fbpx
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

1 100 euroa /hlö + alv 24 %

EUR

03.-04.10.2023, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 13 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Myynti

Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

Key Account Manager (KAM) ajokortti ® -koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Key Account Manager (KAM) –ajokortti ® -koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.

Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti!

Koulutuksen jälkeen:
• Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
• Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
• Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
• Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
• Käytössäsi on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
• Osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® suorittaneet kommentoivat:
• Asiantuntevaa ja selkeää. Ei mitään kliseitä paatoksellista höpötystä. Hyvä. Minulle jäi positiivinen kuva.
• Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.
• Koulutusmateriaali hyvä. Bonusta hyvistä ns. lisäheitoista, esim. sosiaalinen media -case.
• Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.
• Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.
• Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän!

Kouluttaja
Filosofian tohtori, kauppatieteiden lisensiaatti Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting Services Oy


OHJELMA

Tarjoilut:
Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45

Päivä 2

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy



Päivä 2

08.45 Aamupala

09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00 Tilaisuus päättyy


Koulutuspaikka:
Kauppakamarin koulutustilat, KALEVANKATU 12, 2. KRS, 00100 HELSINKI

Ajankohta:
3-4.10.2023

Hinta:
1 100 euroa
/hlö + alv 24 %.

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:
800 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja