Lean-johtaminen ja -tekniikat tehokkaassa paketissa (2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Lean-johtaminen ja -tekniikat tehokkaassa paketissa (2 pv)

23.-24.11.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 16 marraskuun, 2016 Sampo Korppoo

Tuotanto ja logistiikka

Ratekoulutuksen suuren suosion saaneet Lean-kurssit ovat uudistuneet. Kurssi toteutetaan kahdessa osassa peräkkäisinä päivinä.

Ensimmäisenä päivänä keskitytään Lean-tekniikoihin ja -menetelmiin ja toisena päivänä valmennuksen aiheena on Lean-johtaminen ja kehitystyön hallinta.

Lean käytännössä -kurssi – tehokas tapa hankkia perustiedot Lean-tekniikoista päivässä
Kurssilla läpikäydään yhdessä päivässä Lean Managementin perustekniikat runsaiden esimerkkien avulla. Kurssin avulla saat perustiedot Lean-tekniikoista ja niiden soveltamisesta oman organisaatiosi toiminnassa.

Kurssin kohderyhmänä ovat esimiehet, työnjohtajat sekä tiiminvetäjät, joiden organisaatio on aloittanut Lean-periaatteiden soveltamisen. Kurssi on toimialariippumaton, ja se soveltuu tuotannossa, palveluissa sekä julkishallinnossa toimiville henkilöille. Kurssin aikana valotetaan esimerkkien avulla Lean-periaatteiden soveltamista eri tyyppisissä organisaatioissa. Kurssi on keskusteleva ja esityksessä otetaan huomioon osallistujien taustat ja tarpeet.

Lean-johtaminen – tehokas tapa oppia Lean-johtamisen periaatteet
Kurssilla läpikäydään Lean-johtamisen perusteet, kerroksittainen johtaminen, Hoshin Kanri -johtamismalli sekä kehityshankkeiden suunnittelu ja johtaminen Leanin näkökulmasta.

Kurssi tarjoaa esimiehille lähtökohdat kehittää oman organisaationsa johtamista, kehittää alaisten sitoutumista ja tukea Lean-muutosprosessia systemaattisesti. Lean-tekniikoilla saavutetaan vain rajoitettuja hyötyjä, todelliset saavutuksen Lean-kehitystyössä saavutetaan vasta kun organisaatio soveltaa Lean-johtamista pitkäjänteisesti.

Kurssilaiset voivat halutessaan osallistua edellisenä päivänä toteutettavaan Lean perusteet -valmennukseen, mikäli haluavat päivittää oman osaamisensa Lean-tekniikoiden osalta.

Kurssin kouluttajana toimii Ilkka Kouri, Suomen tunnetuin ja eniten Lean-valmennuksia toteuttanut asiantuntija. Ilkka toteutti ensimmäisen Lean-valmennuksen jo syyskuussa 1992 ja on siitä lähtien kouluttanut tuhansia henkilöitä yli sadassa eri organisaatiossa. Ilkka on ollut perustamassa Suomen Lean yhdistys ry:tä ja on saanut tunnustukseksi Leanin edistämisestä Suomessa yhdistyksen kunniajäsenyyden. Tällä hetkellä Ilkka vastaa päätoimisesti pankkiiriliikkeen Lean-hankkeesta ja ohjaa kahden eri yrityksen Lean-prosessia. Ilkan valmennukset saavat poikkeuksetta hyvän palautteen. Laajan kokemuksen ja osaamisen ansiosta hän pystyy antamaan selkeitä ja perusteltuja vastauksia osallistujien kysymyksiin.

OHJELMA 23.–24.11.2016

– Kehityshankkeiden suunnittelu ja kuvaus
– Kehityshankkeiden johtaminen

10:15 Lean-johtaminen
– Leanin filosofian ja johtamisen lähtökohdat
– Lean-johtamisen keskeiset periaatteet

11:15 Lounas

12:00 Päivittäisjohtaminen
– Johtamisen vakiointi
– Visuaalinen johtaminen
– Päivittäisjohtamisen systematiikka
– Ongelmaratkaisu osana päivittäisjohtamista

13:00 Systemaattinen ongelmaratkaisu
– Systemaattinen ongelmien käsittely
– A3 ongelmaratkaisumenetelmä
– Juurisyyanalyysi

14:00 Kahvi

14:15 Miten Lean johdetaan käytäntöön
Valmentaja Outi Impivaara, Oicon Oy
– Miten muutan johtamistani muutoksen toteuttamiseksi
– Miten saan ihmiset osallistumaan
– Miten kehittää yhteistyötä tiimeissä

16:15 Loppuyhteenveto

Paikka:
Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, Vantaa

Osallistumismaksu:
1 190,00
/hlö + alv 24 %. Sisältää kurssimateriaalin ja tarjoilun. Jos samasta organisaatiosta osallistuu 2 hlöä tai enemmän, niin 1 090,00 /hlö + alv 24 %.

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.