Lean-johtaminen ja -tekniikat tehokkaassa paketissa (2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Lean-johtaminen ja -tekniikat tehokkaassa paketissa (2 pv)

18.-19.05.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 18 kesäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Tuotanto ja logistiikka

Ratekoulutuksen suuren suosion saaneet Lean-kurssit ovat uudistuneet. Kurssi toteutetaan kahdessa osassa peräkkäisinä päivinä.

Ensimmäisenä päivän keskitytään Lean-tekniikoihin ja -menetelmiin ja toisena päivänä valmennuksen aiheena on Lean-johtaminen ja kehitystyön hallinta.

Lean käytännössä -kurssi – tehokas tapa hankkia perustiedot Lean tekniikoista päivässä
Kurssilla läpikäydään yhdessä päivässä Lean Managementin perustekniikat runsaiden esimerkkien avulla. Kurssin avulla saat perustiedot Lean-tekniikoista ja niiden soveltamisesta oman organisaatiosi toiminnassa.

Kurssin kohderyhmänä ovat esimiehet, työnjohtajat sekä tiiminvetäjät, joiden organisaatio on aloittanut Lean-periaatteiden soveltamisen. Kurssi on toimialariippumaton, ja se soveltuu tuotannossa, palveluissa sekä julkishallinnossa toimiville henkilöille. Kurssin aikana valotetaan esimerkkien avulla Lean-periaatteiden soveltamista eri tyyppisissä organisaatioissa. Kurssi on keskusteleva ja esityksessä otetaan huomioon osallistujien taustat ja tarpeet.

Lean-johtaminen – tehokas tapa oppia Lean-johtamisen periaatteet
Kurssilla läpikäydään Lean johtamisen perusteet, kerroksittainen johtaminen, Hoshin Kanri –johtamismalli sekä kehityshankkeiden suunnittelu ja johtaminen Leanin näkökulmasta.

Kurssi tarjoaa esimiehille lähtökohdat kehittää oman organisaationsa johtamista, kehittää alaisten sitoutumista ja tukea Lean-muutosprosessia systemaattisesti. Lean-tekniikoilla saavutetaan vain rajoitettuja hyötyjä, todelliset saavutuksen Lean-kehitystyössä saavutetaan vasta kun organisaatio soveltaa Lean-johtamista pitkäjänteisesti.

Kurssi on toimialariippumaton, se soveltuu tuotannossa, palveluissa sekä julkishallinnossa toimiville esimiehille. Kurssilaiset voivat halutessaan osallistua edellisenä päivänä toteutettavaan Lean perusteet valmennukseen, mikäli haluavat päivittää oman osaamisensa lean tekniikoiden osalta.

Kurssin kouluttajana toimii Ilkka Kouri, Suomen tunnetuin ja eniten Lean-valmennuksia toteuttanut asiantuntija. Ilkka toteutti ensimmäisen Lean-valmennuksen jo syyskuussa 1992 ja on siitä lähtien kouluttanut tuhansia henkilöitä yli sadassa eri organisaatiossa. Ilkka on ollut perustamassa Suomen Lean yhdistys ry:tä ja on saanut tunnustukseksi Leanin edistämisestä Suomessa yhdistyksen kunniajäsenyyden. Tällä hetkellä Ilkka vastaa päätoimisesti pankkiiriliikkeen Lean-hankkeesta ja ohjaa kahden eri yrityksen Lean-prosessia. Ilkan valmennukset saavat poikkeuksetta hyvän palautteen. Laajan kokemuksen ja osaamisen ansiosta hän pystyy antamaan selkeitä ja perusteltuja vastauksia osallistujien kysymyksiin.

Lean-perusteet 18.5.2016

Lean-johtaminen 19.5.2016

08:30 Aamukahvi

09:00 Lean-johtaminen
– Leanin filosofian ja johtamisen lähtökohdat
– Lean-johtamisen keskeiset periaatteet

Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, Vantaa

Osallistumismaksu:
1.190,00
/hlö + alv 24 %. Sisältää kurssimateriaalin ja tarjoilun. Jos samasta organisaatiosta osallistuu 2 hlöä tai enemmän, niin 1.090,00 /hlö + alv 24 %.

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.