Laatutekniikan perusteet (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Laatutekniikan perusteet (1 pv)

06.10.2017, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 18 syyskuun, 2017 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

Mitä laatu tarkoittaa?

Oletko vasta tullut laatutehtäviin tai haluatko virkistää tietosi laadusta?

Mitä eroa on laadun suunnittelulla, ohjauksella ja parannuksella?

Koulutus käsittelee laatua ja laatutekniikkaa sekä selventää, mikä on laadun merkitys yrityksen menestymiseen ja kuinka laatua tehdään. ”Laatu maksaa, laatu ei maksa”, on usein kuultu väittämä. Koulutuksessa tarkastellaan tätä asiaa sekä kuinka laatu modernisti määritellään ja laatutaso tunnistetaan.

Sisältö
Laatutekniikan perusteita käsittelevä koulutus soveltuu hyvin laadun peruskurssiksi. Koulutus antaa kuvan siitä, mitä laadulla ja laatutekniikalla tarkoitetaan tänä päivänä kansainvälisesti.

Organisaatioissa kouluttaminen ja osaaminen ovat entistä voimakkaammin avain kilpailukyvyn säilyttämiseksi, laatu ei ole koskaan sattumaa vaan osaamisen perustuva tuotos. Laadun jatkuvan parantamisen työssä tämä näkyy voimakkaasti kasvavana laatutekniikan opin tarpeena ja konseptien asemoimisena ongelmakentässä.

Harva mieltää tai tietää, että laatutekniikka on oma tieteenala, joka auttaa meitä oppimaan nopeammin. Laadun toteuttamisstrategia jakautuu kolmeen universaaliin luokkaan: Laadun suunnittelu, laadun ohjaus ja laadun parantaminen.

Laatutekniikan työkalut on kehitetty ongelmien ratkaisemiseen ja uuden oppimiseen. Laatutekniikkaa käytetään mm. julkishallinnossa, tuotanto- ja palveluyrityksissä, terveydenhuollossa sekä kaupan- ja liiketalouden eri alueella.

Kurssilla tutustutaan laatu-, eli poikkeamateoriaan, sen vaikutuksista toimintaamme ja laatuongelmien ratkaisemiseen. Osallistuja saa kuvan laatutekniikasta, sen konsepteista sekä siitä, kuinka laatua tehdään ja miten laatuongelmat ratkaistaan.

Laadun merkitys yrityksen menestymiseen on tänä päivänä elinehto. Koulutus asemoi laatuongelmat ja konseptoi käytännön toteutuksen onnistumiseksi.

Kouluttajat
Antti Piirainen ja Tanja Karjalainen

8:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

9:00 Avaus ja esittelyt

9:15 Laatu tänä päivänä
– Laatu ja tuottavuus
– monimutkaisuus ja laatutaso
– Demonstraatio laadun merkityksestä toimintaan
– Peli: toiminta, jossa laatuvikoja vs. toiminta, jossa ei ole laatuvikoja
– Laatu ja laatujohtaminen – Juranin Trilogia
– Suunnittelu, ohjaus ja parantaminen
– Laadun tekemisen tasot
– 5 lähestymistapaa laadun parantamiseen

11:30 Lounas

12:30 Laatu- ja poikkeamateoria
– Erityis- ja satunnaissyy
– Tilastollisen prosessinohjauksen rooli
– Tilastollinen ajattelu ja ohjauskortin käyttäminen
– Ongelmaluokat – nelikenttä

14:15 Kahvi

14:45 Lean Six Sigma
– DMAIC -esittely
– Keskustelu ja loppuyhteenveto

16:00 Tilaisuus päättyy

Koulutuspaikka
Sibeliustalo, Ankkurikatu 7, 15140 Lahti

06.10.2017 Klo 9:00 – 16:00

Hinta
Osallistumismaksu 680 euroa + Alv 24 %. Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto.

Erinomainen koulutus työntekijöiden ammattitaidon lisäämiseksi. Kouluta suurempi ryhmä kerrallaan.

Kysy ryhmätarjousta!

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot
Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumisen voit tehdä sähköpostitse (toimisto@qk-karjalainen.fi) tai puhelimitse (03-7804 264). Ilmoittaessasi useampia henkilöitä samasta organisaatiosta, voit lisätä muut henkilöt lisätietoihin. Muistathan myös ilmoittaa mahdollisesta eritysruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.