fbpx
Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki (1 pv)

690 euroa /hlö + alv 24 %

690 EUR

29.11.2018, Meeting Park Campus, Helsinki Forum Kukontori, Yrjönkatu 29 C, Helsinki 23 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Markkinointi , Sosiaalinen media , Viestintä , Vuorovaikutus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki on takuulla kiinnostava ja ajankohtainen koulutuspäivä jokaiselle markkinointiviestinnän ammattilaiselle.” - ”Tämä koulutuspäivä sopii jokaiselle, joka haluaa keskustella kasvokkain huipputoimittajien kanssa sekä kuulla heidän näkemyksensä mediayhteistyön uusista mahdollisuuksista.”

    Suomen huippujournalistit paljastavat sinulle mediamaailman mahdollisuudet!

    Mitä suomalaisessa mediassa tapahtuu juuri nyt?
    Mitä sinun pitäisi mediamaailmasta tietää?

    Mediassa myllertävät jatkuvat muutokset. Se ei ole enää uutinen. Ei ainakaan valeuutinen. Median ansaintalogiikka on hakusessa, valemediat jyräävät molemmilla puolilla Atlanttia ja toimitusten resurssit vähenevät. Erilaisten medioiden huippujournalistit paljastavat sinulle koulutuspäivän aikana mediapelin tämän hetken mahdollisuudet, sudenkuopat ja toimivimmat käytännöt. Ei tylsää teoriaa eikä mitään peruskauraa, vaan ainoastaan tiukkaa asiaa ja toimivia mediakäytäntöjä.

    Kysy ja tenttaa huippujournalisteja – saat vastaukset koulutuksessa
    Koulutuspäivä on mahdollisimman vuorovaikutteinen. Voit esittää journalisteille kysymyksiä sekä etukäteen että koulutuksen aikana. Saat haluamasi vastaukset kysymyksiisi koulutuksen aikana.

    Tämän mediapäivän jälkeen tiedät, mikä toimii mediasuhteissa parhaiten vuonna 2018, mutta myös vuonna 2025. Pääset siis nyt kurkistamaan yhdellä kertaa sekä mediamaailman esiripun taakse että myös sen tulevaisuuteen.

    Koulutuksessa opit
    – miten markkinointiviestijän kannattaa toimia median kanssa nyt ja tulevaisuudessa
    – mitkä ovat tehokkaimmat tavat lähestyä mediaa – mitkä tavat nostavat toimittajien niskakarvat pystyyn
    – mitä on syytä tietää tämän hetken ja tulevaisuuden: verkkomediasta, sosiaalisesta mediasta, talousmediasta, sanomalehdistöstä, televisiosta, bloggareista jne.


    Luennoitsijat

    Verna Vuoripuro on Helsingin Sanomien toimitussihteeri, sometuottaja ja uutispäällikkö. Toimituksellisen työn lisäksi Verna on työskennellyt muun muassa tuottajana teknologiastartupissa sekä tehnyt brändi- ja viestintätyötä New Yorkissa. Parasta suomalaisessa journalismissa on Vernan mielestä sen kunnianhimoisuus. Vahvan tutkivan journalismin lisäksi toimittajat ideoivat Vernan mukaan nyt ennakkoluulottomasti uusia verkkokerronnan tapoja.

    Hanna Eskola on kokenut taloustoimittaja, joka on tehnyt laatujournalismia jo vuosikymmeniä. Kauppalehti ja talousjournalismi monessa muodossa ovat olleet Hannan työpäivät täyttäviä asioita viime vuosina.

    Antti Hirvonen työskentelee Yleisradiossa nuorisomedioiden päällikkönä. Hän on työskennellyt Ylessä myös sosiaalisen median tuottajana sekä uutistoimittajana. Mihin nuorison fanittamaan somepalveluun sinunkin pitää rekisteröityä seuraavaksi, jos haluat pysyä mediakartalla, niin Antti, jos joku, osaa kertoa siitä kaiken olennaisen.

    Harri Junttila on Tekniikka ja Talous -lehden kokenut toimituspäällikkö. Harri on mediamaailman rautainen ammattilainen ja selväsanainen luennoitsija, joka on saanut esityksistään paljon kiitosta.

    Markku Huusko on Uuden Suomen päätoimittaja. Kokeneena journalistina Markku on ollut mukana Uuden Suomen toiminnassa jo silloin, kun US ilmestyi vielä paperilehtenä.

    Koulutuspäivän vetäjä on Kai Tarkka. Tällä hetkellä Kai huolehtii asiakkaidensa viestinnän muotoilusta Viestintäpalvelu Taika Oy:ssä ja True.fi:ssä.


    Palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki on takuulla kiinnostava ja ajankohtainen koulutuspäivä jokaiselle markkinointiviestinnän ammattilaiselle.”
    – ”Tämä koulutuspäivä sopii jokaiselle, joka haluaa keskustella kasvokkain huipputoimittajien kanssa sekä kuulla heidän näkemyksensä mediayhteistyön uusista mahdollisuuksista.”



    OHJELMA

    8.30 Aamukahvi ja ilmoittautuminen

    9.00 Koulutuspäivän avaus
    Kai Tarkka, True

    9.05 Sanomalehti ei sammaloidu ja kelpaa vielä muuhunkin kuin kalankääreeksi
    – Mikä on uutinen Hesarille? Mikä ei ole?
    – Mitä kannattaa julkaista verkossa, mitä somessa ja mitä printissä?
    – Mitä Hesari odottaa ja toivoo yrityksiltä ja yhteisöiltä?
    – Kuinka tiedottajan ja markkinoijan kannattaa Hesaria lähestyä?
    Toimitussihteeri Verna Vuoripuro, Helsingin Sanomat

    10.00 Yle, some ja media: ”Tarvitseeko joku vielä perinteistä mediaa johonkin?”
    – Minkälainen on nuorison mielestä kiinnostava media ja uutinen?
    – Mikä on nuorisomedian, somen ja perinteisen median välinen suhde tänään ja huomenna?
    – Missä somessa nuoriso on, missä työikäiset? Kohtaavatko ikäluokat enää missään?
    – Mitä tiedottajien ja markkinoijien olisi syytä ymmärtää nuorisomedioista?
    Journalisti ja nuorisomedian päällikkö Antti Hirvonen, Yleisradio

    11.00 Huokaustauko

    11.15 Talousuutinen vuonna 2018: Mikä kiinnostaa, mikä on merkityksellistä?
    – Mikä erottaa talousuutisen muista uutisista? Mikä taloudessa kiinnostaa?
    – Esimerkkejä kevään 2018 kiinnostavimmista talousuutisista? Mitä näistä voi oppia?
    – Minkälaista aineistoa tiedottajien ja markkinoijien kannattaa talousmedialle tarjota?
    – Case: Taloussanomat
    Taloustoimittaja Hanna Eskola, Kauppalehti

    12.15 Lounas

    13.15 Uutisia, bloggausta ja mielipiteitä: Hyvä blogi kauas kuuluu
    – Minkälainen on hyvä blogi? Onko hyvä kolumnisti automaattisesti myös hyvä bloggari?
    – Mikä on blogien rooli ja asema mediamaailmassa? Kuka Uuden Suomen blogeja lukee?
    – Mitkä ovat bloggauksen pahimmat sudenkuopat?
    – Kuinka yritysten ja yhteisöjen kannattaa bloggareita lähestyä?
    Päätoimittaja Markku Huusko, Uusi Suomi

    14.15 Kahvitauko

    14.30 Taloutta printtinä ja taloutta verkossa: Kenellä on mediakokonaisuus hallussa?
    – Mitä Tekniikka ja Talous julkaisee printissä, mitä verkossa?
    – Kuinka tiedottajan tai markkinoijan pitää huomioida printin ja verkon ero yhteydenotoissaan?
    – Minkälainen tiedote toimii parhaiten? Mikä taas ei ollenkaan?
    – Mistä muualta kuin tiedotteista media juttujensa aiheet kaivaa? Miten journalistit voi parhaiten tavoittaa?
    Toimituspäällikkö Harri Junttila, Tekniikka ja Talous

    15.30 Yhteenveto

    15.45 Koulutus päättyy

    ———

    Paikka:
    Meeting Park Campus, (Forum Kukontori), Yrjönkatu 29 C, Helsinki

    Ajankohta:
    torstai 29.11.2018

    Hinta:
    690 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssia tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta ja/tai osallistuja ei pääse osallistumaan kurssille tai keskeyttää kurssin, veloitamme koko kurssimaksun. Esteen sattuessa osallistumispaikan voi maksutta luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja