Ketterä projektinjohtaminen (1 pv)
Toimi ketterästi - varaa paikkasi nyt!
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Ketterä projektinjohtaminen (1 pv)

27.09.2016, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 8 kesäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Ketteriin projekteihin siirrytään liiketoiminnan ehdoilla

Liiketoimintahyödyt jäävät vähäisiksi, mikäli ketteryyteen ei siirrytä liiketoimintalähtöisesti.

Ketteriin menetelmiin siirtyminen ei ole pelkästään projektimenetelmien muutosprosessi, vaan sillä haetaan ennen kaikkea liiketoimintahyötyjä.  Projektien lisäksi ketteryydellä on vaikutuksia koko yrityksen organisaation toimintaan. Nämä vaikutukset on huomioitava ja suunniteltava hyvissä ajoin ennen ketterien menetelmien käyttöönottoa.

Ketteryys ei ole pelkästään Scrumia.

Koulutuksen aikana käydään läpi yleisimmät ketterät menetelmät projektipäällikön näkökulmasta sekä annetaan käytännön vinkkejä siihen, miten ketteriin projekteihin kannattaa siirtyä. Kurssilla käsitellään myös sitä, miten ketteryyttä voi soveltaa perinteisiin menetelmiin perustuvissa projekteissa.

Mitä saat

• Hyvä yleiskuva ketteristä menetelmistä sekä ketterien menetelmien sijoittumisesta projektinhallinnan pelikenttään
  • Ymmärrystä ketteriin menetelmiin siirtymisessä koko yrityksen organisaatio huomioiden
  • Enemmän tehokkuutta ketteriin projekteihin
  • Käytännön tietoa siitä, mitä ketterät projektit merkitsevät koko yritykselle

Ketterä? Agile on uniikin ratkaisun tekemisen optimoitu malli, joka painottaa jatkuvaa ratkaisun asteittaista, evolutionääristä kehittymistä.

Kenelle

Päivä sopii yrityksen johdolle ja projektipäälliköille, jotka haluavat syventää ymmärrystään erilaisten ketterien mallien valinnassa tai muille projektityyppisissä tehtävissä työskenteleville ammattilaisille, jotka haluavat hyvän yleiskuvan ketteristä menetelmistä.

Koulutuspäivien valmentajana toimii Hannu Blomqvist, Equ Pro.Hannu Blomqvist

Hannulla on yli 20 vuoden käytännön kokemus projektien ja ohjelmien johtamisesta. Hän on johtanut laajoja kansainvälisiä monitoimittajaprojekteja, joilla on ollut useita osapuolia useasta yrityksestä ja monesta kansallisuudesta. Hänellä on kokemusta hyvinkin eri tyyppisistä projekteista eri toimialoilta, mm. ICT-, telecom-, tuotekehitys-, käytöönotto- ja menetelmänkehitysprojekteista. Hänellä on kokemusta sekä yksityis- ja julkishallinnon projekteista.

Hannu tuntee hyvin sekä projektijohtamisen perinteisemmät että ketterät menetelmät.

Hän on kokenut projektinhallinta-alan kouluttaja ja puhuja kansallisissa ja kansainvälisissä tilaisuuksissa ja on luennoinut aiheesta myös Aalto-Yliopistossa.

Hannulla on PMI:n myöntämä projektinhallinnan PMP® –sertifikaatti ja Scrum Master sertifikaatti.

Huomaa myös Hannun muut koulutukset Eventiumin koulutuskalenterissa! ICT, projektinhallinnan perusteet sekä projektinjohtamisen jatkokoulutus vielä tänä syksynä!

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Miksi ketterä?

-Ketterien menetelmien hyödyt

-Millaisiin projekteihin ketteryys sopii?

-Ketterät menetelmät projektinhallinnan pelikentässä

Ketterät menetelmät

-Läpileikkaus eri ketteriin menetelmiin

10.30 Tauko

Ketterät menetelmät, jatkoa

11.30 – 12.15 Lounas

Ketterä projektin johtaminen

-Projektinjohdon tehtäväkenttä muutoksessa

-Projektinjohdon työkalut ketterässä maailmassa

14.00 Iltapäiväkahvi

Ketterä organisaatio

-Roolit ketterässä projektissa

-Yrityksen sopeutuminen ketteryyteen

Siirtyminen ketteriin menetelmiin

-Vaiheittainen muutos ketterään projektiin

-Yrityksen kokonaisvaltainen muutos kohti ketteryyttä

Case esimerkki

Yhteenveto

16.00 Koulutus päättyy

Royal at Crowne Plaza, Mannerheimintie 50, Helsinki

Koulutuksen hinta: 677 € (+ alv 24%) sisältää materiaalin ja tarjoilut.

Alennukset:

Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 577 eur/hlö

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.