fbpx
Key Account Manager (KAM) -ajokortti ® (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager (KAM) -ajokortti ® (2 pv)

EUR

14.-15.09.2016, Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 13 heinäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Tiivistelmä:
Key Account Manager (KAM) ajokortti ®
-koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti? Key Account Manager (KAM) –ajokortti ® -koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.

Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti!

Koulutuksen jälkeen:
• Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
• Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
• Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
• Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
• Saat työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
• Kehität asiakasprosessien hallintataitojasi.

Asiantuntija:
Filosofian tohtori, kauppatieteiden lisensiaatti Mikko Mäntyneva,
MCS-Management Consulting Services Oy


OHJELMA 14.09.2016

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

15.09.2016

08.45 Aamupala

09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management -toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
Kahvit klo 08.45, 10.15 ja 14.15, lounas klo 12.00–12.45

Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
14.-15.09.2016

Hinta:
Jäsenetuhinta 650 eur + alv
Normaalihinta 850 eur + alv

Peruutusehdot:
Koulutukseen osallistumisen voi peruuttaa kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta, paitsi viikkoa ennen tilaisuutta ja sen jälkeen perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Peruutukset kirjallisesti.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja