Kiinan tarjoamat mahdollisuudet PK-yrityksille (1 pv)
KesäAle: Tämä koulutus -100 eur/hlö, kun ilmoittaudut 01.08.2016 mennessä.
Hermia Yrityskehitys järjestää nyt koulutuksen:

Kiinan tarjoamat mahdollisuudet PK-yrityksille (1 pv)

31.08.2016, Kampusareena, Tampere Korkeakoulunkatu 7, Tampere 12 heinäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Miten pk-yritys voi hyödyntää Kiinan valtavan markkinapotentiaalin.
Mitä on otettava huomioon ja miten markkinoille menoon on valmistauduttava?
Minkälaisia taloudellisia panostuksia Kiinaan meno käytännössä vaatii?
Varastetaanko liikeideani tai kopioidaanko tuotteeni?

Koulutuksen toteutus
Koulutus sisältää monivuotiseen kokemukseen perustuvaa tietoa, käytännön yritysesimerkkejä ja konkreettisia kuvauksia todellisista tilanteista. Kurssi antaa tukevan tietopaketin Kiinan markkinoiden hyödyntämiseen liittyvistä asioista. Konkreettisista käytännön tilanteista ja yritysesimerkeistä keskustelu tarjoaa oivallisen mahdollisuuden oman yrityksen mahdollisuuksien punnitsemiseen.

Koulutus on tarkoitettu pk-yritysten markkinoinnista ja kansainvälistymisasioista sekä yrityksen strategiasta vastaaville henkilöille, hallituksen jäsenet mukaan lukien.

Hyödyt
Koulutuksen jälkeen

• Pystyt arvioimaan realistisesti oman yrityksen toimintamahdollisuuksia ja tapoja Kiinan mahdollisuuksien hyödyntämisessä
• Tiedät mitä verkostoja ja tukiorganisaatioita voit hyödyntää Suomessa ja Kiinassa
• Tunnet keskeiset rahoitusmahdollisuudet Kiinassa ja Suomessa
• Omaat kuvan liiketoimintakulttuurin keskeisimmistä eroista

Kouluttajat
Päivän kouluttajina toimivat Hermia Yrityskehitys Oy:stä toimitusjohtaja DI Pekka Jussila ja Kiina-toimintojen johtaja DI Timo Hahtala sekä Hermia Yrityskehitys Oy:n tytäryhtiön WITTC:n toimitusjohtaja Mr. Hang Si. Rahoittajan näkemyksen koulutukseen tuo TEKESin teknologia-asiantuntija DI Harri Kivelä.

Pekka Jussilalla on yli 20 vuoden kokemus yritysten ja verkostojen kehittämisestä. Jussilan
erityisvahvuuksia ovat mm. yritysten kansainvälistymis- ja liiketoimintastrategiat, kansainvälinen
teknologiansiirto. Jussilalla on pitkäaikainen kokemus kansainvälisten projektien hallinnoinnista ja hän on European Business and Innovation Networkin (EBN) hallituksen jäsen.
Timo Hahtalalla on yli 20 vuoden kokemus yritysten kehittämisestä eri tehtävissä. Erityisinä vahvuuksina Hahtalalla ovat mm. yritysten toimintaympäristön kehittäminen ja kansainvälinen teknologiansiirto sekä Kiina-operaatiot.
Hang Si toimii Hermia Yrityskehitys Oy:n tytäryritysten WITTC:n (Wuxi China Europe International Technology Transfer Centren) ja Nanjing-Hermia Technology Ltd:n toimitusjohtajana. Lisäksi hän toimii Jiangsu Association of Science and Technologyn Suomen pääneuvonantajana. Aikaisempaa työkokemusta löytyy mm. Nokialta ja Accenturelta.

Koulutuksen pääjärjestäjä, Hermia Yrityskehitys Oy on jo vuosia auttanut asiakasyrityksiään Kiinan markkinoille pääsyssä ja kumppanuuksien luomisessa kiinalaisyritysten kanssa ja sillä on kaksi tytäryritystä Kiinassa sekä vakiintuneet paikalliset verkostot ja hyvät suhteet paikalliseen hallintoon. Hermia Yrityskehitys Oy:lle on myös myönnetty Wuxi Oversees Station ja Guangdong Oversees Station -statukset ainoana Suomessa.

08.30 Ilmoittautuminen, materiaalien jako ja aamukahvi

09.00 Päivän ohjelma alkaa
• Kiinan tarjoamat mahdollisuudet tänä päivänä

◦ Kiinan tilanne ja näkymät
◦ Vienti, tuonti tai yhteisyritys – mitä eroja

• Kiinalainen näkemys Kiinan tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämiseen, Hang Si, WITTC
◦ Toteutetaan videoneuvotteluna Kiinaan

• Miten parannan omia mahdollisuuksiani menestyä Kiinassa
◦ Omat toimenpiteet ja valmistautuminen
◦ Verkostot ja tukiorganisaatiot
◦ Kiinalaiset verkostot, organisaatiot ja toiminta viranomaisten kanssa

• Kopiointi ja laatuongelmat uhkakuvina
◦ Totta vai tarua?

11.30 -12.30 Lounas

• Liiketoimintakulttuuri Kiinassa – mitä on syytä huomioida
◦ Tapakulttuuri
◦ Työkulttuurien erot ja väärinkäsitykset
◦ Liike-elämän syke nyky-Kiinassa

• Kiinan tarjoamat mahdollisuudet ja haasteet rahoittajan näkökulmasta, Harri Kivelä, TEKES

• Suomalaisten Pk-yritysten kokemuksia Kiinasta
◦ Käytännön esimerkkejä

14.00 Iltapäiväkahvi
• Konkreettisia toimintamalleja Kiinassa
kun
◦ aloitetaan tai kartoitetaan Kiinan mahdollisuuksien hyödyntämistä
◦ halutaan tehostaa jo aloitettuja toimenpiteitä
◦ joudutaan ratkomaan jo syntyneitä ongelmia
◦ Käytännön yritysesimerkkejä

• Omien mahdollisuuksien realistinen arviointi
◦ Saatavan/tarjottavan lisäarvon realistinen arviointi
◦ Vaadittavat taloudelliset panostukset ja resurssit
◦ Rahoitusmahdollisuudet Suomessa ja Kiinassa
◦ Realistinen aikajänne

• Loppukeskustelu

16.00 Koulutus päättyy

Kampusareena, Korkeakoulunkatu 7, 33720 Tampere

Aika:
31.08.2016

690 eur/hlö
+ alv 24 %. Sisältää materiaalin ja ohjelman mukaisen tarjoilun.

HUOM! KesäAle: Tämä koulutus -100 eur/hlö, kun ilmoittaudut 01.08.2016 mennessä.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
Kaksi henkilöä tai enemmän 590 eur/hlö.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.