Kansainväliset siirrot ja vakiosopimuslausekkeet (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Kansainväliset siirrot ja vakiosopimuslausekkeet (2 h)

03.03.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 14 helmikuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Mitä henkilötietojen siirtämisessä tulee huomioida? Millaisia vaihtoehtoja on kansainvälisille tietojen siirroille? Miten EU:n komission vakiosopimuslausekkeita käytetään ja mitä haasteita niihin liittyy? Millaisia muutoksia vakiosopimuslausekkeisiin on tulossa?

Henkilötietojen siirto EU/ETAn ulkopuolelle vaatii asianmukaisia suojatoimia ja huolellista suunnittelua. Webinaarikoulutuksessa käsitellään eri vaihtoehtoja kansainvälisille tietojen siirroille, ja käydään läpi EU:n komission vakio-/mallisopimuslausekkeiden hyödyntämistä sekä niihin liittyviä haasteita. Webinaarissa opit tunnistamaan kansainvälisen tietojen siirron pelisääntöjä ja saat käytännön tason ratkaisumalleja.

Koulutuksessa käydään läpi:
– Henkilötietojen siirtämisessä huomioitavia asioita
– Mitkä ovat GDPR:n henkilötietojen kansainvälisten siirtojen pelisäännöt ja vaatimukset
– Miten EU:n komission vakio-/mallisopimuslausekkeita käytetään
– Tarvittavien lisäsuojatoimenpiteiden vaatimukset ja dokumentointi
– Onko muita vaihtoehtoja kuin vakiosopimuslausekkeet
– Mitä muutoksia on tulossa

Koulutus kuuluu Organisaation tietosuoja -webinaaripakettiin. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko pakettiin.

Koulutus on suunnattu tietosuojasta vastaaville tahoille sekä kaikille yritysten tietosuojatoiminnoissa ja tietohallinnossa työskenteleville, palvelu-, hankinta- ja tietosuojasopimuksia tekeville sekä kansainväliseen henkilötietojen käsittelyyn osallistuville.

Kouluttaja:
Markus Myhrberg
, Partner, Lexia Asianajotoimisto

Markus toimii Lexian IPR, Teknologia & Data -praktiikassa ja vastaa Lexian tietosuojapalveluista. Hänellä on laaja-alaista kokemusta tietosuojaan liittyvistä projekteista, konsultoinnista ja kansainvälisistä sopimusjärjestelyistä. Markus avustaa eri kokoluokan yrityksiä tietosuojan ja datan hallinnan osa-alueilla. Hän on aktiivinen toimija myös kansainvälisissä tietosuojaverkostoissa.

10.00 Tervetuloa koulutukseen!

10.05 Henkilötietojen kansainväliset siirrot
– Henkilötietojen kv. siirtäminen
– Asianmukaiset suojatoimet ja erityistilanteet
– Vakiosopimuslausekkeiden käyttö

11.00 Vakiosopimuslausekkeet ja niihin liittyvät lisävaatimukset
– Vakiosopimuslausekkeiden sisältö ja roolit
– Lisäsuojatoimien arviointi ja dokumentointi
– Vakiosopimuslausekkeisiin tulossa olevat muutokset

12.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

3.3.2022 klo 10:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)