Kulttuurimuutosjohtaja – yhteisen suunnan näyttäjänä (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Kulttuurimuutosjohtaja – yhteisen suunnan näyttäjänä (1 pv)

, , 27 helmikuun, 2018 Sampo Korppoo

Jokaisella yrityksellä on oma ainutlaatuinen yrityskulttuurinsa. Tämä kumpuaa ennen kaikkea johtajien kyvystä tuottaa yhteistä näkemystä, mutta jokainen yksilöllinen kokemus tuo oman ratkaisevan lisänsä.

Kun ihmiset valitsevat työpaikkaa, ollaan usein erittäin kiinnostuneita kuulemaan tavoista miten ihmisiä kohdellaan ja minkälainen yleismaine työpaikalla on. Pohdimme, että olisimmeko onnellisia tuossa työpaikassa.

Maineesta kaikuvat arvot ja henkilöstön yleiskäytös vaikuttavat siihen, minkälainen tuosta ainutlaatuisesta sosiaalisesta ja psykologisesta kulttuurihengestä muovautuu. Organisaatiokulttuuriin latautuu kokemuksia, odotuksia, filosiofiaa ja yhteiset arvot. Nämä kaikki yhdessä muodostavat yrityskuvan, jossa heijastuvat työskentelyn, vuorovaikutuksen ja kanssakäymisen tavat, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Kun asiat sisällä on kunnossa, se näkyy myös ulospäin myönteisesti. Tuon työkulttuurin pitää siis olla jotain, johon oma nimi halutaan helposti yhdistettävän.

Tuntuuko sinusta?

• Onko työpaikalla mielestäsi selkeät säännöt, mutta jostain tulee lupa tehdä ihan jotain muuta?
  • Tavoitteet pitäisi olla tiedossa, mutta säännöllisesti joku tai jokin jarruttaa edistystä.
  • Pysähtyykö sovitut asiat kuin seinään, ilman selkeää syytä?
  • Onko kysyttäessä asiat aina yleisesti hyvin, vaikka tiedät sydämessäsi asioiden olevan toisin.

Organisaatiokulttuuria pidetään yhtenä vaikeimmista asioista muuttaa, mutta tarvitseeko sen todellisuudessa kuitenkaan olla noin? Onnistuneet kokemukset osoittavat, että ei tarvitse.

Tämän valmennuksen tarkoituksena on antaa ideoita, vinkkejä ja konkreettisia työkaluja organisaatiokulttuurin muutoksen johtamiseen sekä oikeiden työskentelytapojen omaksumiseen ja monistamiseen. Uudenlaisen kulttuurin luomiseen.

Kenelle

Päättävissä rooleissa oleville operatiivisen johdon avainhenkilöille. Kaikille uusia ajatuksia kaipaaville henkilöstöjohtajille ja esimiehille, joille nykymeininki ei vaan ole parasta mihin pystyttäisiin.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ennen valmennusta sinulle ennakkokyselyn, joten voit itsekin vaikuttaa ohjelman case-tilanteiden käsittelyyn. Mikä juuri teillä on nyt ajankohtaista? Mitä itse haluat oppia ja ratkaista kulttuurimuutosjohtajana?

Antti Nevalainen, Valmento Oy, palveluliiketoiminta, myyntivalmennus, johtaminen, kouluttaja, EventiumKouluttaja

Kouluttajana toimii valmentaja, toimitusjohtaja Antti Nevalainen, Valmento Oy.

Antilla on jo 23 vuoden kokemus palveluliiketoiminnasta ja hän on valmentanut ihmisiä menestymään omassa myynti- ja johtamistyössään toistakymmentä vuotta. Taustalla on käytännön menestyksekästä kulttuurin luomista vuosikymmenien varrelta.

Menestyvä johtaja -kilpailussa palkittu Antti kertoo:
Kehittämälläni konseptilla olen saanut aikaiseksi upeita tuloksia taloudellisesti, kulttuurillisesti ja sosiaalisen pääoman muodossa.

Tulokset puhukoot puolestaan.

08.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

09.00 Koulutus alkaa

Miten kulttuuri ilmenee ja kuinka sitä selvitetään.

• kuinka tutustua oman yrityksen kulttuuriin ja selvittää sen salat.
  • ohjeet ja kulttuuri, ero todellisuuden ja luulon välillä usein yllättää rajustikin.
  • miten yrityskulttuuria johdetaan.

Kulttuurista pitää tulla tietoiseksi.

• yrityskulttuureja on monenlaisia, onnistujilla on kuitenkin jotain yhteistä.
  • kulttuuria tulee ymmärtää, jotta siihen voi vaikuttaa.
  • kulttuurinjohtamisessa on kaksi isoa haastetta.

11.15 -12.00 Lounas

12.00  Kulttuurin muuttaminen on suunnitelmien ja todellisuuden kohtaamista

Case: Ennakkotehtävän purkamista.

Mihin kulttuurinmuokkauksessa tulee keskittyä.

• perusasiat kuntoon, suunnitelmallisuuden merkitys.
  • taidot joita harjoitella, jotta perehtyminen kulttuuriin tapahtuu riittävän syvällisesti.
  • ihmiset vaikuttavat toisiinsa, tunteet voimakkaasti ohjaavat.

14.00 Iltapäiväkahvit

Näin jämähdystilanteista selviydytään.

• kulttuurin johtamista voi helpottaa.
  • miten tästä eteenpäin?

15.00 Valmennuspäivä päättyy

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 14.6.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.