Ketterät taidot (2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

Ketterät taidot (2 pv)

27.-28.04.2022, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 7 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tavoitteet ja hyödyt
– Ymmärrät, mitä ketteryys tarkoittaa käytännössä ja opit useita menetelmiä, joita käyttää omissa projekteissa ja kaikessa muussakin kehittämis- ja tiimityössä.
– Ymmärrät, milloin ketteryydestä on hyötyä ja sen menetelmien käyttäminen on tarkoituksenmukaista.
– Ymmärrät mitä vaikutuksia ja mahdollisuuksia ketterät työtavat tuovat johtamistyöhön.
– Ymmärrät ketteröitymisen edellytykset ja vaikutukset.

Työskentelytavat
Valmennuksessa opit osallistavia ja sitouttavia ryhmätyömenetelmiä, joita voit hyödyntää joko omiin projekteihin tai muuhun kehittämistyöhön ja tiimityöskentelyyn. Harjoitukset tehdään joko omaan todelliseen projektiin perustuen tai yhteistä esimerkkiprojektia työstäen.

Suositeltava lähtötaso
Toivomme sinulta jo jonkin verran kokemusta projektien tai osaprojektien hallinnasta. Saat valmennuksesta eniten irti, mikäli olet käynyt jonkin perustason projektinhallintavalmennuksen (kuten Projektityön perusteet) tai omaat muuten vastaavat tiedot ja taidot projektijohtamisen peruskäsitteistöstä ja menetelmistä.

Valmennuksen taso
– Valmennukset aloitteleville projektipäälliköille ja projektityöskentelystä kiinnostuneille
– Syventävää oppia projektipäälliköille
– Kokeneille projektipäälliköille
– Ketterät valmennukset

Valmennus on tarkoitettu henkilöille, joilla on kokemusta projektipäällikön työstä tai muu vastuu kehittämiskokonaisuudesta tai tiimien toiminnasta.
– Organisaatiossasi on tarve ketteröittää toimintaa, mutta et tiedä, miten aloittaisitte?
– Asiakkaasi vaatii ketterää projektia.
– Koet, että projektisi suunnitelmat eivät pidä tai että projektin laajuutta on hankala hallinnoida.
– Tiimisi työskentely voisi olla tehokkaampaa ja mielekkäämpää.
– Projektiviestinnässä on haasteita.
– Sinulla on tarve motivoida ja sitouttaa projektiin osallistuvat sekä hyödyntää heidän osaamistaan.

Kouluttaja:
Kirsti Leppämaa
, Valmentaja (IPMA Level C, Certified Scrum Master ja Certified Product Owner)
Kuivarte
Suurimman osan ajastani toimin projektipäällikkönä ja ketteränä valmentajana eri asiakkaideni projekteissa. Projektien johtamisessa olen erityisen kiinnostunut siitä, kuinka hyödyntää ketteriä menetelmiä yhdessä asianmukaisten projektinhallintakäytäntöjen kanssa. Valmennuksissa yksi lempiaiheistani on Microsoft Project -ohjelma ja sen tehokas käyttö.

1. päivä klo 9.00 – 16.00
2. päivä klo 9.00 – 16.00
Tarkempi ohjelma aikatauluineen tulee ilmoittautumisen jälkeen.
Päiviin sisältyy aamukahvit, lounas ja iltapäiväkahvit.

Päivien aikana käsiteltäviä aiheita
– Mitä ketteryys toteutetaan käytännössä?
– Miten ketteryys vaikuttaa projektin suunnitteluun?
– Miten ketterät roolit huomioidaan projektin organisoinnissa?
– Arvon tuottaminen, vision ja tavoitteiden asettaminen
– Miten ketterät työtavat muuttavat vaatimusten hallintaa?
– Tuotejono, laajuudenhallinta ja priorisointi
– Projektin johtaminen projektimallin ja ketterien työtapojen hybridinä
– Muutosten ja riippuvuuksien hallinta
– Ketterän työtavan seuranta ja ohjaus
– Viestintä, ryhmätyö ja ihmisten johtaminen
– Jatkuva oppiminen tuotteesta ja tiiminä
– Ketteryyden skaalaaminen suureen projektiin ja projektisalkkuun

Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

27.-28.4.2022

1 200 euroa

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja
3-4 henkilöä / alennus -15% per osallistuja

Verkkovalmennuksiin osallistuville tarjoamme Wolt-lounaan 25 euroa/valmennuspäivä!

Osallistumalla ansaitset 5 000 Finnair Plus -pistettä!

Viimeinen ilmoittautumispäivä 13.4.2022