Kesytä konfliktit (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Kesytä konfliktit (1 pv)

27.04.2022, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 20 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Tiimityö , Viestintä , Vuorovaikutus

Kesytä konfliktit -koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista erimielisyyksien ja konfliktien hallinnassa. Koulutus antaa eväät sellaiseen kommunikointiin, joka ottaa huomioon ihmisten erilaisuuden ja eri tavat lähestyä asioita. Koulutuksen jälkeen sinun on helpompi ottaa asioita puheeksi, tukea erimielisyyden osapuolia ja pitää puheyhteys auki vaikeissakin tilanteissa.

Koulutus perustuu yhdysvaltalaisen psykologin Marshall Rosenbergin kehittämään menetelmään Nonviolent communication (NVC). Se on nopea, tehokas ja toimiva prosessi, jota käytetään ympäri maailmaa erilaisten konfliktien ennaltaehkäisyssä ja niiden sovittelussa.

Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat oppia toimivia tapoja työilmapiirin parantamiseen ja työrauhan aktiiviseen edistämiseen omassa työyhteisössään, sekä ymmärtää paremmin ihmissuhteiden ja konfliktien dynamiikkaa. Ne ovat arvokkaita taitoja esimiehille, tiimivastaaville sekä HR-tehtävissä toimiville.

Koulutuspäivän jälkeen:

• ymmärrät sovittelun periaatteet
• saat työkaluja puuttua erimielisyyksiin
• osaat pitää yllä toimivaa ja tuottavaa työilmapiiriä
• tiedät, miten vahvistaa luottamusta ja vastuun ottamista

Asiantuntija: Sanna Leino, Johtajuusvalmentaja, Sertifioitu Business Coach, MBA, Mind Studio Coaching

09.00 Aamupala ja ilmoittautuminen

09.15 Kesytä konfliktit

Johdatus riitoihin ja ratkaisuihin

Tietoa konflikteista ja sovittelusta
Rauhan rakentamisen edellytykset
Konfliktin portaat

Neljän askeleen prosessi

Periaatteet
Tuhoisat tulkinnat
Tarpeet ratkaisun avaimina

Keskustelua, pari- ja ryhmäharjoituksia

12.00 Lounas

12.30 Ehkäisy ennen kaikkea

Asenteet ja uskomukset rauhan rakentamisessa
Kohtaava kuuntelu
Vaikeiden viestien vastaanottaminen
Välittäjänä toimiminen

14.00 tauko

14.15 Vaahtoa liekkeihin

Varhainen puuttuminen ja puheeksi ottaminen
Epävirallinen sovittelu
Purku ja jälkityö

Keskustelua, pari- ja ryhmäharjoituksia

16.00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

27.4.2021

Jäsenetuhinta 470 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 670 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.