Kansainvälisen kaupan sopimukset (1 pv)
Tehokas tietopaketti ulkomaankaupan sopimusneuvotteluista
järjestää nyt koulutuksen:

Kansainvälisen kaupan sopimukset (1 pv)

06.05.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 huhtikuun, 2021 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Osto- ja hankintatoimi , Toiminnan kehittäminen

Huom! Koulutus järjestetään tällä hetkellä vain etänä.

Onko yrityksellänne puutteita sopimuskäytännöissä?
Hoidetaanko teillä merkittäviä toimituksia, hankintoja ja yhteistyösuhteita suullisilla sopimuksilla tai puutteellisilla kirjallisilla sopimuksilla?
Haluatteko oppia välttämään kansainväliseen kauppaan liittyviä riskejä ja ongelmatilanteita?

Tässä koulutuksessa opit olennaisimmat asiat kansainvälisen kaupan sopimuksista.

Kenelle
Kaikille, jotka ovat tekemisessä yrityksen ulkomaankaupan sopimusasioiden kanssa – esimerkiksi yritysten toimitusjohtajat, vientipäälliköt, myyntijohtajat ja hankintatehtävissä toimivat henkilöt.

Hyödyt
– opit millaisia ovat kansainvälisen kaupan tärkeimmät sopimukset, kuten jälleenmyynti- ja agenttisopimukset, lisenssisopimukset, hankintasopimukset ja yhteistyösopimukset
– opit tunnistamaan tyypillisimmät ongelmatilanteet, joita yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia sopimuksia ulkomaan kaupassa
– saat opastusta oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen kansainvälisessä kaupassa
– opit huomioimaan kansainvälisen sopimusneuvottelun erityispiirteet
– opit tulkitsemaan sopimusten tärkeimpiä englanninkielisiä ehtoja ja välttämään kansainvälisen kaupan sudenkuopat

Kouluttaja

Sopimus- ja lakiasioiden asiantuntija Petri Nevalainen

Kouluttajana toimii asianajaja, KTM Petri Nevalainen Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Hän on avustanut
menestyksekkäästi satoja suomalaisia yrityksiä kansainvälisen kaupan sopimusasioissa.

09.15 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus
09.30 Koulutus alkaa
11.30 – 12.15 Lounastauko
14.30 Koulutus päättyy
– Pidämme pieniä taukoja noin 45 min. välein

SISÄLTÖ

Sopimusriskien hallinta ulkomaankaupassa ja kansainvälinen kauppalaki
– Ulkomaankaupan sopimusriskien hallinta

– Kansainvälinen kauppalaki (CISG) ja sen soveltaminen

Kansainvälinen juridiikka ja sopimusehdot
– Sopimuksen syntyminen ja sopimusten ehdot

– Sovellettava laki
– Virhe- ja viivästystilanteet ja niiden seuraamukset
– Vastuunrajoitusehdot – välittömien ja välillisten vahinkojen ero ja korvausvastuun rajoittaminen

Kansainvälisen kaupan sopimusmallit – käytännön harjoitus

– Agentti- ja jälleenmyyntisopimukset

– Lisenssisopimukset

– Salassapitosopimus (NDA)

Yleisten sopimusehtojen laatiminen ja käyttö sekä riitojen ratkaisu kansainvälisissä kauppasopimuksissa
– Yleisten sopimusehtojen käyttö kansainvälisessä kaupassa

– Tehokas liikeriitojen ratkaisu ja tuomioiden täytäntöönpano

Kansainvälisen kaupan case-harjoitus

– Osiossa käydään läpi neljä käytännön oikeustapausta, jotka on
valittu kuvaamaan kurssilla käsiteltyjä ongelmatilanteita
konkreettisessa case-muodossa

Päätöskeskustelu

Etäkoulutus toteutetaan Zoomilla. Lähetämme sähköpostiisi lisätietoa osallistumisinfossa ennen koulutusta.

torstai 6.5.2021

/hlö + alv 24 %. Sisältää luentomateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 557 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 497 euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.