Kuinka osoittaa noudattavansa tietosuojasäädöksiä (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Kuinka osoittaa noudattavansa tietosuojasäädöksiä (1/2 pv)

21.03.2019, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 11 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia

Tietosuoja-asetus toi henkilötietojen käsittelyyn osoitusvelvollisuuden periaatteen.

Osoitusvelvollisuus tarkoittaa, että jokaisen rekisterinpitäjän on pystyttävä osoittamaan noudattavansa tietosuojalainsäädäntöä. Kuinka tämä velvoite tulisi toteuttaa käytännössä?

Koulutuksessa käydään läpi, mitä toimenpiteitä rekisterinpitäjän on toteutettava täyttääkseen osoitusvelvollisuuden vaatimukset. Osoitusvelvollisuuteen liittyy läheisesti myös dokumentointivelvollisuus. Dokumentoinnin avulla rekisterinpitäjä voi konkreettisesti osoittaa, että henkilötietojen käsittelyssä on noudatettu tietosuoja-asetuksen velvoitteita.

Koulutuksen jälkeen tiedät:
– mitä osoitusvelvollisuuden periaate tarkoittaa
– mitä toimenpiteitä rekisterinpitäjän on toteutettava täyttääkseen osoitusvelvollisuuden vaatimukset
– mitä kaikkea on dokumentoitava osoitusvelvollisuuden toteuttamiseksi
– miten tietosuojan vaikutustenarviointia (DPIA) voi hyödyntää osoitusvelvollisuuden tukena.

Koulutus sopii tietosuojavastaaville tai muille henkilötietojen käsittelyn vastuuhenkilöille, jotka kaipaavat tukea osoitusvelvollisuuden toteuttamiseen käytännössä.

Tervetuloa koulutukseen!

Asiantuntija: Tietosuojavastaava Mikko Viemerö, Finnair Oyj

Ohjelma:

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Dokumentointivelvollisuus osana osoitusvelvollisuutta
• mitä kaikkea on dokumentoitava osoitusvelvollisuuden toteuttamiseksi

Tietosuojan vaikutustenarviointi (DPIA) osoitusvelvollisuuden tukena
• tunnista, arvioi ja hallitse henkilötietojen käsittelyyn liittyviä riskejä

10.30 Brunssitarjoilu

11.00 Läpinäkyvyys ja rekisteröidyn oikeuksien toteuttaminen osana osoitusvelvollisuutta Tietosuojavastaavan muut tehtävät

tietosuojavastaava Mikko Viemerö, Finnair Oyj

13.00 Seminaari päättyy

———————-

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
21.03.2019 klo 09.00-13.00

Jäsenetuhinta 380 eur + alv
Normaalihinta 480 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.