Kulujen edelleenveloitus arvonlisäverotuksessa (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Kulujen edelleenveloitus arvonlisäverotuksessa (1/2 pv)

19.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Vältä kulujen edelleenveloituksista aiheutuvia epävarmuuksia!

Kulujen edelleenveloitus arvonlisäverotuksessa -seminaarissa käydään läpi mm. onko alkuperäisistä kuluista vähennysoikeus, tuleeko edelleenveloituksista suorittaa arvonlisävero, mikä on sovellettava verokanta, miten edelleenveloittajan laskuttama palkkio käsitellään arvonlisäverotuksessa. Oman mausteensa edelleenveloitusten arvonlisäverokäsittelyyn tuo kansainväliset tilanteet, joissa kuluja laskutetaan esimerkiksi ulkomaisilta konserniyhtiöiltä.

Kulujen edelleenveloitusten arvonlisäverokäsittelyyn liittyy monenlaisia kysymyksiä, mm. onko alkuperäisistä kuluista vähennysoikeus, tuleeko edelleenveloituksista suorittaa arvonlisävero, mikä on sovellettava verokanta, miten edelleenveloittajan laskuttama palkkio käsitellään arvonlisäverotuksessa.

Tervetuloa mukaan!

Asiantuntija:
Joonas Paavolainen
, Tax Manager, KPMG Oy Ab
Valmistuttuaan juristiksi vuonna 2008 Joonas on työskennellyt KPMG:n vero- ja lakipalveluissa arvonlisäveroasiantuntijana niin kotimaiseen kuin kansainväliseen arvonlisäverotukseen liittyvissä tehtävissä. Joonas on hyvin suosittu, arvostettu ja innostava kouluttaja.

08.50 Yhteyden avaus

09.00 Kulujen edelleenveloitus arvonlisäverotuksessa

– Milloin on kyse kulujen edelleenveloituksista?
– Alkuperäisten kulujen vähennysoikeus
– Edelleenveloitusten arvonlisäverokäsittely
– Kansainväliset tilanteet
– Laskumerkintävaatimukset ja alv-raportointi
– Käsittely kirjanpidossa

11.30 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

19.4.2024 , klo 9.00-11.30

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.