Kohoavat kustannukset + sitovat sopimukset = käsiraudat? (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Kohoavat kustannukset + sitovat sopimukset = käsiraudat? (3 h)

31.01.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Mikä on tehtyjen sitoumusten päälaelleen kääntynyt kustannus kauppaosapuolille ja miten se lasketaan? Mistä avaimet, kun otsikon yhtälö on taloudellisesti kestämätön mutta tuottajia juridisesti sitova?

Tämä aamupäivän mittainen tilaisuus on tarkoitettu erityisesti kunnille ja valtiolle, tavaraa tai palveluja myyvien yritysten toimitusjohtajille ja taloudesta, sekä myynnistä vastaaville.

Kohoavat kustannukset ja heikentynyt saatavuus koskevat dominoefektin lailla myös hankintaosapuolia. Siksi ostajatahotkin saavat koulutuksesta selviytymistyökaluja.

Riku Lehtinen
, LJK, pääanalyytikko, Liike-elämän ja johdon konsultit LJK ry:n jäsen, Strategic Accounting Finland Oy

Sisältö:
– Kohoavien kustannusten ja hidastuvien prosessien, sekä alenevien tuottojen talousvaikutusten mallintaminen
– Miten kannattavuus ja maksuvalmius varmistetaan kustannusten noustessa?
– Miten riskejä hallitaan kassavirtapohjaisen hinnoittelun avulla?
– Tuote- ja asiakasmatriisi hinnoittelutyökaluksi. Miten se toimii?
– Miten hintoja nostettaessa varaudutaan myyntimäärien mahdolliseen laskuun?
– Miten monipolvistenkin konsernien ja verkostojen talousseurantaa tehostetaan muutosvauhdin kiihtyessä?
– Miten kilpailijoiden toiminta- ja tarjouskykyä seurataan, sekä vertaillaan niitä omiimme?
– Miten toimintavalmius turvataan tulevaisuudessakin – kun sotiminen lähialueilla aikanaan päättyy ja kansainvälisen kaupan pullonkaulat kevenevät?
– Miten ja miksi käänteinen kilpailuttaminen toimii perinteistä paremmin inflaatio-olosuhteissa?

Etäkoulutus

31.1.2023, klo 9:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.