Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Konsultti- ja suunnittelusopimukset (1 pv)

02.03.2017, Radisson Blu Plaza Hotel, Helsinki Mikonkatu 23, Helsinki 7 joulukuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto

Koulutuksessa opitaan olennaisimmat asiat konsultti- ja suunnittelusopimuksista. Konsulttitoiminta käsittää erilaisia toimintoja insinööri- ja ja suunnittelutoimistojen toiminnasta liikkeenjohdon konsultointiin. Usein konsulttitoimintaa harjoitetaan puutteellisilla sopimuksilla, joissa ei ole varauduttu riittävästi muun muassa konsultin vastuukysymyksiin.

Koulutuksessa käydään läpi tyypillisimmät ongelmatilanteet, jotka yritys voi välttää käyttämällä oikeanlaisia ehtoja konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Yrityksiä opastetaan oikeanlaisten yleisten sopimusehtojen käyttämiseen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa. Erityisesti käydään läpi uudistuneet KSE 2013 ehdot ja niiden soveltaminen konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Käytännön case-esimerkkien avulla opitaan tunnistamaan ja välttämään yleisimmät konsultti- ja suunnittelusopimuksiin liittyvät ongelmatilanteet. Samalla parannetaan valmiuksia edullisempien sopimusehtojen neuvottelemiseen ja sopimuskonfliktien ratkaisemiseen.

Kenelle
Kurssi on tarkoitettu kaikille niille henkilöille, jotka ovat tekemisessä konsultti- ja suunnittelusopimusten kanssa. Näitä ovat muun muassa konsultti- ja suunnitteluyritysten omistajat, toimitusjohtajat, myyntipäälliköt ja sopimusneuvotteluissa mukana olevat henkilöt.

Tavoite
Kurssin tavoitteena on opastaa yrityksiä noudattamaan oikeita sopimuskäytäntöjä ja opastaa yritykset myös välttämään tyypillisimpiä ongelmatilanteita konsultti- ja suunnittelusopimuksissa.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii asianajaja, KTM Petri Nevalainen Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Hän on avustanut menestyksekkäästi useita suomalaisia konsultti- ja suunnitteluyrityksiä niiden sopimusasioissa.

OHJELMA torstaina 2.3.2017

09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:30 Päivän ohjelman esittely

09:45 Konsultti- ja suunnittelusopimuksen syntyminen ja sopimusneuvottelut
– milloin ja miten sopimus syntyy
– sopimuksen neuvotteluprosessi
– salassapitosopimuksen käyttö osana neuvotteluja

10:15 Konsultti- ja suunnittelusopimukset
– sovellettavat sopimusehdot
– vahingonkorvausvastuu
– vastuunrajoitusehdot: milloin ne sitovat ja milloin ne voidaan ohittaa?
– kansainvälisen konsulttitoiminnan erityispiirteet

11:30 Lounas

12:15 Yleisten sopimusehtojen käyttö ja riitojen ratkaisu
– konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot KSE 1995 ja niiden uusittu versio KSE 2013
– virhe- ja viivästystilanteet
– immateriaalioikeudet ja aineiston käyttöoikeus
– yrityksen omat yleiset toimitusehdot
– kansainvälinen konsulttitoiminta: mitä ehtoja tulisi soveltaa?
– riitojenratkaisumekanismit – käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

14:00 Iltapäiväkahvit, koulutus päättyy

Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, Helsinki

497 eur/hlö
+ alv 24 %, sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset:
(osallistujat samasta organisaatiosta) 2 hlöä tai enemmän 457 eur/hlö + alv 24 %.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.