Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1 pv)

16.11.2017, Radisson Blu Plaza Hotel, Helsinki Mikonkatu 23, Helsinki 25 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Lakitieto

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - Hyvä ja käytännönläheinen koulutus. Vähemmän kuivakkaa kuin voisi kuvitella!

• - Opin ymmärtämään sopimuskäytäntöjä ja kriittisiä kohtia sopimuksista.

• - Hyvä ja tiivis paketti!

• - Hyviä huomioonotettavia asioita sopimuksia tehdessä.

• - Alan nyt ymmärtää, mikä sopimuksissa on oleellista.

Ajankohtaisessa koulutuksessa opitaan olennaisimmat asiat konsultti- ja suunnittelusopimuksista. Konsulttitoiminta käsittää erilaisia toimintoja insinööri- ja ja suunnittelutoimistojen toiminnasta liikkeenjohdon konsultointiin. Usein konsulttitoimintaa harjoitetaan puutteellisilla sopimuksilla, joissa ei ole varauduttu riittävästi muun muassa konsultin vastuukysymyksiin.

Käsittelemme tyypillisimmät ongelmatilanteet, jotka yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia ehtoja konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Yrityksiä opastetaan oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Erityisesti perehdytään uudistuneisiin KSE 2013 ehtoihin ja niiden soveltamiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Käytännön case-esimerkkien avulla opitaan tunnistamaan ja välttämään yleisimmät konsultti- ja suunnittelusopimuksiin liittyvät ongelmatilanteet. Samalla parannetaan valmiuksia edullisempien sopimusehtojen neuvottelemiseen ja sopimuskonfliktien ratkaisemiseen.

Kenelle
    Kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisessä konsultti- ja suunnittelusopimusten kanssa: muun muassa konsultti- ja suunnitteluyritysten omistajat, toimitusjohtajat, myyntipäälliköt ja sopimusneuvotteluissa mukana olevat henkilöt.

Tavoite
    Kurssin tavoitteena on opastaa yrityksiä noudattamaan oikeita sopimuskäytäntöjä ja välttämään tyypillisimpiä ongelmatilanteita konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Kouluttajat
    Kouluttajina toimivat asianajaja, KTM Petri Nevalainen ja lakimies Hanna Aarnio Asianajotoimisto Applex Oy:stä. He ovat avustaneet menestyksekkäästi useita suomalaisia konsultti- ja suunnitteluyrityksiä niiden sopimusasioissa.

torstaina 16.11.2017

09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:30 Päivän ohjelman ja kouluttajien esittely

09:45 Konsultti- ja suunnittelusopimuksen syntyminen ja sopimusneuvottelut
    – milloin ja miten sopimus syntyy
    – sopimuksen neuvotteluprosessi
    – salassapitosopimuksen käyttö osana neuvotteluja

10:15 Konsultti- ja suunnittelusopimukset
    – sovellettavat sopimusehdot
    – konsultin vahingonkorvausvastuu
    – vastuunrajoitusehdot: milloin ne sitovat ja milloin ne voidaan ohittaa?
    – kansainvälisen konsulttitoiminnan erityispiirteet

11:00 Riitojenratkaisumekanismit
    – riitojenratkaisumekanismit – käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

11:30 Lounas

12:15 Konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013
    – konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013 ja niiden soveltaminen
    – virhe- ja viivästystilanteet
    – immateriaalioikeudet ja aineiston käyttöoikeus

13:15 Kahvitauko

13:30 Konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013

14:00 Koulutus päättyy

Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, Helsinki

497 eur/hlö
    (+ alv 24 %), sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset:
    (osallistujat samasta organisaatiosta) 2 hlöä tai useampia: 457 eur/hlö (+ alv 24 %).

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.