fbpx
Kriisiviestintä somessa – työkaluja nopeiden tilanteiden hallintaan (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Kriisiviestintä somessa – työkaluja nopeiden tilanteiden hallintaan (1 pv)

EUR

25.10.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 27 heinäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Viestintä

Kriisiviestintä on yritykselle sekä uhka että mahdollisuus. 

Hyvin hoidettuna kriisiviestintä saattaa lopulta parantaa organisaation mainetta. Viestintä on nopeutunut ja avoimuus on lisääntynyt mm. sosiaalisen median kanavien takia. Se mahdollistaa myös tulipalojen syttymisen verkossa entistä nopeammin.

Onko sinun organisaatiosi varautunut viestintäkriisiin?


Tässä koulutuksessa:

Koulutuksemme valmistaa organisaatioita ennakoimaan ja varautumaan kriisitilanteisiin etukäteen ja antaa käytännön vinkkejä erityisesti kriisiviestintään sosiaalisessa mediassa. Käymme myös läpi miten eri kohderyhmiä puhutellaan ja annamme vinkkejä kriisinhallinnan ja -viestinnän organisointiin ja prosesseihin sekä viestintäsuunnitelman tekemiseen.

Päivä päättyy kriisiviestintäharjoitukseen, jossa simuloidaan viestintäkriisiä.


Kenelle:

Koulutus on suunnattu erityisesti yritysten johdolle, viestinnästä vastaaville henkilöille, viestinnän ammattilaisille ja sosiaalisen median sisällöntuottajille.


Kouluttaja

anu laitila

Anu Laitila on sosiaalisen median asiantuntija ja Grapevinen koulutuspäällikkö.

Anu on digitaalisen markkinoinnin ja median ammattilainen yli 10 vuoden kokemuksella. Hänelle on kertynyt työkokemusta niin Suomessa kuin ulkomailla mediatoimistoista mediataloihin. Anun intohimoja ovat mm. sosiaalinen media, urheilu ja valokuvaus. Koulutukseltaan Anu on mediatekniikan insinööri.


Koulutuksen sisältö

Kriisiviestinnän perusteet

  • Mikä on viestintäkriisi ja miten siihen voi varautua
  • Mistä kriisit saavat usein alkunsa
  • Kriisiviestinnän pääperiaatteet ja tavoitteet
  • Sisäisen ja ulkoisen viestinnän erot

Sosiaalisen median erityispiirteet

  • Nopea reagointi ja seurantatyökalut
  • Trollien tunnistaminen

Vinkkejä organisaation kriisiviestintäsuunnitelman tekemiseen

  • Sisäiset prosessit ja toimintamallit
  • Check listojen suunnittelu
  • Kriisien seuranta ja raportointi

Case-esimerkit

  • Onnistumisia ja epäonnistumisia
  • Kriisiviestinnän harjoitus

Päivän aikataulu:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

11.30 Lounas

14.00 Iltapäiväkahvi

16.00 Koulutus päättyy


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki

Osallistumismaksu:

597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset:

Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 497 eur/hlö

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja