Kilpailukieltosopimusten uudistuva korvausvelvollisuus (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Kilpailukieltosopimusten uudistuva korvausvelvollisuus (2 h)

10.11.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 1 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Kilpailukieltosopimuksia koskeva lainsäädäntö uudistuu. Uuteen lakiin on esitetty kilpailukieltosopimuksiin liittyvän korvausvelvollisuuden laajentuminen myös alle kuuden kuukauden mittaisiin kilpailukieltosopimuksiin. Miten korvausvelvollisuuden laajentuminen toteutetaan lainsäädännössä? Mitä haasteita ja ongelmia muutos voi tuoda käytännössä?
Työsopimuslakiin tehdään muutoksia, joilla työnantajien kilpailukieltoihin liittyvä korvausvelvollisuus laajenisi koskemaan kaikkia kilpailukieltosopimuksia. Hallitus antoi esityksensä marraskuussa 2020 ja lainmuutoksen on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2022 alusta.

Webinaarissa käydään läpi valmisteilla olevan lain sisältö ja taustat sekä muutoksen vaikutus käytäntöön. Mitä haasteita ja ongelmakohtia muutokseen sisältyy? Koulutuksen jälkeen tiedät, miten sinun kannattaa varautua kilpailukieltosopimusten korvausvelvollisuuden laajenemiseen!

Webinaarikoulutus on osa Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö -webinaarisarjaa, joka koostuu seuraavista osista:

Työlainsäädännön tärkeimmät uudistukset 8.9.
Uusi yhteistoimintalaki – mikä muuttuu ja miksi? 23.9.
Kilpailukieltosopimusten uudistuva korvausvelvollisuus 10.11.
Työoikeuden uusin oikeuskäytäntö 24.11.

Osallistu edullisesti koko sarjaan täältä tai valitse sinua erityisesti kiinnostavat webinaarit.

– Kilpailukieltosopimusten parissa työskenteleville
– Juristeille
– HR-asiantuntijoille

Kouluttaja:
Timo Jarmas
, asianajaja, osakas, Eversheds Asianajotoimisto Oy

Timo Jarmas on erikoistunut työoikeuteen ja riitojen ratkaisuun. Timolla on pitkä kokemus työ- ja virkamiesoikeudellisista prosesseista yleisissä tuomioistuimissa ja hallinto-oikeuksissa. Lisäksi hänellä on monipuolinen kokemus työturvallisuusrikosasioista ja välimiesmenettelyistä. Timon asiantuntemus kattaa laaja-alaisesti ja monipuolisesti yritystoiminnan uudelleenjärjestelyihin, yhteistoimintamenettelyyn, johtaja- ja työsopimuksiin sekä työehtosopimusten soveltamiseen ja vaihtamiseen liittyvät kysymykset. Hän neuvoo kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita vaativissa työoikeudellisissa kysymyksissä ja pitää koulutuksia, luentoja ja seminaariesityksiä työoikeudesta. Timo toimii Eversheds Asianajotoimisto Oy:n työoikeus -osaamisryhmän sekä koulutus ja julkaisut -osaamisryhmän vetäjänä.

10:00 Tervetuloa webinaariin!

10:05 Korvausvelvollisuuden lainsäädäntö ja vaikutukset

Muutoksen vaikutus käytäntöön – vinkit, haasteet ja ongelmakohdat

11:45 Koonti

12:00 Webinaari päättyy

Ohjelma ja puhujat täydentyvät kesän/alkusyksyn aikana.

Koulutus järjestetään verkossa

10.11.2021 klo 13:00-15:00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)