Kriisijohtaminen ja -viestintä (1 pv)
Uusi koulutus - varaa paikkasi nyt!
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Kriisijohtaminen ja -viestintä (1 pv)

17.06.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 20 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen , Vuorovaikutus

Opi jatkuvuuden hallintaa, varautumista ja kriisijohtamisen kehittämistä käytännössä

Miten teidän organisaatiossanne on varauduttu häiriötilanteisiin, joista jotkut voivat kehittyä vakaviksi kriisitilanteiksi?
Tiedätkö millaisia vakavia häiriö- ja kriisitilanteita organisaatioihin saattaa kohdistua?
Miten voit käytännössä jo ennalta varautua kriisitilanteisiin?
Mitä on jatkuvuuden hallinta, varautuminen ja valmiussuunnittelu?
Mitä vaatimuksia varautumiselle on asetettu?
Mitä tarkoitetaan kriisijohtamisella ja -viestinnällä?
Kuinka käytännössä johdetaan vakavia häiriö- ja kriisitilanteita?
Miten kriisitilanteiden jälkeen toimitaan?

Kriisijohtaminen ja -viestintä -koulutuksessa saat käytännönläheisesti ja runsaiden esimerkkien avulla vastaukset edellä mainittuihin kysymyksiin.
Oletko vastuussa häiriötilanteisiin varautumisen kehittämisestä ja johtamisesta? Opit tässä koulutuksessa, miten varaudutaan vakaviin häiriö- ja kriisitilanteisiin sekä miten niitä johdetaan.

Kenelle
– johtajat ja päälliköt, jotka vastaavat organisaation varautumisesta ja valmiussuunnittelusta
– kriisijohtamisesta ja -viestinnästä vastaavat johtajat ja päälliköt
– turvallisuusjohtajat ja -päälliköt
– omien työtehtävien ohessa häiriöihin ja kriiseihin varautumisesta vastaavat henkilöt
– organisaation kehittämisestä, riskienhallinnasta sekä johtamisen kehittämisestä vastaavat henkilöt.

Kouluttaja Kari Helislahti, kriisijohtamisen ja turvallisuuden kehittämisen asiantuntija
Kari Helislahti on toiminut yli kolmenkymmenen vuoden ajan kokonaisturvallisuuden kehittämisestä ja kriisijohtamisesta vastuullisena johtajana ja -päällikkönä eri organisaatioissa, mm. lentoyhtiössä, vakuutusyhtiössä ja valtionhallinnossa.

Palautteita aikaisemmista koulutuksista:
– Sain paljon tietoa tehtävän hoitamiseen.
– Tärkeitä asioita ja näkökohtia.
– Voin hyödyntää opittua kentällä.
– Koulutus oli erittäin kattava ja hyödyllinen, kouluttajan omat kokemukset antoivat mukavan lisämausteen.
– Sivusi muitakin turvallisuuteen liittyviä aiheita.
– Koulutus oli kattava.
– Kouluttaja oli erittäin asiantunteva.
– Hyvä kouluttaja.
– Tiivis paketti.

Ennakkotehtävä
– Pohdi, millaisia vakavia häiriötilanteista edustamassasi organisaatiossa on sattunut tai voisi sattua.
– Selvitä myös, onko edustamassasi organisaatiossa laadittu vakaviin häiriötilanteisiin ja kriiseihin jokin varautumissuunnitelma, esimerkiksi jatkuvuus-, varautumis-, valmius-, kriisijohtamis- tai kriisiviestintäsuunnitelma.
Ennakkotehtävä toimitetaan sähköpostiisi ennen koulutusta Osallistumisinfon yhteydessä.

8.30 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus
9.00 Koulutus alkaa
– Pidämme aamupäivän aikana taukoja
12.00 – 13.00 Lounastauko
14.00 – 14.15 Kahvitauko
15.00 Koulutus päättyy

Sisältö
Perehdymme käytännönläheisesti ja runsaiden esimerkkien avulla näihin kysymyksiin:
– Millaisia vakavia häiriö- ja kriisitilanteita organisaatioihin saattaa kohdistua
– Mitä jatkuvuudenhallinnalla, varautumisella, valmiussuunnittelulla ja kriisijohtamisella ja -viestinnällä tarkoitetaan
– Mitä vaatimuksia varautumiselle on asetettu
– Miten kriisitilanteisiin voi ennalta varautua ja miten saavutetaan tehokas valmius häiriö- ja kriisitilanteiden varalta
– Miten kriisiviestintään voi varautua
– Miten vakavia häiriö- ja kriisitilanteita johdetaan (kokemuksia ja oppeja)
– Miten kriisitilanteiden jälkeen toimitaan
– Mitkä ovat keskeisimmät sidosryhmät häiriöihin ja kriiseihin varautumisessa
– Miten varautumisen tasoa voi arvioida ja kehittää

Etätyöskentelystä
Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana. Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse viikkoa ennen koulutusta.

Etäkoulutus

perjantai 17.6.2022

Osallistumismaksu:
/ hlö (+ alv 24 %). Sisältää luentomateriaalin.

Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 557 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampia osallistujia: 497 euroa / hlö (+ alv 24%)

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.