Kokopäiväinen etäjohtaja – tiimin johtamisen taito ja digitaalisten työvälineiden käyttö (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

29.04.2020, Webinaari , Webinaari 9 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Poikkeuksellinen aika vaatii poikkeuksellisia keinoja. Työyhteisöt ovat siirtyneet yksi kerrallaan joko täysimittaiseen tai osittaiseen etätyöskentelyyn. Toimiva etäjohtaminen on yhdistelmä henkilökohtaisia taitoja, toiminnallisia järjestelyitä sekä vuorovaikutteisia digitaalisia työvälineitä. Keskeisessä roolissa on tunnistaa yksilön voimavarat ja mahdollisuudet toteuttaa omaa työtehtäväänsä muuttuneessa tilanteessa.

“Kokopäiväinen etäjohtaja” -koulutus on oivallinen mahdollisuus esimiestehtävissä työskenteleville havainnoida ja pohtia omaa tehtäväänsä sekä toimintatapaansa. Miten työskennellä tehokkuus säilyttäen ja samalla huolehtia tiimiläisten hyvinvoinnista – ja samalla omasta jaksamisesta.

Webinaarikoulutuksemme tarjoaa sinulle osaamista ja malleja etäjohtamiseen sekä digitaalisia työkaluja, joilla voidaan lisätä vuorovaikutusta ja saada koko tiimi työskentelemään yhdessä.

Miksi osallistua?
Saat näkökulmia etätyön johtamiseen, jossa huomioidaan myös työyhteisön vireys ja tunnetila.
Voit reflektoida omien etätiimin johtamisratkaisujesi toimivuutta ja kuulet myös uusia tapoja johtaa tiimiä etänä.
Saat vinkkejä ja ratkaisuja itseohjautuvuuden lisäämiseen työyhteisössäsi
Saat uusia tapoja huolehtia tiimin jaksamisesta ja virkistymisestä
Perehdyt johtamista tukeviin digitaalisiin työkaluihin kuten:
– Teamsin hyödyntäminen verkkokokousohjelmana
– OneDrive-dokumentin jakaminen ja yhteinen työstäminen
– Kahoot-työvälineen hyödyntämisen äänestyksessä ja tunnetason mittauksessa.

Lisäksi esittelemme: WebEx-, Hangouts Meet- ja Zoom-ratkaisut.

Kouluttajat:
Kalle Huhtala
, kehitysjohtaja, Edita Publishing Oy
Kalle Huhtala on Edita Publishingin kehitysjohtaja, ja hänellä on kokemusta erilaisista oppimisen tehtävistä vuodesta 1998 lähtien, aluksi asiakkaana, myöhemmin palveluntarjoajana ja strategisena konsulttina mm. Tieturi Oy:ssä. Erityisenä kiinnostuksen kohteena hänellä on kehittää innostavia, yhteisöllisiä ja monin tavoin rikastettuja oppimisen ratkaisuja asiakkaille.

Juha Kojonen, yritysvalmentaja, Valmennustrio
Juhaa kiinnostavat muutokset. Hän haluaa edistää yksilöiden ja organisaatioiden henkistä ja fyysistä hyvinvointia tämän päivän kiihkeäsykkeisessä toimintaympäristössä. “Valmennan johtoa, esimiehiä ja asiantuntijoita luottamuksen kautta, oivalluksen voimalla, konkreettisilla vuorovaikutuksen työkaluilla ja kirkastamalla toisen omakuvaa sekä itsetuntemusta tuomalla iloa ja elämyksiä valmennukseen.”, Juha kiteyttää.

8.45 Webinaariympäristö avautuu

9.00 Koulutus alkaa

Perusteet kuntoon
– toimivat työvälineet
– etäisyys-läheisyys etäjohtamisessa ja tunnetilan mittaus
– rakenteiden ja rutiinien merkitys työn tekemiselle
– henkilökohtainen tunnekuorma ja keinot yksilön tilanteen havaitsemiseen, kuormituksen vähentäminen
– esimiehen omasta jaksamisesta huolehtiminen

Viestintä ja vaikuttaminen
– työkuormituksen seuranta (henkinen, fyysinen)
– tehtävänkuva ja tavoiteasetanta
– työpäivän uudelleen aikatauluttaminen, tee asiat myös eri tavalla
– esimiehen vuorovaikutuksen merkitys – palautteen antamisen tavat etäjohtamisessa

(Tauko)

Muutosjohtaminen
– kehityshankkeiden jatkuvuuden varmistaminen
– miten tunnistaa työyhteisön etenemisvalmius
– kehityspajan digitaaliset etätyövälineet
– valmentava esimies – itseohjautuvuus

Vapaa-aika ja virkistystoiminta
– Miten hoidat kahviautomaattikeskustelut etänä
– Työhyvinvointi ja kesäjuhlat

Kysymykset ja vastaukset

11.00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

keskiviikko 29.04.2020, klo 9.00-11.00

112, 10 euroa

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 95 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 85 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.