Kesytä konfliktit (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Kesytä konfliktit (1 pv)

16.09.2020, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 22 kesäkuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Tiimityö

Kesytä konfliktit -koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista erimielisyyksien ja konfliktien hallinnassa. Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin ihmissuhteiden ja konfliktien dynamiikkaa, sekä oppia toimivia tapoja työilmapiirin parantamiseen ja työrauhan aktiiviseen edistämiseen omassa työyhteisössään. Ne ovat arvokkaita taitoja esimiehille, tiimivastaaville sekä HR-tehtävissä toimiville.

Ole osa ratkaisua ja opi ehkäisemään, hillitsemään ja hallitsemaan erimielisyyksiä työpaikallasi. Toimiva, tehokas ja tuottava työyhteisö osaa ratkaista riidat jo ennen kuin kärpäsestä tulee härkänen. Tämä koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista riitojen ja konfliktien hallinnassa. Se antaa eväät sellaiseen kommunikointiin, joka ottaa huomioon ihmisten erilaisuuden ja eri tavat lähestyä asioita. Koulutuksen jälkeen sinun on helpompi ottaa asioita puheeksi, tukea erimielisyyden osapuolia ja pitää puheyhteys auki vaikeissakin tilanteissa.

Koulutus perustuu yhdysvaltalaisen psykologin Marshall Rosenbergin kehittämään menetelmään Nonviolent communication (NVC). Se on nopea, tehokas ja toimiva prosessi, jota käytetään ympäri maailmaa erilaisten kofliktien ennaltaehkäisyssä ja niiden sovittelussa.

Koulutuspäivän jälkeen:
• ymmärrät sovittelun periaatteet
• saat työkaluja puuttua erimielisyyksiin
• osaat pitää yllä toimivaa ja tuottavaa työilmapiiriä
• tiedät, miten vahvistaa luottamusta ja vastuun ottamista

Asintuntijana:
sovittelija ja konfliktiasiantuntija Sanna Leino, Mind Studio Coaching.

8.45 Aamupala ja ilmoittautuminen

Kesytä konfliktit
• Johdatus riitoihin ja ratkaisuihin
• Tietoa konflikteista ja sovittelusta
• Rauhan rakentamisen edellytykset

Konfliktin portaat
• Neljän askeleen prosessi
• Periaatteet
• Tuhoisat tulkinnat

Tarpeet ratkaisun avaimina
• Keskustelua, pari- ja ryhmäharjoituksia

11.30 Lounas

Ehkäisy ennen kaikkea
• Asenteet ja uskomukset rauhan rakentamisessa
• Kohtaava kuuntelu
• Vaikeiden viestien vastaanottaminen
• Välittäjänä toimiminen

Vaahtoa liekkeihin
• Varhainen puuttuminen ja puheeksi ottaminen
• Epävirallinen sovittelu
• Purku ja jälkityö

Keskustelua, pari- ja ryhmäharjoituksia

16.00 Koulutus päättyy

Koulutus perustuu psykologi Marshall Rosenbergin kehittämään menetelmään Nonviolent communication (NVC). Se on nopea, tehokas ja toimiva prosessi, jota käytetään ympäri maailmaa erilaisten konfliktien ennaltaehkäisyssä ja niiden sovittelussa.

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

keskiviikko 16.09.2020

Jäsenetuhinta:
470 euroa /hlö + alv 24 %.

Normaalihinta:
670 euroa /hlö + alv 24 %.

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.