Ketterät taidot -verkkovalmennus (2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

Ketterät taidot -verkkovalmennus (2 pv)

27.-28.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 tammikuun, 2021 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tavoitteet ja hyödyt
Ymmärrät, mitä ketteryys tarkoittaa käytännössä ja opit useita menetelmiä, joita käyttää omissa projekteissa ja kaikessa muussakin kehittämis- ja tiimityössä.

Ymmärrät, milloin ketteryydestä on hyötyä ja sen menetelmien käyttäminen on tarkoituksenmukaista.

Ymmärrät ketteröitymisen edellytykset.

Työskentelytavat
Ketterät taidot -valmennus toteutetaan yhdistäen synkronista ja asynkronista etäopiskelua. Se toteutetaan kahden peräkkäisen päivän aikana, siten että aamupäivät opiskellaan itsenäisesti orientoivan materiaalin parissa kanssaoppijoiden ja valmentajan kanssa Howspace –verkkoympäristössämme. Iltapäivisin kokoonnumme Zoom-verkkokokoustyökalun pariin jakamaan kokemuksia ja tekemään yhdessä oppimista tukevia soveltavia harjoituksia.

Suositeltava lähtötaso
Toivomme sinulta jo jonkin verran kokemusta projektien tai osaprojektien hallinnasta. Saat valmennuksesta eniten irti, mikäli olet käynyt jonkin perustason projektinhallintavalmennuksen (kuten Projektityön perusteet) tai omaat muuten vastaavat tiedot ja taidot projektijohtamisen peruskäsitteistöstä ja menetelmistä.

Valmennuksen taso
– Valmennukset aloitteleville projektipäälliköille ja projektityöskentelystä kiinnostuneille
– Syventävää oppia projektipäälliköille
– Kokeneille projektipäälliköille
– Ketterät valmennukset

Valmennus on tarkoitettu henkilöille, joilla on kokemusta projektipäällikön työstä tai muu vastuu kehittämiskokonaisuudesta tai tiimien toiminnasta.
– Organisaatiossasi on tarve ketteröittää toimintaa, mutta et tiedä, miten aloittaisitte?
– Asiakkaasi vaatii ketterää projektia.
– Koet, että projektisi suunnitelmat eivät pidä tai että projektin laajuutta on hankala hallinnoida.
– Tiimisi työskentely voisi olla tehokkaampaa ja mielekkäämpää.
– Projektiviestinnässä on haasteita.
– Sinulla on tarve motivoida ja sitouttaa projektiin osallistuvat sekä hyödyntää heidän osaamistaan.

Kouluttaja:
Mika Purola
, Senior Coach

Mika toimii projektijohtamisen ja ketterien taitojen valmentajana pitkällä kokemuksella henkilöstön kehittämistehtävistä ja projektinjohtamisesta.

Itseopiskelu verkkoympäristössä (esim. aamupäivä)
– Johdanto ja kokonaiskuva ketteryyteen – Mitä on ketteryys? Mitä se ei ole?
– Ketterä ajattelutapa, periaatteet ja arvot

Online tapaaminen klo 12-16
– Yhteenvetoa ketteryydestä ja ketterästä ajattelutavasta
– Itseohjautuva huipputiimi ja yhteistyön tukeminen
– Erilaisuuden hyödyntäminen ketterässä tiimissä
– Jatkuvan oppimisen tukeminen

Itseopiskelu verkkoympäristössä (aamupäivä)
– Ketterän projektin roolit
– Ketterän projektin työtavat

Online tapaaminen klo 12-16
– Työtapojen harjoittelu ryhmissä ohjatusti (keissin parissa)

27.-28.04.2021

1 200 euroa

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja
3-4 henkilöä / alennus -15% per osallistuja

Osallistumalla ansaitset 5 000 Finnair Plus -pistettä!

Viimeinen ilmoittautumispäivä 13.04.2021