Kansainvälisen kaupan sopimukset (3 h)
järjestää nyt koulutuksen:

Kansainvälisen kaupan sopimukset (3 h)

03.-10.12.2020, Webinaari , Webinaari 27 marraskuun, 2020 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Osto- ja hankintatoimi , Toiminnan kehittäminen

1.osa: 3.12.2020 klo 13:00 – 14:30
2.osa: 10.12.2020 klo 13:00 – 14:30

Onko yrityksellänne puutteita sopimuskäytännöissä?
Hoidetaanko teillä merkittäviä toimituksia, hankintoja ja yhteistyösuhteita suullisilla sopimuksilla tai puutteellisilla kirjallisilla sopimuksilla?
Haluatteko oppia välttämään kansainväliseen kauppaan liittyviä riskejä ja ongelmatilanteita?

Tässä webinaarikoulutuksessa opit olennaisimmat asiat kansainvälisen kaupan sopimuksista.

Kenelle
• kaikille, jotka ovat tekemisessä yrityksen ulkomaankaupan sopimusasioiden kanssa – esimerkiksi yritysten toimitusjohtajat, vientipäälliköt, myyntijohtajat ja hankintatehtävissä toimivat henkilöt.

Hyödyt
• opit millaisia ovat kansainvälisen kaupan tärkeimmät sopimukset, kuten jälleenmyynti- ja agenttisopimukset, lisenssisopimukset, hankintasopimukset ja yhteistyösopimukset
• opit tunnistamaan tyypillisimmät ongelmatilanteet, joita yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia sopimuksia ulkomaan kaupassa
• saat opastusta oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen kansainvälisessä kaupassa
• opit huomioimaan kansainvälisen sopimusneuvottelun erityispiirteet
• opit tulkitsemaan sopimusten tärkeimpiä englanninkielisiä ehtoja ja välttämään kansainvälisen kaupan sudenkuopat

Kouluttaja

Kouluttajana toimii asianajaja Ville Vainio Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Hän avustaa säännöllisesti sekä suomalaisia että ulkomaisia yrityksiä erilaisten kansainvälisten sopimusten laatimisessa, neuvotteluissa ja tulkitsemisessa.

Torstai 3.12.2020

12:45 Yhteyksien tarkistus

13:00 Tervetuloa webinaariin!

Kansainvälinen juridiikka ja sopimukset
• Sopimuksen syntyminen ja sopimusten ehdot
• Ongelmatilanteet ja niiltä välttyminen

Yleisten sopimusehtojen laatiminen ja käyttö ja riitojen ratkaisu
• Yleisten sopimusehtojen käyttö
• Tehokas liikeriitojen ratkaisu ja tuomioiden täytäntöönpano

Aikaa kysymyksille

14:30 Webinaarin ensimmäinen osa päättyy

——

Torstai 10.12.2020

12:45 Yhteyksien tarkistus

13:00 Tervetuloa webinaariin!

Sopimusriskien hallinta ulkomaankaupassa ja kansainvälinen kauppalaki
• Ulkomaankaupan sopimusriskien hallinta
• Kansainvälinen kauppalaki (CISG) ja sen soveltaminen

Kansainvälisen kaupan sopimusmallit
• Agentti- ja jälleenmyyntisopimukset
• Lisenssisopimukset
• Salassapitosopimus (NDA)

Aikaa kysymyksille

14:30 Webinaari päättyy

Miten webinaariin osallistutaan?
Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.

3.12.2020 klo 13:00 – 14:30 ja
10.12.2020 klo 13:00 – 14:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

297 euroa / hlö + alv 24 %.
– sisältää 2-osaisen livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.