Keinotekoiset neuroverkot kehittäjille (4 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Keinotekoiset neuroverkot kehittäjille (4 pv)

23.-28.04.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 11 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tällä kurssilla opitaan käytännöllisten harjoitusten avulla implementoimaan ja testaamaan erilaisia ANN (Artificial Neural Networks, keinotekoiset hermoverkot) –arkkitehtuureja. Harjoitukset perustuvat täysin Pythonin valmiiden kirjastojen käyttämiseen.

Kurssin jälkeen osallistujat pystyvät itsenäisesti ja tehokkaasti implementoimaan oppivia keinotekoisia hermoverkkoa käyttäen valmiita Python-ohjelmointikielen kirjastoja.

Kurssilaiset ymmärtävät eri menetelmien teoreettisen taustan riittävällä tasolla, jotta he voivat valita omaan sovellukseen sopivimmat menetelmät ja arvioida niiden tuloksia.

Osallistujat saavat ’hands-on’-kokemusta laajasta skaalasta erilaisia ANN-arkkitehtuureja, joka helpottaa omatoimista opiskelua kurssin jälkeen.

Kurssi on tarkoitettu ohjelmoijille, jotka haluavat saada kokemusta keinotekoisiin hermoverkkoihin (ANN) perustuvista koneoppimismenetelmistä. Kurssi on tarkoitettu jatkoksi kurssille Koneoppiminen kehittäjille II, mutta se on mahdollista käydä myös itsenäisenä kurssina.

Esi­tie­dot
Osallistujilta edellytetään perusosaamista mallintamisesta, automatisoidusta mallien rakentamisesta, Python-ohjelmointikielestä (funktion määrittely, moduulien käyttö, kirjastojen asentaminen), sekä Pythonin Pandas-kirjastosta

Kurssilla ei käydä läpi mallintamisen perusteita, tai yleistä johdatusta koneoppimiseen. Nämä käydään läpi kurssilla Koneoppiminen kehittäjille I ja/tai Koneoppiminen data-analytiikassa.

Nelipäiväinen koulutus koostuu kahdesta eri koulutuskerrasta:

– 23.-24.04.2020
– 27.-28.04.2020

Koulutuspäivät alkavat klo 9.00 ja päättyvät noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Päivä 1
– ANN-menetelmien historia
– Perusarkkitehtuurit
– Aktivointifunktiotyypit

Päivä 2
– Oppimisstrategiat
– Autoenkooderit

Päivä 3
– Syväoppiminen
– Konvoluutiohermoverkot

Päivä 4
– Luonnollisen kielen käsittely
– Äärimmäiset oppimiskoneet
– Tyypilliset rajoitteet tekoälymenetelmissä

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

23.-28.04.2020

2 450 euroa

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.