Juristin mediataidot (1/2 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Juristin mediataidot (1/2 pv)

11.12.2018, Edita Publishingin toimitilat, Helsinki Hermannin rantatie 8, Helsinki 5 elokuun, 2018 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia

Kun toimittaja haastattelee juristia, kyse on usein jostain hankalasta asiasta. Kysymykset voivat tuntua kiusallisilta ja vaikeilta vastata. Joskus omat vastaukset näyttävät tai kuulostavat lopputuloksessa aivan muulta kuin itse tarkoitti.
Miten vastata toimittajien kysymyksiin fiksusti? Miksi toimittaja jankkaa samaa kysymystä kerta toisensa jälkeen? Miten saada oma viesti mediassa läpi?
Mediataidot ovat tärkeitä myös juristin työssä. Tämä koulutus tarjoaa tietoa mediaviestinnän periaatteista ja työkaluja onnistua viestinnässä median kanssa toimittaessa

Käytännönläheisessä koulutuksessa kuullaan sekä kokeneita oikeustoimittajia ja viestinnän ammattilaisia että juristeja, joille on kertynyt runsaasti kokemusta median kanssa työskentelystä.

Aamupäiväseminaarin kouluttajina toimivat:

Susanna Reinboth, oikeustoimittaja, Helsingin Sanomat,
Ari Mölsä, Yle uutisten oikeustoimittaja, Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan Professor of Practice,
Seppo Koskinen, työ- ja sosiaalioikeuden professori, Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta,
Petra Spring, OTL, käräjätuomari ja media-asioiden vastuutuomari, Helsingin käräjäoikeus,
Tuula Wäyrynen, asiakkuus- ja viestintäjohtaja, viestinnän kouluttaja, Edita Publishing Oy.

Koulutuksen puheenjohtajana toimii asiakkuus- ja viestintäjohtaja, viestinnän kouluttaja Tuula Wäyrynen, Edita Publishing Oy.

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9:00 Tervetuloa Juristin mediataidot -koulutukseen!
Tuula Wäyrynen
, asiakkuus- ja viestintäjohtaja, viestinnän kouluttaja, Edita Publishing

9:20 Kun toimittaja soittaa – näin media toimii
Susanna Reinboth
, oikeustoimittaja, Helsingin Sanomat

10:10 Tauko

10:25 Tuomioistuin viestijänä ja mediatuomarin rooli – vääntyykö pala oikeusjärjestelmää rautalangaksi?
Petra Spring
, OTL, käräjätuomari ja media-asioiden vastuutuomari, Helsingin käräjäoikeus

11:10 Kummaa touhua. Kokemuksia tv-haastattelusta. (Vanhat konnat keskustelevat.)
Seppo Koskinen
, työ- ja sosiaalioikeuden professori, Turun yliopisto
Ari Mölsä, oikeustoimittaja, VT, YTM, Yle Uutiset, Professor of Practice, oikeustieteellinen tiedekunta, Turun yliopisto

11:50 Koonti ja loppukeskustelu

12:00 Lounas ja aamupäiväseminaarin päätös

Edita Publishingin toimitilat
Hermannin rantatie 8
00580 Helsinki

11.12.2018 klo 9.00 – 12.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Webinaari 400 euroa + alv 24% / yksi webinaariosallistuja

Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:

200 euroa + alv / osallistuja
Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.