Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1/2 pv)
Suosittu koulutus, varaa paikkasi heti!
järjestää nyt koulutuksen:

Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1/2 pv)

10.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Rakentaminen , Toiminnan kehittäminen

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Hyvä katsaus sopimusten logiikkaan ja KSE2013 ymmärrys.”

• - ”Selkeät luennot ja materiaalit. Hyviä caseja.”

• - "Havainnolliset esimerkit olivat oivallisia."

• - ”Päivän anti oli hyvä: KSE:n ja siihen liittyvien periaatteiden ja case-tilanteiden läpikäynti.”

• - ”Hyvä koulutus.”

• - ”Erittäin kattava kurssi hyvillä case-esimerkeillä.”

Päivitä nyt osaamisesi konsulttitoiminnan sopimus- ja vastuukysymyksissä

• Mitkä ovat konsultti- ja suunnittelusopimusten olennaisimmat asiat?
    • Harjoitetaanko yrityksessäsi konsulttitoimintaa puutteellisilla sopimuksilla?
    • Onko yrityksesi sopimuksissa varauduttu riittävästi konsultin vastuukysymyksiin?
    • Miten neuvotellaan edullisemmat sopimusehdot?
    • Millä tavoin sopimuskonflikteja voidaan ratkaista?
    • Kuinka voit käyttää oikeanlaisia ehtoja konsultti- ja suunnittelusopimuksissa?

Konsultti- ja suunnittelusopimukset -koulutusessa saat ajankohtaisia käytännön vastauksia näihin ja moniin muihin kysymyksiin. Käsittelemme mm. tyypillisimmät ongelmatilanteet, joiden välttämiseen saat opastusta. Opit oikeanlaisten ehtojen neuvottelemisen konsultti- ja suunnittelusopimuksiin.

Erityisesti perehdymme KSE 2013 ehtoihin ja niiden soveltamiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Konsulttitoiminta käsittää erilaisia toimintoja insinööri- ja suunnittelutoimistojen toiminnasta liikkeenjohdon konsultointiin. Usein konsulttitoimintaa harjoitetaan puutteellisilla sopimuksilla, joissa ei ole varauduttu riittävästi muun muassa konsultin vastuukysymyksiin.

Käytännön case-esimerkkien avulla opit tunnistamaan ja välttämään yleisimmät ongelmatilanteet konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Samalla parannat valmiuksia edullisempien sopimusehtojen neuvottelemiseen ja sopimuskonfliktien ratkaisemiseen. Saat opastusta oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Konsultti- ja suunnittelusopimukset -koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisessä konsultti- ja suunnittelusopimusten kanssa – esimerkiksi konsultti- ja suunnitteluyritysten omistajat, toimitusjohtajat, myyntipäälliköt, sopimusneuvotteluissa mukana olevat sekä konsulttipalvelujen tilaajien edustajat.

Kouluttaja
    Petri Nevalainen, sopimus- ja lakiasiantuntija, Konsultti- ja suunnittelusopimukset -kouluttaja

Kouluttajana toimii Partner, KTM Petri Nevalainen Smartius Oy:stä. Hän on avustanut menestyksekkäästi suomalaisia konsultti- ja suunnitteluyrityksiä niiden sopimusasioissa.
    Petri on pidetty kouluttajamme vuosien esiintymiskokemuksella, ja hän saa jatkuvasti kiittävää palautetta asiantuntevista, suosituista koulutuksistaan.

Palautetta aiempien koulutusten osallistujilta:
    – ”Hyvä katsaus sopimusten logiikkaan ja KSE2013 ymmärrys.”
    – ”Selkeät luennot ja materiaalit. Hyviä caseja.”
    – ”Havainnolliset esimerkit olivat oivallisia.”
    – ”Päivän anti oli hyvä: KSE:n ja siihen liittyvien periaatteiden ja case-tilanteiden läpikäynti.”
    – ”Hyvä koulutus.”
    – ”Erittäin kattava kurssi hyvillä case-esimerkeillä.”

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus
    9.00 Aloitus
    – Pidämme lyhyen tauon sopivassa kohdassa.
    12.00 Koulutus päättyy

Konsultti- ja suunnittelusopimuksen syntyminen ja sopimusneuvottelu
    – Milloin ja miten sopimus syntyy
    – Sopimuksen neuvotteluprosessi
    – Salassapitosopimuksen käyttö osana neuvotteluja

Konsultti- ja suunnittelusopimukset
    – Sovellettavat sopimusehdot
    – Konsultin vahingonkorvausvastuu
    – Vastuunrajoitusehdot: milloin ne sitovat ja milloin ne voidaan ohittaa?
    – Vastuuvakuutuksen merkitys konsultin toiminnassa
    – Kansainvälisen konsulttitoiminnan erityispiirteet ja sovellettavat sopimusehdot

Riitojenratkaisumekanismit
    – Käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

Konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013
    – Konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013 ja niiden soveltaminen
    – Virhe- ja viivästystilanteet
    – Immateriaalioikeudet ja aineiston käyttöoikeus

Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Palvelut
    – JYSE 2014 Palvelut -ehtojen soveltaminen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa
    – Vahingonkorvausehdot
    – Vastuunrajoitukset
    – Vastuut kolmansille aiheutetuista vahingoista

Aikaa kysymyksille

Konsultti- ja suunnittelusopimukset -koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana. Pidämme taukoja riittävästi. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Etäkoulutus Zoom-alustalla

torstai 10.11.2022 klo 9-12

– sisältää sähköisen koulutusmateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.