Juurisyyanalyysi – Root Cause Analysis (3 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Juurisyyanalyysi – Root Cause Analysis (3 pv)

1 750 euroa /hlö + alv 24 %

12.04.-03.05.2023, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 16 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

Yritykset ovat investoineet huomattavia rahasummia ja aikaa ongelmien ratkaisemiseen. Tästä huolimatta samat ongelmat toistuvat uudestaan ja uudestaan. Ongelmien vaikutukset asiakkaille, loppukäyttäjille, työntekijöille, tuottavuuteen ja kilpailukykyyn ovat huomattavia.

Yksi tekijä, joka tekee ongelmat näkyviksi on standardoitu johtamisjärjestelmä, esimerkiksi ISO 9001. Järjestelmät vaativat yrityksiä keräämään ja analysoimaan prosessiensa suorituskykyä auditointien, erilaisten sisäisten mittareiden ja asiakaspalautteen avulla. Ja löydetyille ongelmille edellytetään tehtäväksi korjaavia toimenpiteitä, jotta niiden uudelleenesiintyminen saadaan estettyä.

Valitettavasti riittävää tietoa ja osaamista kuinka ongelmat ratkaistaan ei ole ollut riittävästi tarjolla. Monesti organisaatiot ottavat käyttöön erilaisia “purkkavirityksiä” ja toivovat niiden ratkaisevan esiin tulleen ongelman. Samaan aikaa ongelmiin liittyvät riskit ovat kasvaneet. Kilpailu kaikilla aloilla kiristyy ja ongelmiin liittyvät rahalliset menetykset yleistyvät. Läpinäkyvyys on lisääntynyt internetin ja muiden sähköisten medioiden aikakaudella ja huonot uutiset tunnetusti leviävät nopeasti ja laajalle.

Ongelmat siis löytyvät nopeammin ja nopeammin, mutta niiden ratkaiseminen ei ole kehittynyt samaa tahtia. Tähän ongelmaan tämä kurssi pyrkii tarjoamaan ratkaisun. Kurssi tarjoaa yksityiskohtaiset ohjeet järjestelmälliseen ongelmanratkaisuun, keskittyen erityisesti ongelmien syiden analyyttiseen löytämiseen.

Ensisijaisen tavoitteena kurssilla on oppia ratkaisemaan toistuvia ongelmia, painopisteenä ongelman juurisyiden löytäminen. Juurisyyanalyysi on yleispätevä taito, jota voi käyttää lähestulkoon mihin tahansa ongelmaan.
Koulutuksen ajankohta ja laajuus

Koulutus on kolmen päivän mittainen.
1. jakso: 12.-13.4.2023
2. jakso: 3.5.2023

Juurianalyysi haltuun
Kurssilla opit ratkaisemaan ongelmia tehokkaasti.

Systemaattinen menetelmä
Opit 10-portaisen menetelmän juurisyiden etsimiseen.

Koulutus soveltuu kaikille ongelmanratkaisusta kiinnostuneille tai sitä työkseen tekeville.

Monimuotoinen osallistumistapa
Valitse itsellesi sopivin toteutustapa. Koulutuksen voi käydä lähiopetuksena, etänä tai hybridinä. Postitamme koulutusmateriaalit sekä striimaamme koulutuspäivät etänä osallistuville.

Elämyksellinen koulutuspaikka
Koulutus järjestetään ainutlaatuisissa kokouspuitteissa Sibeliustalossa, Vesijärven rantamaisemissa.

Laadukkaat tarjoilut
Food & Events huolehtii nautinnollisista lähikoulutuspäivän tarjoiluista tarjoten varmasti jotakin jokaisen makuun. Muistathan myös ilmoittaa mahdollisesta eritysruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä.

Kimmo Liuksiala
, diplomi-insinööri (tehoelektroniikka)

Kimmo Liuksiala on valmistunut tehoelektroniikan diplomi-insinööriksi Tampereen teknillisestä yliopistosta. Kimmolla on monipuolinen kokemus teollisuudesta, logistiikasta sekä huolto-/palvelusektorilta.

Merkittävät työtehtävät
– Quality Knowhow Karjalainen Oy 2021-, kouluttaja ja konsultti
– Posti Oy 2018-2021, Operational Excellence Manager
– SEW-Eurodrive Oy 2007-2018, Projektipäällikkö (jatkuva parantaminen ja laatu)

Kokemus

1. jakso: 12.-13.4.2023
2. jakso: 3.5.2023

1 750 euroa

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Peruutus on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.