Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Liiketoimintaprosessien kehittäminen (2 pv)

Koulutuksen käytyäsi ymmärrät kuinka liiketoimintaprosessien kehittäminen on osa liiketoiminnan monikanavaista kehittämistä ja strategialähtöistä palvelumuotoilua. Ymmärrät liiketoimintaprosessien roolin yritysarkkitehtuurissa ja miten prosessit tuottavat asiakaskokemuksen, työntekijäkokemuksen ja liiketoiminnallisen arvon.

Koulutuksessa käydään läpi prosessien hallinnan eri vaiheet sekä miten prosessien kehittäminen, mittaus ja seuranta nidotaan palveluliiketoiminnan jatkuvaan kehitykseen ja palvelumuotoiluun. Koulutus koostuu havainnollisista harjoituksista liiketoimintaprosessien kehittämisen eri vaiheista.

Kohderyhmä
Koulutus soveltuu:

  • Toiminnan kehittämisestä vastaaville henkilöille
  • Toiminnan ja prosessien kehittämiseen osallistuville henkilöille
  • Toiminnallista vaatimusmäärittelyä tekeville henkilöille
  • Palvelumuotoilijoille ja suunnittelijoille


Tässä koulutuksessa ei syvennytä liiketoiminnan prosessien mallintamiseen, vaan niiden kehittämiseen.

Esitiedot
Ymmärrys yrityksen liiketoiminnasta auttaa jäsentämään koulutuksessa saatavaa informaatiota.

Palveluliiketoiminnan kehityksessä ja erityisesti palvelumuotoilussa on huomioitava tuleva palvelutuotanto. Prosessien kehittäminen yhdistää asiakaskokemuksen, liiketoiminnallisen vaikuttavuuden ja työntekijätyytyväisyyden. Suurin osa prosesseista yhdistää useita kanavia muodostaen monikanavaisen palvelun, jossa sisäinen tai ulkoinen asiakas ei seuraa ennalta määriteltyä asiakaspolkua, mutta prosessien on silti tuotettava holistinen palvelu kanavaylitykset huomioiden.

Prosessit ovat tapa, jolla ihmiset työskentelevät yhdessä tuottaakseen lisäarvoa asiakkailleen. Liiketoimintaprosessit ovat setti loogisesti toisiinsa liittyviä tehtäviä, joiden avulla saavutetaan määritelty liiketoimintatavoite.

Organisaatiorakenteet ja -rajapinnat vaihtuvat säännöllisesti: rakenteita järjestetään uudelleen, toimintoja ulkoistetaan ja yrityksiä ostetaan. Kuitenkin yritysten liiketoimintaprosessit säilyvät usein suurin piirtein samoina. Pystyäksemme vastaamaan asiakkaittemme ongelmiin tarvitsemme tietyt ydin-, ohjaus- ja tukiprosessit riippumatta niitä toteuttavista organisaatioista.

Sisältö liiketoimintaprosessien kehittäminen -koulutuksessa

Prosessiajattelun taustaa

  • Prosessien kehittämisen lähtökohdat ja periaatteet


Strategialähtöinen kehittäminen – palvelumuotoilusta prosesseihin

  • Tavoitteet ja mittarit strategiasta
  • Palvelutuotanto osana palvelukehitystä: Business model canvas
  • Asiakaskokemuksen ja liiketoiminnallisen arvon suhde
  • Palvelumuotoilun periaatteet prosessien kehittämisessä


Yritysarkkitehtuurin rooli kehittämisessä

  • Business Process Management (BPM)
  • Modulaarisuus
  • Yritysarkkitehtuurin viitekehyksiä


Prosessien analysointi

  • Prosessien mittaaminen
  • Prosessien kypsyyden arviointi


Prosessien mallintaminen

  • Mallintamisstandardeja ja -välineitä
  • Prosessien rajaus
  • Prosessien mallintamisen metodiikka
  • Roolit


Ketterä kehitys

  • Lean menetelmistä ketterään (agile) kehitykseen
  • Prosessien kokeilut ja pilotointi


Aikataulu prosessien kehittämisen koulutukselle
Koulutuspäivät klo 9.00-16.00. Aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen.

Muut liiketoiminnan kehittämisen koulutukset
Sinua voivat kiinnostaa tämän kurssin yhteyteen myös seuraavat koulutukset:

  • Palvelumuotoilu, koulutus ja workshop
  • Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet
  • Prosessien mallintaminen


——————–

Koulutuspaikka:
Tieturi Oy
Mannerheimintie 15
Helsinki

Aika:
17.-18.12.2018

Hinta:
1 550 eur (+ alv 24 %)
———————————–
Peruutusehdot:
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.