Lean Six Sigma Champion -valmennus esimiehille ja johtajille (1 pv)
Tämä koulutus on peruuntunut
järjestää nyt koulutuksen:

Lean Six Sigma Champion -valmennus esimiehille ja johtajille (1 pv)

17.04.2018, Tapahtumatalo Bank, Helsinki Unioninkatu 20, Helsinki 22 maaliskuun, 2018 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

Haluatko saavuttaa paremman kilpailukyvyn virheettömillä ja luotettavilla tuotteilla sekä palveluilla?

Haluatko tietää, kuinka Lean Six Sigma -menetelmiä voidaan käyttöönottaa ja hyödyntää organisaatiossasi?

Valmentajana on kansainvälisesti kokenut, sertifioitu Master Black Belt, joka valmentaa nyt myös Suomessa suomen kielellä!

Opi ymmärtämään Lean Six Sigman konsepteja ja johtamaan Six Sigman käyttöönottoa, levitystä ja hyödyntämistä organisaatiossasi!

Lean Six Sigma Champion -koulutus valmentaa organisaation esimiehiä ja johtajia – kaikilla tasoilla – ymmärtämään Lean Six Sigman konsepteja sekä erityisesti johtamaan Six Sigman käyttöönottoa, levitystä ja hyödyntämistä organisaatiossa. Lean Six Sigma Champion johtaa, tukee, suojelee, edistää, ylläpitää ja levittää organisaation Lean Six Sigma -toimia.

Valmennuksen tavoitteet:
– Tulla tutuksi Lean Six Sigman kanssa
– Ymmärtää, kuinka sitä voidaan käyttää tuotteen ja palvelun kustannusten alentamiseen, läpimenoajan lyhentämiseen, laadun parantamiseen ja myynnin lisäämiseen
– Oivaltaa, miten suuret mahdollisuudet on säästää tai hyötyä Lean Six Sigman avulla
– Mitkä ovat yritysten tuotot Lean Six Sigman käytöstä
– Osata toimia niin, että Lean Six Sigma prosessi onnistuu
– Ymmärtää, kuinka organisoida onnistunut Lean Six Sigman käyttöönotto ja kuinka motivoida tiimiläiset
– Näyttää millaisia kokemuksia ja tuloksia Suomessa on Lean Six Sigman soveltamisesta saatu?

Sisältö
Lean Six Sigma Champion -valmennuksella annetaan esimiehille, johtajille, Six Sigma -projektien ja henkilöiden valitsijoille sekä varsinaisille Championeille yleiskatsaus Lean Six Sigma -menetelmiin, projektien valintaan, johtamiseen ja työkaluihin. Osallistujat ymmärtävät koulutuksen jälkeen Lean Six Sigman perusteet sekä siihen liittyvän DMAIC -kehitysjakson ja siinä käytettävät työkalut. He pystyvät myös organisoimaan projektit ja projektiryhmät sekä johtamaan Lean Six Sigma -parannusta.

Lean Six Sigma Champion -valmennus antaa myös ymmärryksen, kuinka data muunnetaan todelliseksi informaatioksi. Silloin päätöksiä ei enää tehdä pelkkien laskettujen keskiarvojen perusteella, jotka saattavat antaa vain hetkellisen kuvan prosessin normaalista hajonnasta, eli kohinasta, eivätkä ole todellisia signaaleja.

Championin rooli Lean Six Sigmassa?
Champion on yksilö tai ryhmä yksilöitä, joiden vastuuna on koordinoida liiketoiminnan Lean Six Sigma -aktiviteetit. Heille kuuluu projektin valinta, suorituksen valvonta ja katselmukset sekä esteiden purkaminen Lean Six Sigma -projektien tieltä. Heidän tulee seurata Black Belt -projektien tilaa ja onnistumista sekä taata riittävät resurssit Black Belt -projekteille, jotta ne valmistuvat ajallaan. Champion on pitkälti vastuussa Black Beltin avustamisesta määrittelyvaiheessa (Define) ja yleisesti koko prosessista niin että liiketoimintahyöty syntyy ja pysyy.

Kalevi Kaski
, Lean Lion Oy
– Sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt ja Lean Master. Viimeisimmät 17 vuotta kokemusta Lean Six Sigman ja Leanin soveltamisesta.
– Johdattanut, valmentanut, mentoroinut ja sertifioinut sadoissa menestyksellisissä prosessien Lean ja Lean Six Six Sigma parantamisprojekteissa kaikilla tekemisen aloilla: Tuotanto, valmistus, hallinto, palvelusektori, tuotesuunnittelu (Engineering), logistiikka, jne.
– Toteuttanut mittavia arvovirtakartoituksia (Value Stream Mapping) Euroopassa ja Suomessa sekä johtanut niihin perustuvia menestyksellisiä Lean-parannusprojekteja.
– Prosessinohjausjärjestelmäprojektien johtajana yli 20 maassa

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9:00 Avaus ja esittely

Miksi Lean Six Sigma?
Lean ja Six Sigma prosessin parannusmenetelmät.

Lean Six Sigman olennaiset perusteet, DMAIC läpimurtostrategia.
Define Määrittele
Measure Mittaa
Analyze Analysoi
Improve Paranna /kehitä
Control Ohjaus

Datan tulkinta informaatioksi ja käyttökelpoiseksi tiedoksi
– graafiset visualisointimenetelmät,
– hajonnan ymmärtämisen tärkeys johdon raportoinnissa ja päätöksenteossa.

12:00 Lounas

13:00 Lean Six Sigma Champion’in roolin esittely
– sekä muut Lean Six Sigma roolit MBB, BB, GB ja YB.

Mikä on bisnesprosessi?
– Tarvitaan holistinen kokonaisnäkemys prosessien parantamishankkeissa.

Lean Six Sigma ”Belt” parannusprojektien valintaideat ja kriteerit.
– Strategiset prosessin parannusprojektit, Black Belt (kesto 4-12 kk)
– Operatiiviset prosessin parannusprojektit, Green Belt (kesto 2-8 kk)

Lisää Lean Six Sigma mittareita ja kuinka niitä käytetään.

14:30 Kahvi

14:45 Lean Six Sigma – ”Case Study” -raportti

Lean Six Sigma parannusprojekti -raportteja
– Esimerkkejä saavutetuista tuloksista.
– Suurimmat onnistumiset ja haasteet toteutuksessa.

Eri ”vyötasojen” SERTIFIOINTI vaatimukset ja kriteerit.

Keskustelu: kuinka yritys voi soveltaa Lean Six Sigma -menetelmää tehokkaasti

16:00 Tilaisuus päättyy

Lataa tästä ilmainen opas:
9 ohjetta parempaan Lean Johtamiseen

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

17.4.2018

/hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy aineisto, kahvit ja lounas.

Alennushinta ryhmille
:
Onko organisaatiossasi useampia tästä koulutuksesta kiinnostuneita? Kysy tarjousta ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo(at)ratekoulutus.fi, p. 041 5106466

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.