Kansainvälisen markkinoinnin erikoisseminaari (1 pv)
Mainostajien Liitto järjestää nyt koulutuksen:

Kansainvälisen markkinoinnin erikoisseminaari (1 pv)

05.06.2018, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 18 maaliskuun, 2018 Sampo Korppoo

Viestintä

Toimitko kansainvälisillä markkinoilla tai tähyät kohti uusia markkinoita?

Tämä kansainvälisen markkinoinnin erikoisseminaari on suunniteltu kansainvälistä markkinointia tekeville ja suunnitteleville henkilöille, joiden haasteena ovat useilla eri markkinoilla sijaitsevat potentiaaliset loppuasiakkaat ja jälleenmyyjät.

Seminaarissa pureudutaan kansainvälisen markkinoinnin problematiikkaan, mahdollisuuksiin sekä työkaluihin hyvin erilaisten tosielämän esimerkkienkautta. Päivän aikana kuulet ison määrä kansainvälisen markkinoinnin konkareita ja osaajia.

OHJELMA KLO 9.00-16.00

Kansainvälinen hakukonelöydettävyys pohjustaa menestystä
Riikka-Maria Lemminki
, toimitusjohtaja, Mainostajien Liitto

Verkkonäkyvyys ja hakukonelöydettävyys ovat tänä päivänä ensimmäinen askel kansainvälisen toiminnan aloittamiseksi sekä nopeuttavat uusille markkinoille etabloitumista.
Niiden avulla luodaan kysyntää tuotteille, tehdään brändiä tunnetuksi ja tavoitetaan potentiaaliset jälleenmyyjät ja asiakkaat.

Riikka-Maria kertoo miten yritykset voivat parantaa näkyvyyttään eri markkina-alueilla, millaisia asioista pitää ottaa huomioon sekä mistä löytyvät oikeat kumppanit.

Tunnetko riittävän hyvin kansainväliset asiakkaasi?
Päivi Kauppinen
, Data, Insight & Consulting Director, Kantar TNS Oy

Markkinaselvitykset ovat nopea tapa oppia enemmän nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista. Yhdistämällä haastatteluja ja kerättyä tietoa, saadaan tärkeää hiljaista tietoa markkinoista ja asiakkaiden käyttäytymisestä.

Kuulet, millaisia keinoja kansainväliset yritykset käyttävät tiedon keräämisessä sekä miten tiedosta voidaan jalostaa tekemistä.

Nopeammin uusille markkinoille
Siim Salme
, toimitusjohtaja, Kliendituki Oü

Virolaiset yritykset ovat nopeasti digitalisoineet liiketoimintaansa ja rynnivät kohti kansainvälisiä markkinoita ennen näkemättömällä voimalla. Siim Salme esittelee esimerkkien kautta, miten virolaiset yritykset ovat onnistuneet valloittamaan nopeasti uusia markkinoita sekä vakiinnuttamaan näillä asemansa.

Lounas ja verkostoituminen

Kansainvälinen markkinointistrategia ja sen jalkautus
Päivi Talonen
, tohtori ja markkinoinnin ammattilainen

Kun markkina-alueena on koko maailma, niin kansainvälisen markkinoinnin tekemiseen vaaditaan selkeä suunnitelma sekä systemaattinen strategian jalkautus. Päivi kertoo esimerkkien kautta, millaisia tapoja on rakentaa kansainvälinen markkinointi- ja brändistrategia sekä miten nämä jalkautetaan kansainväliseen organisaatioon.

Digitaalisen markkinointi eri markkina-alueilla
Samuli Tursas
, toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Koodiviidakko toimii uesassa maassa omien toimistojensa sekä kumppaneidensa kautta, tuottaen markkinointiteknologiaa sekä palveluita eri markkinoille.
Samuli Tursas vertailee digitaalisen markkinoinnin toimivuutta eri kieli- ja kulttuurialueilla. Hän kertoo myös mihin kansainvälisessä digimarkkinoinnissa kannattaa tulevaisuudessa panostaa.

Immateriaalioikeudet kv-markkinoinnissa
Petteri Häkkänen
, Asianajaja, osakas , Eversheds Asianajotoimisto Oy

Kansainvälistyvän yrityksen täytyy huolehtia brändin sekä muiden immateriaalioikeuksiensa turvaamisesta. Petteri listaa, millaiset asiat markkinoinnin täytyy huomioida kansainvälistymisessä sekä miten kansainvälistyminen kannattaa hoitaa.

Verkkomyynti markkinointikanavana – Case Moomin
Jonas Forth
, toimitusjohtaja Moomin.com / All Things Commerce Helsinki Oy

Moomin Characters on yksi Suomen tunnetuimpia yrityksiä ja yksi rakastetuimmista hahmobrändeistä. Jonas tulee kertomaan, kuinka he loivat yrityksen nettisivut ja globaalin nettikaupan tyhjästä ja miten se on nyt yrityksen tärkein työväline uusien tuotteiden ja projektien lanseeraamiseen.

Sokos Hotel Presidentti
Eteläinen Rautatiekatu 4
Helsinki

05.06.2018 klo 9.00-16.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Mainostajien Liiton jäsenhinta: 350 euroa /hlö + alv 24 %

Osallistumismaksuun sisältyy seminaari, seminaariaineisto, aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.