Koneiden ohjausjärjestelmällä toteutetut turvatoiminnot: SFS-EN ISO 13849 (1 pv)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

06.11.2019, Holiday Club Tampereen Kylpylä, Tampere Lapinniemenranta 12, Tampere 31 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Työturvallisuus

Koulutuksessa tutustutaan turvallisuuteen liittyviä ohjausjärjestelmiä koskeviin konedirektiivin 2006/42/EY ja työvälineiden käyttöasetuksen (VNa 403/2008) vaatimuksiin. Päivän aikana perehdytään käytännönläheisesti koneen turvallisuuteen liittyvän ohjausjärjestelmän suunnittelun sekä toteutuksen vaatimuksiin standardien SFS-EN ISO 13849-1 ja SFS-EN ISO 13849-2 avulla. Koulutuksen tavoite on tuoda esiin standardin SFS-EN ISO 13849-1 oleelliset asiat uuden koneen ohjausjärjestelmän suunnittelussa sekä käytössä olevien koneiden ja konelinjojen ohjausjärjestelmien modernisoinnissa.

Suositeltavaa on, että koulutukseen tultaessa osallistujilla on halussaan perustiedot koneturvallisuudesta ja koneiden turvallisuutta koskevista valmistajia ja/tai työnantajia velvoittavista säädöksistä (riippuen osallistujan taustasta). Näitä käsitellään mm. Inspectan koulutuksissa Koneiden turvallisuuden perusteet suunnittelijoille ja valmistajille (osat 1 ja 2), Koneiden riskien arvioinnin perusteet, Työturvallisuus koneiden käytössä sekä Käytössä olevien koneiden tekninen turvallisuus.

– Koneiden ohjausjärjestelmien suunnittelijat
– Vanhojen koneiden modernisoijat
– Koneiden teknisestä turvallisuudesta kiinnostuneille asiantuntijoille
– Muille aiheesta kiinnostuneille