Maankäytön tuore oikeuskäytäntö (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Maankäytön tuore oikeuskäytäntö (2 h)

29.03.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 27 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Ympäristö

Miten tuore oikeuskäytäntö linjaa maankäyttöä? Asianajaja Heidi Savia ja talousoikeuden professori Ari Ekroos käyvät webinaarikoulutuksessa läpi maankäytön tuoretta oikeuskäytäntöä ja keskustelevat ratkaisujen vaikutuksista.

Koulutus on suunnattu:
– ympäristöjuristeille
– maankäyttöpäälliköille
– ympäristöpuolen virkamiehille
– kuntapäättäjille
– ympäristö- ja rakentamispuolen asiantuntijoille laajasti.

Kouluttajat:
Ari Ekroos
, talousoikeuden professori, Insinööritieteiden korkeakoulu, talousoikeuden professori, Talousoikeus, Maankäyttötieteiden laitos
Ari Ekroos on osallistunut mm. maankäyttö- ja rakennuslain valmisteluun. Hänen tutkimusintressinsä ovat laajasti ympäristöoikeudellisia pitäen sisällään ainakin ympäristön pilaantumisen ehkäisemistä koskevan lainsäädännön, luonnonsuojelulainsäädännön, maankäyttö- ja rakentamisen sääntelyn, vesioikeuden ja ilmastosääntelyn. Hänen erityisenä kiinnostuksen kohteenaan ovat nykyisin ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja siihen sopeutumiseen liittyvä ympäristö- ja energiaoikeudellinen sääntely laajasti ymmärrettynä, jolloin siihen kuuluu ylikansallisen sääntelyn (ilmastonmuutossopimus/Kioto ja EU:n ilmastosääntely päästökauppoineen ja muine toimineen) ja ohjauksen lisäksi kansallinen lainsäädäntö mukaan lukien perinteinen ympäristöoikeudellinen normisto.

Heidi Savia, asianajaja, osakas, VT, Asianajotoimisto Properta Oy
Heidi Savia työskentelee asianajajana Propertassa. Kiinteistökehityshankkeiden kaavoitus sekä rasitesopimukset, hallinnanjakosopimukset ja yhteisjärjestelyt ovat hänen erityisosaamisaluettaan. Heidi hallitsee myös kiinteistö- ja kiinteistöyhtiötransaktiot sekä maanvuokrasopimukset. Hän on tehnyt kiinteistönmuodostamiseen liittyvää juridiikkaa jo yli 20 vuotta ja hoitaa myös paljon kaavoihin ja rakentamisen lupiin liittyviä valitusasioita hallintotuomioistuimissa. Heidi on suosittu kouluttaja, joka on juridisten opintojen lisäksi suorittanut ammattiopettajaksi pätevöittävät kasvatustieteen ja pedagogiikan opinnot sekä johtamisen erikoisammattitutkinnon.

Koulutus kuuluu Maankäytön webinaarisarjaan. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko sarjaan.

13.45 Webinaariympäristö avautuu

14.00 Tervetuloa koulutukseen!

14.05 Maankäytön tuoreen oikeuskäytännön analyysi

15.30 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

29.3.2022 14:00-15:30

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa /hlö + alv 24 %.
6-10 osallistujaa: 190 euroa /hlö + alv 24 %.

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.