Liikesalaisuudet ja NDA (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Liikesalaisuudet ja NDA (1 pv)

03.04.2019, Tapahtumatalo Bank, Helsinki Unioninkatu 20, Helsinki 4 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto

Kaikilla yrityksillä, koosta riippumatta, on liikesalaisuuksia. Liikesalaisuuksien merkitys yritykselle on huomattava ja liikesalaisuuksien suojeleminen on näin ollen erittäin tärkeää yrityksen IPR oikeuksien suojaamiseksi. Usein liikesalaisuuksia ei kuitenkaan ole suojattu riittävin toimin ja toimintaa harjoitetaan puutteellisilla salassapitosopimuksilla ja muilla sopimuksilla.

Tässä koulutuksessa opit olennaisimmat asiat liikesalaisuuksista sekä salassapitosopimuksista (NDA).
– Perehdymme tyypillisimpiin liikesalaisuuksien ongelmatilanteisiin, jotka yritys voi välttää varautumalla oikeanlaisilla salassapitosopimuksilla ja ymmärtämällä liikesalaisuuslain merkityksen yritystoiminnassa.
– Saat opastusta oikeanlaisten salassapitosopimusten käyttämiseen.
– Käymme läpi uuden liikesalaisuuslain sekä sen vaikutukset liiketoimintaan.
– Yrityssalaisuuden rikkomista ja liikesalaisuuksia koskevien oikeustapausten avulla opitaan tunnistamaan ja välttämään yleisimmät liikesalaisuuksiin liittyvät ongelmatilanteet.
– Parannetaan valmiuksia hallita liikesalaisuuksiin liittyviä riskejä sekä omaksua hyviä sopimuskäytäntöjä salassapidettävien tietojen suojaamisessa.

Koulutus sopii kaikille, jotka ovat tekemisessä liikesalaisuuksien kanssa ja jotka vastaavat salassapitosopimusten laadinnasta yrityksissä
– yritysten toimitusjohtajat
– myyntipäälliköt
– hallintojohtajat
– muut johtavassa asemassa oleva työntekijät.

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on opastaa yrityksiä suojaamaan liikesalaisuuksiaan ja ennaltaehkäisemään liikesalaisuuksien menettämisen vaaraa. Lisäksi yrityksiä opastetaan noudattamaan oikeita salassapitosopimuksia koskevia käytäntöjä suhteessa eri yhteistyötahoihin ja liikekumppaneihin.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii asianajaja Pekka Aho Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Hän on perehtynyt liikesalaisuuksia koskevaan lainsäädäntöön ja avustanut menestyksekkäästi useita yrityksiä niiden sopimusasioissa.

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Aloitus, päivän ohjelman esittely

Liikesalaisuudet ja lainsäädäntö
– liikesalaisuudet lainsäädännössä
– uusi liikesalaisuuslaki
– sallitut ja kielletyt menettelyt
– salassapitovelvollisuus ja salassapitosopimukset liikesuhteessa
– liikesalaisuulain vaikutukset työsuhteeseen
– sopimussakkoehdot

10:30 Liikesalaisuuksien loukkaukset ja niihin reagoiminen
– loukkauksiin reagoimisen keinot
– liikesalaisuuslain oikeussuojakeinot
– työntekijöiden loukkaukset
– rikosvastuu

11:30 Lounas

12:15 NDA sopimukset
– NDA sopimuksen hyödyt
– NDA sopimuksen vaarat
– uuden liikesalaisuuslain vaikutukset NDA sopimuskäytäntöihin

13:15 Kahvitauko

13:30 Oikeustapausesimerkkejä liikesalaisuuksista ja sopimuksista

14:00 Koulutus päättyy

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

keskiviikko 3.4.2019

/hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy koulutusmateriaali, lounas ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 557 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 497 euroa /hlö + alv 24 %.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistuja ei saavu koulutukseen, eikä osallistumista ole peruutettu, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.