KYC & AML -asiakkaan tuntemisen ja rahanpesun estämisen ajankohtaispäivä (1 pv)
FINVA Finanssikoulutus järjestää nyt koulutuksen:

KYC & AML -asiakkaan tuntemisen ja rahanpesun estämisen ajankohtaispäivä (1 pv)

06.06.2019, Clarion Hotel Helsinki, Helsinki Tyynenmerenkatu 2, Helsinki 20 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Ajankohtaista tietoa tehokkaasta rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä sekä asiakkaan tuntemisesta

KYC (Know Your Customer) & AML (Anti Money Laundering) -koulutuspäivä on kokonaisuus, joka pitää sisällään asiakkaan tuntemisen käytänteiden lisäksi rahanpesuun ja terrorismin rahoittamisen estämiseen liittyvää sääntelyä.

KYC & AML – asiakkaan tuntemisen ja rahanpesun estämisen ajankohtaispäivän aikana päivität tietosi rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisen ajankohtaisesta sääntelystä ja asiakkaan tuntemiseen liittyvistä aiheista ja hankkeista.

Seminaari on tarkoitettu finanssialan ammattilaisille, jotka ovat tekemisissä henkilöitä koskevien tietojen kanssa.

Erityisesti koulutuspäivästä hyötyvät KYC-asiantuntijat sekä AML- ja Compliance Officerit.

Kouluttajat:
Aleksi Pursiainen
, CEO, Solid Plan Consulting
Susanna Mills, AML Business Analyst, OP
Vesa Hietanen, Team Manager, Fraud & Dispute FI, EquensWorldline

Seminaarissa tarkastellaan finanssialan toimijoiden vastuita rahanpesun sekä terrorismin rahoittamisen estämisessä. Lisäksi päivän aikana kuullaan tehokkaista asiakkaan tuntemisen prosesseista.

Esimerkki: Edellisen toteutuksen ohjelmasta

8.45 Aamupala

9.00 Ajankohtaista rahanpesun estämissääntelystä ja sen soveltamisesta

10.00 Tauko

10.10 Kansainväliset taloudelliset pakotteet
– Pakotteiden taustaa
– Keskeisimmät vaikutukset yrityksiin ja finanssialalle
Aleksi Pursiainen, CEO, Solid Plan Consulting

11.20 Tauko

11.30 Rahanpesun estämisen kontrollitoimenpiteet
– Operatiivinen näkökulma rahanpesun estämisen ja pakotteiden seurantaan
– Esimerkkejä epäilyttävistä liiketoimista pankki- ja vakuutustoiminnassa

Susanna Mills, AML Business Analyst, OP

12.30 Lounas

13.30 Asiakkaan tehostetun tuntemisen menetelmät
– Toimivan KYC-prosessin rakentaminen
– Menetelmien kehittäminen osaksi rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä
– Automatisoidut kyselyt ja valvonta

14.45 Petosrikollisuus ja yhtymäkohdat rahanpesuun
– Ajankohtaisia ilmiöitä ja kehityssuuntia
– Käytännön tapauksia

Vesa Hietanen, Team Manager, Fraud & Dispute FI, EquensWorldline 16.00 Seminaaripäivä päättyy

Clarion Hotel Helsinki, Tyynenmerenkatu 2, 00220 Helsinki

06.06.2019

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu seminaariin 22.05.2019 mennessä.