Lean-workshop palkitulla Aikawa Fiberilla!
Huippu-uutuus! Varmista paikkasi koulutukseen heti!
järjestää nyt koulutuksen:

Lean-workshop palkitulla Aikawa Fiberilla!

11.12.2018, Hotelli Oscar + Aikawa Fiberin tehdas, Varkaus Kauppatori 4, Varkaus 30 marraskuun, 2018 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen , Tuotanto ja logistiikka

70 vuoden aikana Aikawa Fiber on kokenut sekä paperiteollisuuden huiman nousun että paperin kulutuksen vähentymisen aiheuttaman murroksen. Tuotannon jatkuminen ja säilyminen Suomessa ovat olleet vaakalaudalla, mutta peräänantamattoman yhteistyön ansiosta 110 henkilön työt jatkuvat Varkaudessa. Lean-filosofiaan perustuvan AFT – Virtaa! –projektin ansiosta entistä tuottavammin ja tehokkaammin.

Aikawa Fiber Technologies palkittiin Suomen Lean-yhdistyksen Vuoden Lean-teko kilpailussa 1. palkinnolla!

– Kiinnostaisivatko sinua konkreettiset case-esimerkit tuottavuuden parantamisesta täällä Suomessa?
– Haluaisitko oppia Lean palaverikäytännöt ja visuaalisen johtamisen ”War Roomin”?
– Haluaisitko nähdä ja kuulla vuoden 2014 Lean teko 1. palkinnon voittajan Aikawa Fiber Technologiesin menestystarinan ja kuinka se jatkuu tänä päivänä?
– Ja vieläpä nähdä tämä kaikki tehtaan lattiatasolla käytännössä!

Hyvä, koska tässä workshop-päivässä perehdytään konkreettisten esimerkkien ja harjoitusten avulla Lean-johtamiseen ja tuottavuuden parantamiseen täällä Suomessa. Näiden case-esimerkkien ja harjoitusten lisäksi teemme yhdessä juuri teidän organisaationne haasteisiin liittyviä harjoitustöitä.

Kenelle tämä valmennus on tarkoitettu?
Yksityisen ja julkisen sektorin toimihenkilöille ja ylemmille toimihenkilöille. Lean-johtamisesta sekä tuottavuuden parantamisesta kiinnostuneille henkilöille. Voit työskennellä esimerkiksi tuotantoon, projektien hallintaan, logistiikkaan, kehitykseen, HR tai strategiaan liittyvissä tehtävissä. Voit myös olla yrityksen johdossa, päällikkötasolla, esimiehenä tai asiantuntijana.

Valmentajat:

Pasi Vastamäki
– 10 vuoden aikana vienyt maaliin yli 100 Lean hanketta ja kouluttanut aihetta tuhansille ihmisille ympäri maailmaa.
– Työskennellyt Abloy Oy:ssä Lean Engineer:nä ja Metso Fabricsissä Globaalina Lean Managerina
– Suomen Lean yhdistyksen jäsen vuodesta 2011 lähtien
– Pääfocus on ollut prossessien analysoinnissa ja strategiaan sidottujen laajempi tavoitteellisten projektien eteenpäin viemisessä sekä pienempimuotoisessa jatkuvassa parantamisessa

Kari Ikäheimonen
– 20 vuoden työhistoria, joka koostuu erilaisista koulutuksen suunnittelu-, hallinto- ja henkilöstön kehittämistehtävistä sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.
– Kokemusta koulutusorganisaatiosta, julkishallinnosta, pienestä yrityksestä sekä teollisuudesta kansainvälisillä markkinoilla.
– Työskennellyt AFT:llä 10 vuotta
– Pääfocus on ollut henkilöstön kehittämisessä ja ollut mukana AFT: n lean –matkalla alusta alkaen.

Asiakkaiden kommentteja aiemmista workshopeistamme:
– ”Hyvät ja käytännönläheiset workshop harjoitukset sekä esimerkit sopivasti erilaisista näkökulmista”
– ”Paljon konkretiaa, käytännönläheisyyttä ja vähän hienoja japanilaisia termejä”
– ”Oli aivan mahtavaa päästä näkemään kaikki tehdyt asiat suoraan tehtaan lattiatasolla ja keskustella asioista suoraan niiden tekijöiden kanssa”

Aikaisemmat Workshopit ovat saaneet asiakkaiden antamassa anonyymissa arvostelussa keskiarvon 4,6 (asteikko 1-5).

08:45 Ilmoittautuminen
– aloitus Hotelli Oscarin tiloissa

09:00 Lean-workshop
– Mitä lean johtaminen on ja kuinka sovellan sitä omalla työpaikallani?
– Lyhyen perehdytyksen jälkeen harjoitellaan asiaa käytännössä!
– Lean johtamisen kaksi osa-aluetta: ihmisten johtaminen ja prosessijohtaminen
– Kotitehtävän esittely
Pasi Vastamäki, CEO, Lean Lion Oy

10:30 Tauko

10:45 Lean-workshop jatkuu
– Lean palaverikäytännöt ja visuaalisen johtamisen ”War Room”
– Pari- ja ryhmätehtäviä
– Arvoketjuanalyysin tekeminen käytännössä
– Case: Kuinka toteutettiin tuottavuuden merkittävä parantuminen suomalaisessa yrityksessä?
Pasi Vastamäki, CEO, Lean Lion Oy

12:10 Lounas

13:00 Vuoden 2014 Lean teko 1. palkinnon voittaja Aikawa Fiber Technologies Oy:n menestystarina ja kuinka se jatkuu!
Kari Ikäheimonen, HR Manager, Aikawa Fiber Technologies Oy, Europe Operation

14:00 Tauko

14:15 Siirtyminen Aikawa Fiber Technologiesin tehtaalle

16:30 Päivä päättyy

Workshop-päivän aloitus: Hotelli Oscar, Kauppatori 4, 78250 Varkaus.
Täältä siirrymme yhdessä iltapäivällä Aikawa Fiberin tehdastiloihin.

Hotellimajoitus:
Osallistujat varaavat ja maksavat mahdollisen hotellimajoituksen itse. Hotelli Oscarista on tapahtuman osallistujille varattu rajattu määrä huoneita erikoishintaan, joten toimihan nopeasti ja varaa omasi!
– 1hh 98€/huone/vrk
– 2hh 110€/huone/vrk
Kysy Ratekoulutukselta hotellin alennuskoodia ilmoittautuessasi koulutukseen.

tiistai 11.12.2018

/hlö + alv 24 %. Sisältää kaikki tarvittavat materiaalit sekä maittavat kahvit ja lounaat.

Ota koko tiimi mukaan:
– Kun yrityksestäsi tulee 2 osallistujaa, niin hinta on -10% /hlö
– Kun yrityksestäsi tulee 3 tai useampia henkilöitä, niin hinta on -15% /hlö

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.