelma – onko tällä merkitystä, miten tällainen saadaan aikaiseksi asiakastapaamisessa?
– Voiko asiakas olla tyytyväinen haastavankin tilanteen jälkeen – miten?
– Miten luoda pitkäkestoinen asiakassuhde?

13.45 Kahvitauko

14.00 Asiantuntijasta esihenkilöksi
– Asiantuntijasta esihenkilöksi – Pitääkö vuorovaikutuksen muuttua roolin mukana?
– Miten tuoda omaa persoonaa mukaan vuorovaikutukseen?
– Miten siirtää focus itsensä johtamisesta tiimin johtamiseen?
– Asiantuntijatyön ja johtamistyön yhdistelmä – miten hallita ajankäyttöä?

14.30 Vuorovaikutus ja asiakkaan kohtaaminen asianajajan työssä
– Miten empatiataidot hyödyttävät juristin työssä?
– Miten kohdata asiakas, joka on kriisin keskellä?
– Miten kohdata rikoksen uhri tai rikoksesta syytetty?
– Miten oppia asettumaan asiakkaan tilanteeseen?
– Miten suhtautua huoliin, jotka menevät juridiikan ohi?
– Miten asiakastapaaminen sujuu erilaisissa ympäristöissä, esimerkiksi jos ensitapaaminen on poliisivankilassa?

15.15 Yhteenveto

15.30 Koulutuspäivä päättyy


Koulutuspaikka:
Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, 00100 Helsinki ja verkossa

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

Ajankohta:
28.9.2023, klo 9:00-15:30

Lähikoulutuksen hinta:
790 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat lähikoulutukseen useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 650 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 560 euroa + alv 24% / hlö

Webinaarin hinta:
720 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 610 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 520 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja