Maankäytön tuore oikeuskäytäntö (90 min)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Maankäytön tuore oikeuskäytäntö (90 min)

30.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 19 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto

Miten tuore oikeuskäytäntö linjaa maankäyttöä? Millaisia suuntaviivoja on näkyvissä? Mitä ratkaisuista voi oppia?

Asianajaja Riitta Rämä ja talousoikeuden professori Ari Ekroos käyvät webinaarikoulutuksessa läpi maankäytön tuoretta oikeuskäytäntöä ja keskustelevat ratkaisujen vaikutuksista.

Kouluttajat analysoivat etenkin tapauksia, jotka liittyvät riittäviin selvityksiin kaavoituksessa ja rakentamisessa, rakennussuojeluun, naapuruussuhteisiin ja tuulivoimaan. Millaisia suuntaviivoja on näkyvissä? Mitä ratkaisuista voi oppia?

– ympäristöjuristeille
– maankäyttöpäälliköille
– ympäristöpuolen virkamiehille
– kuntapäättäjille
– ympäristö- ja rakentamispuolen asiantuntijoille laajasti.

Kouluttajat

Ari Ekroos, talousoikeuden professori, Insinööritieteiden korkeakoulu, talousoikeuden professori, Talousoikeus, Maankäyttötieteiden laitos
Ari on osallistunut mm. maankäyttö- ja rakennuslain valmisteluun. Hänen tutkimusintressinsä ovat laajasti ympäristöoikeudellisia pitäen sisällään ainakin ympäristön pilaantumisen ehkäisemistä koskevan lainsäädännön, luonnonsuojelulainsäädännön, maankäyttö- ja rakentamisen sääntelyn, vesioikeuden ja ilmastosääntelyn. Hänen erityisenä kiinnostuksen kohteenaan ovat nykyisin ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja siihen sopeutumiseen liittyvä ympäristö- ja energiaoikeudellinen sääntely laajasti ymmärrettynä, jolloin siihen kuuluu ylikansallisen sääntelyn (ilmastonmuutossopimus/Kioto ja EU:n ilmastosääntely päästökauppoineen ja muine toimineen) ja ohjauksen lisäksi kansallinen lainsäädäntö mukaan lukien perinteinen ympäristöoikeudellinen normisto.

Riitta Rämä, asianajaja, Asianajotoimisto Naturata Oy

13.45 Webinaariympäristö avautuu

14.00 Tervetuloa koulutukseen!

14.05 Maankäytön tuoreen oikeuskäytännön analyysi

15.30 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään etänä

30.11.2022, klo 14:00-15:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)