Kone- ja laitetoimitussopimukset (1/2 pv)
Vältä nyt ongelmatilanteet koneiden ja laitteiden kotimaan ja ulkomaan kaupassa
järjestää nyt koulutuksen:

Kone- ja laitetoimitussopimukset (1/2 pv)

16.09.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 31 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Osto- ja hankintatoimi , Taloushallinto ja verotus

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Tiivis ja hyvin organisoitu tietopaketti."

• - "Erittäin tärkeä ja ajankohtainen aihe."

• - "Hyvät luennointitaidot!"

• - "Paljon ajateltavaa ja uutta tärkeää tietoa."

• - "Sujuva ja selkeä esitystapa!"

• - "Hyvää tietoa sopimuksista ja sopimisesta."

• - "Pätevä kouluttaja."

• - "Hyvin rytmitetty koulutus."

• - "Sain hyvät perustiedot ja kertauksen aiheeseen."

• - "Hyviä esimerkkejä!"

Kone- ja laitetoimitussopimukset kuntoon!

Suomalaisilla yrityksillä on usein puutteita sopimuksissa. Suuriakin kone- ja laitetoimituksia toimitetaan puutteellisilla sopimuksilla eivätkä yrityksen aina ymmärrä vastuukysymyksiä. Erityisesti vastuukysymykset korostuvat kansainvälisissä kone- ja laitetoimituksissa.

Tässä koulutuksessa opit olennaisimmat asiat kone- ja laitetoimitussopimuksista. Lisäksi käsittelemme kone- ja laitetoimituksiin liittyviä huoltosopimuksia.

Koulutuksen sisältö:
    – Käsittelemme tyypillisimmät ongelmatilanteet, jotka yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia sopimuksia koneiden ja laitteiden kotimaan ja ulkomaan kaupassa.
    – Opastusta oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen koneiden ja laitteiden kaupassa.
    – Perehdymme lisäksi kone- ja laitekaupan virhe- ja viivästysvastuisiin sekä siihen, miten näitä vastuita voidaan rajoittaa sopimusehdoilla.
    – Erityistä huomiota kiinnitetään kansainvälisiin kone- ja laitetoimitussopimuksiin sekä huolto- ja kunnossapitosopimuksiin.

Kenelle
    Tämä koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka toimivat kone- ja laitetoimitussopimusten sekä huoltosopimusten myynti- ja ostotehtävissä:
    – esimerkiksi yritysten toimitusjohtajat, myynti- ja ostopäälliköt, vientipäälliköt sekä käytännön myynti- ja ostotyötä suorittavat henkilöt.

Hyödyt
    Osallistujat oppivat ymmärtämään sopimusoikeudellisia vastuita ja hallitsemaan sopimusriskejä kone- ja laitetoimitussopimuksissa.

Kouluttaja

Petri Nevalainen, sopimus- ja lakiasioiden asiantuntija

Kouluttajana toimii Partner, KTM Petri Nevalainen Smartius Oy:stä. Hän avustaa jatkuvasti suomalaisia yrityksiä kone- ja laitetoimituksissa sekä kotimaan että ulkomaan kaupassa.
    Petri on pidetty kouluttajamme vuosien esiintymiskokemuksella, ja hän saa jatkuvasti kiittävää palautetta asiantuntevista, suosituista koulutuksistaan.

Osallistujien palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Tiivis ja hyvin organisoitu tietopaketti.”
    – ”Erittäin tärkeä ja ajankohtainen aihe.”
    – ”Hyvät luennointitaidot!”
    – ”Paljon ajateltavaa ja uutta tärkeää tietoa.”
    – ”Sujuva ja selkeä esitystapa!”
    – ”Hyvää tietoa sopimuksista ja sopimisesta.”
    – ”Pätevä kouluttaja.”
    – ”Hyvin rytmitetty koulutus.”
    – ”Sain hyvät perustiedot ja kertauksen aiheeseen.”
    – ”Hyviä esimerkkejä!”

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.
    Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

08.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus

09.00 Koulutus alkaa

Sopimuksen syntyminen ja sopimusneuvottelut
    – Milloin ja miten sopimus syntyy
    – Sopimuksen neuvotteluprosessi

Kone- ja laitetoimitussopimukset: sovellettava laki ja sopimusehdot
    – Sopimusehdot
    – Kansainvälisten kone- ja laitetoimitussopimusten erityiskysymykset
    – CISG – kansainvälinen kauppalaki
    – Virhe- ja viivästysvastuut
    – Vastuunrajoitukset

Yleisten sopimusehtojen käyttö
    – Orgalime ehdot
    – NL ja NLM ehdot
    – Huoltosopimusehdot
    – Teknisen kaupan yleiset myyntiehdot
    – Riitojenratkaisumekanismit – milloin sopia ja milloin riidellä?
    – Tehokas riitojen ratkaisu: käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

Aikaa kysymyksille

12.00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus Zoom-alustalla. Lähetämme sähköpostiisi lisätietoa osallistumisinfossa ennen koulutusta.

torstai 16.09.2021 klo 9-12

397 euroa / hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy luentomateriaali. Saat käyttöösi koulutuksen tallenteen 1 viikon ajaksi.

Ryhmäetuhinnat:
    samasta organisaatiosta 2 osallistujaa: 357 euroa / hlö + alv 24 %,
    3 tai useampia osallistujia: 297 euroa / hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.