Kyberturvallisuuden 10 askelta – tietoturva osana arkea ja liiketoimintaa (2 h)
Uusi, ajankohtainen koulutus - varaa paikkasi nyt!
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Kyberturvallisuuden 10 askelta – tietoturva osana arkea ja liiketoimintaa (2 h)

20.05.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 11 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Hyvä muistutus näistä tietoturva-asioista eri laitteiden ja sovellusten käytön osalta."

• - "Sain herätteleviä ajatuksia siitä, mitä kaikkea verkossa ja laitteiden seuraamisessa voikaan tapahtua."

• - "Hyvää tietoa, kiitos."

• - "Netti- ja mobiilimaailman koko ajan kehittyessä olisi yhä tärkeämpää pysyä kärryillä siitä, mitä tapahtuu ja mihin oikeuksiaan antaa..."

• - "Tässä minulla on paljon opittavaa."

• - "Ihan loistava!"

• - "Tämä on mielestäni tärkeää tietoa ja lisäksi keskustelu koulutuksen yhteydessä tuo uusia näkökulmia ja -kantoja asiaan."

• - "Aihe on koko ajan tärkeämpi sekä monelle vaikea."

• - "Tietämisen arvoista asiaa kokonaisuudessaan."

Onko käytössäsi oleva digitaalinen pääoma turvassa?

Kyberuhat ovat lisääntyneet viimevuosina merkittävästi. Kyberrikoksiin houkuttelee pieni kiinnijäämisriski, suuret voitot, alati kasvava tiedon määrä ja yritysten huono varautuminen.

Kiinteistösi lukitusjärjestelmä on kunnossa, mutta onko verkossa oleva omaisuutesi turvassa?

Onko sinulla varaa menettää yrityksesi digitaalinen pääoma?

Nyt on oikea hetki päivittää oma osaaminen ja yrityksen strategia vastaamaan kyberturvallisuuden haasteita.

Kenelle
    Kyberturvallisuuden 10 askelta -webinaarikoulutus sopii erityisesti pk-yrityksille ja organisaatioille, joissa yhdistetään toimisto- ja etätyöskentelyä.
    – Asiantuntijoille, toimihenkilöille, esimiehille, johtajille, yrittäjille, jotka haluavat toimia turvallisesti netti- ja somemaailmassa.
    – Henkilöille ja organisaatioille ketkä joutuvat miettimään hybridityöskentelyn järjestämistä ja sen mukana tuomia tietoturvahaasteita.

Hyödyt
    – Saat ajankohtaista tietoa ja uutta osaamista tietoturvasta ja kyberturvallisuudesta liiketoiminnassa.
    – Voit kysyä kokeneilta asiantuntijoilta, joilta saat selkeitä, käytännönläheisiä vastauksia kysymyksiisi tietoturvan ja kyberturvallisuuden osaamishaasteissa.

Kouluttajat Mikko Kortelainen ja Anneli Hulkko

Mikko Kortelainen, yrittäjä, Innocode.
    Yli kahdenkymmenen vuoden kokemus ICT-alalta. Vastannut vaativissa järjestelmäprojekteissa tietojärjestelmien tietoturvallisesta rakentamisesta. Tehnyt useita tietoturva-auditointeja eri yrityksille ja organisaatioille.

Anneli Hulkko, yrittäjä, Klarissa.
    Yli kahdenkymmenen vuoden kokemus eri liiketoiminnoista, liiketoiminnan kehittämisestä, muutoksista, strategian määrittelystä ja toteutuksesta sekä ERP-järjestelmän käyttöönotosta. Nykyisin yrittäjänä kehittämässä yritysten toimintaa ja valmentamassa yrittäjiä.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
    – Hyvä muistutus näistä tietoturva-asioista eri laitteiden ja sovellusten käytön osalta.
    – Sain herätteleviä ajatuksia siitä, mitä kaikkea verkossa ja laitteiden seuraamisessa voikaan tapahtua.
    – Hyvää tietoa, kiitos.
    – Netti- ja mobiilimaailman koko ajan kehittyessä olisi yhä tärkeämpää pysyä kärryillä siitä, mitä tapahtuu ja mihin oikeuksiaan antaa…
    – Tässä minulla on paljon opittavaa.
    – Ihan loistava!
    – Tämä on mielestäni tärkeää tietoa ja lisäksi keskustelu koulutuksen yhteydessä tuo uusia näkökulmia ja -kantoja asiaan.
    – Aihe on koko ajan tärkeämpi sekä monelle vaikea.
    – Tietämisen arvoista asiaa kokonaisuudessaan

Ennakkotehtävä / bonus
    Voit lähettää asiantuntijoille mieltäsi painavan kysymyksen kyberturvallisuudesta ja tietoturvasta. Jos kysymys on henkilökohtainen, eikä siihen voi vastata yleisellä tasolla, asiantuntijat vastaavat siihen henkilökohtaisesti.

Ennakkotehtävä toimitetaan sinulle ennen koulutusta sähköpostiisi Osallistumisinfon yhteydessä.

Aikataulu

8.45 Yhteyksien tarkistus
    9.00 Koulutus alkaa
    Tauko sopivassa välissä
    11.00 Koulutus päättyy

Todelliset kyberuhat vuonna 2022
    – Fyysiset uhat verkossa
    – Huolimattomuus
    – Suunnitelmallisuus

Kyberturvan 10 askelta
    – Tietoturva osana yrityksen strategiaa
    – Yksilön rooli osana yrityksen tietoturvastrategiaa
    – Toteuttaa ja noudattaa suunnitelmaa

Kryptisiä termejä
    – VPN
    – LAN / WAN
    – Riskienhallinta

Työkaluja
    – Miten ja millaisilla työkaluilla tutkia oman organisaation tietoturva tasoa
    – Kyberturvastrategian rakentamisen työkaluja
    – Käytännön esimerkkejä tiedon hallitsemattomasta leviämisestä verkossa ja sen estämiseen

Anonyymien ennakkokysymysten ja case-tapauksien käsittelyä, jos teemat eivät muutoin tule ohjelmassa esille tai niihin vastata henkilökohtaisesti.

Aikaa kysymyksille

Tämä etäkoulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana. Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Verkkovalmennus

Tiistaina 20.5.2022 klo 9.00 – 11.00

Osallistumismaksu:
    / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali sekä tallenne, joka on koulutuksen jälkeen kahden viikon ajan osallistujien katsottavissa.

Ryhmäetuhinta:
    samasta organisaatiosta kaksi tai useampia osallistujia: 177 euroa / hlö (+ alv 24%).

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.