Lean ABC (2x 1/2 pv)
Uusi koulutus!
LeanThinking järjestää nyt koulutuksen:

Lean ABC (2x 1/2 pv)

18.-25.05.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 7 huhtikuun, 2022 Sampo Korppoo

Lean ja ketterät menetelmät , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

(4.6)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Kouluttaja oli selvästi ammattitaitoinen ja hänellä oli aiheesta laajasti kokemusta. Kotitehtävä oli mainio."

• - "Näin laajan aiheen puristaminen 8 tuntiin onnistui todella hyvin. Ja tuotiin selkeästi esille ettei tämän kurssin jälkeen ole leanguru, mutta ymmärtää asiasta enemmän. Hyvällä kurssinvetäjällä oma mielenkiinto pysyi alusta loppuun aiheessa."

• - "Kaikenkaikkiaan erittäin mielenkiintoinen ja uusia näkökulmia antava koulutus. Kaitsu osaa hienosti puhua ja antaa esimerkkejä, joiden avulla saa hyvän käsityksen läpikäytävästä aiheesta."

• - "Hyvää oli se, että esimerkkejä ja puheenvuoroja oli molemmin puolin ja sai keskeyttää jos oli aiheeseen sanottavaa."

• - "Asiat eteni selkeästi."

1.osa ke 18.5.2022 klo 8-12
    2.osa ke 25.5.2022 klo 8-12.

Koulutuksen jälkeen ymmärrät mitä on Lean

Lean ABC -verkkokurssilta saat ymmärryksen Leanin perusperiaatteista, käsitteistä ja hyödyntämisestä omassa työssäsi. Lean on ennen kaikkea tapa johtaa asioita. Lean-ajattelun avulla pystytään tehostamaan toimintaa, parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja laatua sekä samalla myös parantamaan työntekijöiden tyytyväisyyttä.

Koulutuksessa opit teorian, harjoitusten ja ryhmätöiden avulla katsomaan työympäristöäsi uudesta näkökulmasta. Saat myös konkreettisia eväitä parantaa sitä. Tutuksi tulevat mm. hukka, PDCA, 5S, A3, jatkuva parantaminen.

Koulutus on erittäin käytännönläheinen!

Kenelle
    Sopii koko henkilöstölle, etenkin esimiehille ja toiminnan kehittäjille.
    – Saat hyvää keskinäistä sparrausapua, mikäli koulutukseen osallistuu samasta firmasta useampia henkilöitä.

Hyödyt
    – Asiakastyytyväisyys kasvaa
    – Työtyytyväisyys kasvaa
    – Sairaspoissaolot vähenevät
    – Tuottavuus kasvaa
    – Laatu paranee
    – Henkilöstön sitoutuneisuus yritykseen kasvaa

Kai Mäenpää, yrittäjä ja Lean-valmentaja, LeanThinking Oy.
    25 vuoden kokemus operatiivisesta kehittämisestä ja johtamisesta keskisuurissa yrityksissä. Vahvuutena on Leanin soveltaminen tuotanto- ja asiantuntijaorganisaatioissa etenkin teollisuuden alalla, sekä valmentava johtaminen. Kokemusta johtamisesta ja toimintamallien uudistamisesta.
    Vankkaa käytännön kokemusta kehittämisestä ja strategiaprosessien johtamisesta, erityisesti suomalaisessa valmistavassa teollisuudessa.
    Kai Mäenpää on kouluttanut Leania yli 1000 ihmiselle ja vetänyt yli 50 workshoppia erilaisissa toimintaympäristöissä. Näyttöä ja käytännön kokemusta tekemisestä lattiatasolta yritysjohtoon, johtoryhmän valmennusta, esimiestehtäviä ja valmennusta 150 henkilön organisaatioissa.
    Kokemusta kokoonpanosta, koneistamisesta, maalaamoista, hankintatoiminnasta, IT-hankkeista jne. Automatisointi- ja investointihankkeiden suunnittelua sekä toteutusta.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Kouluttaja oli selvästi ammattitaitoinen ja hänellä oli aiheesta laajasti kokemusta. Kotitehtävä oli mainio.”
    – ”Näin laajan aiheen puristaminen 8 tuntiin onnistui todella hyvin. Ja tuotiin selkeästi esille ettei tämän kurssin jälkeen ole leanguru, mutta ymmärtää asiasta enemmän. Hyvällä kurssinvetäjällä oma mielenkiinto pysyi alusta loppuun aiheessa.”
    – ”Kaikenkaikkiaan erittäin mielenkiintoinen ja uusia näkökulmia antava koulutus. Kaitsu osaa hienosti puhua ja antaa esimerkkejä, joiden avulla saa hyvän käsityksen läpikäytävästä aiheesta.”
    – ”Hyvää oli se, että esimerkkejä ja puheenvuoroja oli molemmin puolin ja sai keskeyttää jos oli aiheeseen sanottavaa.”
    – ”Asiat eteni selkeästi.”

Osa 1
    ke 18.5.2022

8:00 Koulutus alkaa

Harjoitus 1, työn vakiointi

Lean johtaminen

Valmentava johtaminen

Kaizen – jatkuva parantaminen

Harjoitus 2

Keskustelua ja yhteenveto aamupäivästä
    Kotitehtävä

12:00 Koulutuksen ensimmäinen osa päättyy

Osa 2
    ke 25.5.2022

8:00 Koulutus alkaa

Kotitehtävän purku

A3-ongelmanratkaisu

Juurisyyanalyysi
    – ratkaise juurisyitä, älä oireita

Työkalu: 5x miksi

Harjoitus 3

Visuaalinen johtaminen ja mittarit

Käytännön yritysesimerkki

Koulutuksen yhteenveto
    Aikaa kysymyksille ja keskustelulle

12:00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan etäopetuksena Teamsin kautta kahtena aamupäivänä.

1.osa ke 18.5.2022 klo 8-12
    2.osa ke 25.5.2022 klo 8-12

Ryhmäetuhinta:
    – mikäli työpaikaltasi osallistuu kaksi tai useampia henkilöitä, saatte 10% alennuksen osallistujaa kohden

Ilmoittautumisen peruutusehdot
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.