fbpx
Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki (1 pv)

697 euroa /hlö + alv 24 %

697 EUR

28.11.2019, Kenno Lounge, Helsinki Hämeentie 11 (entinen Elannon pääkonttori), Helsinki 29 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Markkinointi , Sosiaalinen media , Verkkokirjoittaminen , Viestintä , Vuorovaikutus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki on varmasti kaikkia kiinnostava ja ajankohtainen koulutuspäivä jokaiselle markkinointiviestinnän ammattilaiselle.”

  • - ”Tämä koulutuspäivä sopii jokaiselle, joka haluaa keskustella kasvokkain huipputoimittajien kanssa sekä kuulla heidän näkemyksensä mediayhteistyön uusista mahdollisuuksista.”

  • - "Kukapa toimitustyön arjesta ja käytännöistä paremmin tietäisi kuin oman alansa huippujournalisti?"

    Suomen huippujournalistit paljastavat sinulle mediamaailman mahdollisuudet!

    Mitä suomalaisessa mediassa tapahtuu juuri nyt?
    Mitä sinun pitäisi mediamaailmasta tietää?


    Mediassa myllertävät jatkuvat muutokset. Se ei ole kenellekään enää mikään uutinen. Eikä ainakaan valeuutinen. Median ansaintalogiikka on hakusessa, toimitusten resurssit vähenevät, mutta samalla sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet lisääntyvät. Kuinka mediat tasapainoilevat muutosten keskellä?

    Erilaisten medioiden huippujournalistit ja asiantuntijat paljastavat sinulle yhden koulutuspäivän aikana mediapelin tämän hetken mahdollisuudet, sudenkuopat ja toimivimmat käytännöt. Ei tylsää teoriaa eikä mitään peruskauraa, vaan ainoastaan tiukkaa asiaa ja toimivia mediakäytäntöjä.

    Kysy ja tenttaa huippujournalisteja – saat vastaukset koulutuksessa
    Koulutuspäivä on mahdollisimman vuorovaikutteinen. Voit esittää journalisteille kysymyksiä sekä etukäteen että koulutuksen aikana. Saat haluamasi vastaukset kysymyksiisi koulutuksen aikana.

    Tämän mediapäivän jälkeen tiedät, mikä toimii mediasuhteissa parhaiten vuonna 2019, mutta myös vuonna 2025. Pääset siis nyt kurkistamaan yhdellä kertaa sekä mediamaailman esiripun taakse että myös sen tulevaisuuteen.

    Koulutuksessa opit:
    – miten markkinointiviestijän kannattaa toimia median kanssa nyt ja tulevaisuudessa
    – mitkä ovat tehokkaimmat tavat lähestyä mediaa – mitkä tavat nostavat toimittajien niskakarvat pystyyn
    – mitä sinun on syytä tietää tämän hetken ja tulevaisuuden:
    *verkkomediasta
    *sosiaalisesta mediasta
    *talousmediasta
    *sanomalehdistöstä
    *paikallismediasta jne.
    – mikä on perinteisten mediasuhteiden ja sisältömarkkinoinnin välinen suhde?

    Luennoitsijat:

    Verna Vuoripuro on Helsingin Sanomien toimitussihteeri, sometuottaja ja uutispäällikkö. Toimituksellisen työn lisäksi Verna on työskennellyt muun muassa tuottajana teknologiastartupissa sekä tehnyt brändi- ja viestintätyötä New Yorkissa. Parasta suomalaisessa journalismissa on Vernan mielestä sen kunnianhimoisuus. Vahvan tutkivan journalismin lisäksi toimittajat ideoivat Vernan mukaan nyt ennakkoluulottomasti uusia verkkokerronnan tapoja.

    Hanna Eskola on kokenut taloustoimittaja, joka on tuottanut laatujournalismia jo vuosikymmeniä. Kauppalehti ja talousjournalismi monessa eri muodossa ovat olleet Hannan työpäivät täyttäviä asioita viime vuosina.

    Antti Hirvonen työskentelee Yleisradiossa nuorisomedioiden päällikkönä. Hän on työskennellyt Ylessä myös sosiaalisen median tuottajana sekä uutistoimittajana. Mihin nuorison fanittamaan somepalveluun sinunkin pitää rekisteröityä seuraavaksi, jos haluat pysyä mediakartalla? Antti, jos joku, osaa kertoa siitä kaiken olennaisen.

    Harri Junttila on Tekniikka ja Talous -lehden kokenut toimituspäällikkö. Harri on mediamaailman rautainen ammattilainen ja selväsanainen luennoitsija, joka on saanut esityksistään paljon kiitosta.

    Mia Lindström on Vantaan Sanomien päätoimittaja. Hän on työskennellyt eri paikallislehdissä toimittajana, toimitussihteerinä, uutispäällikkönä ja nykyisin päätoimittajana. Vantaan Sanomissa koko toimitus keskittyy vuonna 2020 edelleen laadukkaiden, mutta myös entistä paikallisempien uutisten tekemiseen.

    Koulutuspäivän vetäjä on Kai Tarkka. Tällä hetkellä Kai huolehtii asiakkaidensa viestinnän muotoilusta ja sisällöntuotannosta Viestintäpalvelu Taika Oy:ssä.

    Palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Kokeneen tiedottajan ja markkinoijan mediapakki on varmasti kaikkia kiinnostava ja ajankohtainen koulutuspäivä jokaiselle markkinointiviestinnän ammattilaiselle.”
    – ”Tämä koulutuspäivä sopii jokaiselle, joka haluaa keskustella kasvokkain huipputoimittajien kanssa sekä kuulla heidän näkemyksensä mediayhteistyön uusista mahdollisuuksista.”
    – ”Kukapa toimitustyön arjesta ja käytännöistä paremmin tietäisi kuin oman alansa huippujournalisti?”



    OHJELMA

    09.00 Aamukahvi ja ilmoittautuminen

    09.30 Koulutuspäivän avaus
    Kai Tarkka, Viestintäpalvelu Taika

    09.35 Sanomalehti ei sammaloidu ja kelpaa vielä muuhunkin kuin kalankääreeksi
    – Mikä on uutinen Hesarille? Mikä ei ole?
    – Mitä kannattaa julkaista verkossa, mitä somessa ja mitä printissä?
    – Mitä Hesari odottaa ja toivoo yrityksiltä ja yhteisöiltä?
    – Kuinka tiedottajan ja markkinoijan kannattaa Hesaria lähestyä?
    Toimitussihteeri Verna Vuoripuro, Helsingin Sanomat

    10.30 Yle, some ja media: ”Tarvitseeko joku vielä perinteistä mediaa johonkin?”
    – Minkälainen on nuorison mielestä kiinnostava media ja uutinen?
    – Mikä on nuorisomedian, somen ja perinteisen median välinen suhde tänään ja huomenna?
    – Missä somessa nuoriso on, missä työikäiset? Kohtaavatko ikäluokat enää missään?
    – Mitä tiedottajien ja markkinoijien olisi syytä ymmärtää nuorisomedioista?
    Journalisti ja nuorisomedian päällikkö Antti Hirvonen, Yleisradio

    11.30 Huokaustauko

    11.45 Taloutta printtinä ja taloutta verkossa: Kenellä on mediakokonaisuus hallussa?
    – Mitä Tekniikka ja Talous julkaisee printissä, mitä verkossa?
    – Kuinka tiedottajan tai markkinoijan pitää huomioida printin ja verkon ero yhteydenotoissaan?
    – Minkälainen tiedote toimii parhaiten? Mikä taas ei ollenkaan?
    – Mistä muualta kuin tiedotteista media juttujensa aiheet kaivaa? Miten journalistit voi parhaiten tavoittaa?
    Toimituspäällikkö Harri Junttila, Tekniikka ja Talous

    12.45 Lounas

    13.45 Talousuutinen vuonna 2020: Mikä kiinnostaa, mikä on merkityksellistä?
    – Mikä erottaa talousuutisen muista uutisista? Mikä taloudessa kiinnostaa?
    – Esimerkkejä syksyn 2019 kiinnostavimmista talousuutisista? Mitä näistä voi oppia?
    – Minkälaista aineistoa tiedottajien ja markkinoijien kannattaa talousmedialle tarjota?
    – Case: Kauppalehti
    Taloustoimittaja Hanna Eskola, Kauppalehti

    14.45 Kahvitauko

    15.00 Paikallisuutinen tulee lähelle ihmistä
    – Miksi paikallismediat ovat tärkeitä markkinoijille ja tiedottajille?
    – Mikä kiinnostaa paikallismedioita talvella 2019 ja vuonna 2020?
    – Miten paikallismedioita kannattaa lähestyä, jotta yhteistyö toimii kaikkien eduksi?
    – Case: Vantaan Sanomat
    Päätoimittaja Mia Lindströn, Vantaan Sanomat

    16.00 Koulutuspäivän yhteenveto



    Koulutuspaikka:
    Kenno Lounge, Hämeentie 11, (entinen Elannon pääkonttori), 00530 Helsinki

    Ajankohta:
    torstai 28.11.2019

    Hinta:
    697 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

    Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja