Konsultti- ja suunnittelusopimusten IPR-kysymykset (2,5 h)
Ajankohtainen koulutus nyt uudistettuna!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Konsultti- ja suunnittelusopimusten IPR-kysymykset (2,5 h)

23.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Rakentaminen , Toiminnan kehittäminen

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Hyvä katsaus sopimusten logiikkaan ja KSE2013 ymmärrys."

• "Selkeät luennot ja materiaalit. Hyviä caseja."

• "Havainnolliset esimerkit olivat oivallisia."

• "Päivän anti oli hyvä: KSE:n ja siihen liittyvien periaatteiden ja case-tilanteiden läpikäynti."

• "Hyvä koulutus."

• "Erittäin kattava kurssi hyvillä case-esimerkeillä."

Päivitä osaamisesi konsultti- ja suunnittelusopimusten IPR-kysymyksistä

• Mitkä ovat konsultti- ja suunnittelusopimuksien olennaisimmat IPR oikeudet ja miten niistä tulisi sopia?
    • Miten varmistat oikeutesi tekijänoikeuksiin ja muihin IPR oikeuksiin sopimusehdoilla?
    • KSE 2013 ehdot ja IPR oikeudet
    • Miten neuvotellaan edullisemmat IPR ehdot sopimuksissa?
    • IPR oikeuksien omistus- ja käyttöoikeudet

Ajankohtaisessa Konsultti- ja suunnittelusopimusten IPR-kysymykset -koulutuksessa saat vastauksia näihin ja moniin muihin kysymyksiin.

Käsittelemme tyypillisimmät IPR-oikeuksia koskevat ongelmatilanteet, jotka yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia ehtoja konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Konsulttitoiminta käsittää erilaisia toimintoja insinööri- ja suunnittelutoimistojen toiminnasta liikkeenjohdon konsultointiin.

Usein konsulttitoimintaa harjoitetaan puutteellisilla sopimuksilla, joissa ei ole varauduttu riittävästi muun muassa IPR-kysymyksiin. Pahimmillaan epäselvät ehdot voivat johtaa pitkiin ja kalliisiin oikeudenkäynteihin.

Kenelle
    Kaikille, jotka ovat tekemisessä konsultti- ja suunnittelusopimusten ja erityisesti niitä koskevien IPR-kysymysten kanssa – esimerkiksi konsultti- ja suunnitteluyritysten omistajat, toimitusjohtajat, myyntipäälliköt, sopimusneuvotteluissa mukana olevat sekä konsulttipalvelujen tilaajien edustajat.

Hyödyt
    – Käytännön case-esimerkkien avulla opit tunnistamaan ja välttämään yleisimmät IPR-ehtoja koskevat ongelmatilanteet konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.
    – Parannat valmiuksia parempien sopimusehtojen neuvottelemiseen ja sopimuskonfliktien ratkaisemiseen.
    – Saat lisäksi opastusta oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Kouluttaja, juristi Petri Nevalainen
    Kouluttajana toimii Partner, KTM Petri Nevalainen Smartius Oy:stä. Hän on avustanut menestyksekkäästi useita suomalaisia konsultti- ja suunnitteluyrityksiä muun muassa niiden IPR-ehtoja koskevissa kysymyksissä.
    Petri on pidetty kouluttajamme vuosien esiintymiskokemuksella, ja hän saa jatkuvasti kiittävää palautetta asiantuntevista, suosituista koulutuksistaan.

Palautetta aiempien koulutusten osallistujilta:
    – ”Hyvä katsaus sopimusten logiikkaan ja KSE2013 ymmärrys.”
    – ”Selkeät luennot ja materiaalit. Hyviä caseja.”
    – ”Havainnolliset esimerkit olivat oivallisia.”
    – ”Päivän anti oli hyvä: KSE:n ja siihen liittyvien periaatteiden ja case-tilanteiden läpikäynti.”
    – ”Hyvä koulutus.”
    – ”Erittäin kattava kurssi hyvillä case-esimerkeillä.”

8.45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus
    9.00 Koulutus alkaa
    – Pidämme lyhyen tauon sopivassa kohdassa
    11.30 Koulutus päättyy

Konsultti- ja suunnittelusopimuksen syntyminen ja sovellettavat ehdot
    – Milloin ja miten sopimus syntyy
    – Sopimuksen neuvotteluprosessi
    – Sovellettavat sopimusehdot

Konsultti- ja suunnittelusopimusten IPR-ehdot
    – Tekijänoikeudet
    – Patentit
    – Omistus- ja käyttöoikeudet
    – IPR-oikeuksista sopiminen sopimusehdoilla

Konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 2013 ja IPR-ehdot
    – Milloin soveltaa KSE 2013 -ehtoja ja milloin poiketa niistä
    – Immateriaalioikeudet ja aineiston käyttöoikeus

Riitojenratkaisumekanismit
    – Erimielisyyksien ratkaiseminen IPR-kysymyksissä: käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

Aikaa kysymyksille

Verkkokoulutus Zoom-alustalla. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana Zoomin chatissa. Lähetämme tarkempaa osallistumisinfoa sähköpostiisi ennen koulutusta.

tiistai 23.04.2024 klo 9.00-11.30

397 euroa /hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy sähköinen luentomateriaali.

Ryhmäetuhinnat:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Myös yrityskohtaiset toteutukset:
    Ota yhteyttä: toimisto@ratekurssit.fi

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.